Skocz do zawartości

e39 528i 1999r. katalizator


bbr86

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i koleżanki, może ktoś ma doświadczenie w tym temacie - wymieniam katalizatory (obydwa) na nowe uniwersalne i teraz mam wątpliwości, wiem że BMW nie lubi zbyt luźnych wydechów i u mnie w m52tu jest sonda za katem więc zastanawiam się czy tzw "sportowe" katy z normą EURO2 z metalowym wkładem o zmniejszonej przepustowości 100 cpsi nie będą zbyt luźne ? druga opcja to ceramiczne z normą EURO3 i przepustowość 200 cpsi ale metalowe wkłady szybciej wchodzą w temperaturę pracy i mają wyższą wytrzymałość cieplną i nie kruszeją jak ceramiczne, tylko daje mi do myślenia ta zmniejszona przepustowość 100 cpsi i druga lambda... ma ktoś coś na ten temat do powiedzenia ? Ktoś wie jaka jest przepustowość w ori katach z tego modelu BMW ?
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Po co Ci jakies tam sportowe katy ( to tylko wymysl firm produkujacych takowe). Co Ci to da jak takowe (niby sportowe) zamontujesz?

Nie lepiej zamontowac oryginał o ile jest takowa potrzeba?

Wiedz że oryginał jest dopasowany optymalnie do silnika i jest jak najbardziej wymaganym i potrzebnym do poprawnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,rzecz pierwsza - to że katalizator za 300 pln sportowy jest tylko z nazwy zdaję sobię sprawę ale nie sądzisz chyba, że do samochodu wartego circa 20 k pln będę montował oryginalne dwa katalizatory o wartości około 2k pln każdy ? To chyba byłby trochę przerost treści nad formą i sztuka dla sztuki :) moje pytanie jest konkretne - czy lepiej katy o przepustowości 200cpsi czy metalowe o przepustowości 100cpsi, dodam że jest podtlenek LPG i nie chce żeby był smrodek stąd pytanie czy 100cpsi nie będzie za luźny,no i czy druga lambda nie będzie miała złych odczytów przy 100cpsi
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? To chyba byłby trochę przerost treści nad formą

a nie powinno być czasem na odwrót :?: :nienie: sorki za offtop :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dla potomności sam odpowiem na postawione przeze mnie pytanie :) fabryczne katalizatory mają przepustowosc 400 cpsi i do silnikow m52tu i m54 minimalna przepustowosc to 200 cpsi, 100 cpsi sa zbyt luzne :)
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=72&t=197181 kolego mcmt, mówisz o tym wątku ? jeśli tak to fakt, muszę przeszukać cały wydech w poszukiwaniu jakichś nieszczelności, chociaż zmian w przyspieszeniu ani osiągach nie zauważyłem... katalizatory nowe już mam zakupione bo tak czy tak dzwoni mi w nich więc zapewne skruszony wkład, a co do nieszczelności : auto zaraz po odpaleniu przy wyjściu z niebieskiego pola czuć delikatnie niedopalony gaz/spaliny w zależności na jakim paliwie jadę, i ustaje to w momencie złapania temperatury roboczej czyli tak jakby układ uszczelniał się pod wpływem rozszerzalności cieplnej, zapach czuć z nawiewów więc gdzieś spod maski : stawiam na wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem wydechowym albo jakieś pęknięcie na kolektorze.... będę się brał za to w poniedziałek więc się okaże... oczywiście to na 100% nie wina instalacji gazowej bo ta sprawdzona kilkukrotnie no i takie same objawy na benzynie....
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.