Skocz do zawartości

e39 528i 1999r. katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy i koleżanki, może ktoś ma doświadczenie w tym temacie - wymieniam katalizatory (obydwa) na nowe uniwersalne i teraz mam wątpliwości, wiem że BMW nie lubi zbyt luźnych wydechów i u mnie w m52tu jest sonda za katem więc zastanawiam się czy tzw "sportowe" katy z normą EURO2 z metalowym wkładem o zmniejszonej przepustowości 100 cpsi nie będą zbyt luźne ? druga opcja to ceramiczne z normą EURO3 i przepustowość 200 cpsi ale metalowe wkłady szybciej wchodzą w temperaturę pracy i mają wyższą wytrzymałość cieplną i nie kruszeją jak ceramiczne, tylko daje mi do myślenia ta zmniejszona przepustowość 100 cpsi i druga lambda... ma ktoś coś na ten temat do powiedzenia ? Ktoś wie jaka jest przepustowość w ori katach z tego modelu BMW ?
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Witaj.

Po co Ci jakies tam sportowe katy ( to tylko wymysl firm produkujacych takowe). Co Ci to da jak takowe (niby sportowe) zamontujesz?

Nie lepiej zamontowac oryginał o ile jest takowa potrzeba?

Wiedz że oryginał jest dopasowany optymalnie do silnika i jest jak najbardziej wymaganym i potrzebnym do poprawnej pracy.

Opublikowano
Kolego,rzecz pierwsza - to że katalizator za 300 pln sportowy jest tylko z nazwy zdaję sobię sprawę ale nie sądzisz chyba, że do samochodu wartego circa 20 k pln będę montował oryginalne dwa katalizatory o wartości około 2k pln każdy ? To chyba byłby trochę przerost treści nad formą i sztuka dla sztuki :) moje pytanie jest konkretne - czy lepiej katy o przepustowości 200cpsi czy metalowe o przepustowości 100cpsi, dodam że jest podtlenek LPG i nie chce żeby był smrodek stąd pytanie czy 100cpsi nie będzie za luźny,no i czy druga lambda nie będzie miała złych odczytów przy 100cpsi
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
? To chyba byłby trochę przerost treści nad formą

a nie powinno być czasem na odwrót :?: :nienie: sorki za offtop :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
:duh: rzeczywiście palnąłem na odwrót :) ale dobrze wiedzieć, że koledzy z forum czuwają i wyłapią każdą nieprawidłowość ;)
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano
up ? przyznam, że temat jest dosyć naglący -może jednak ktoś ma jakieś doświadczenie z tego typu problemem ?
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dla potomności sam odpowiem na postawione przeze mnie pytanie :) fabryczne katalizatory mają przepustowosc 400 cpsi i do silnikow m52tu i m54 minimalna przepustowosc to 200 cpsi, 100 cpsi sa zbyt luzne :)
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poszukaj i poczytaj o mojej przygodzie z wydechem.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
viewtopic.php?f=72&t=197181 kolego mcmt, mówisz o tym wątku ? jeśli tak to fakt, muszę przeszukać cały wydech w poszukiwaniu jakichś nieszczelności, chociaż zmian w przyspieszeniu ani osiągach nie zauważyłem... katalizatory nowe już mam zakupione bo tak czy tak dzwoni mi w nich więc zapewne skruszony wkład, a co do nieszczelności : auto zaraz po odpaleniu przy wyjściu z niebieskiego pola czuć delikatnie niedopalony gaz/spaliny w zależności na jakim paliwie jadę, i ustaje to w momencie złapania temperatury roboczej czyli tak jakby układ uszczelniał się pod wpływem rozszerzalności cieplnej, zapach czuć z nawiewów więc gdzieś spod maski : stawiam na wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem wydechowym albo jakieś pęknięcie na kolektorze.... będę się brał za to w poniedziałek więc się okaże... oczywiście to na 100% nie wina instalacji gazowej bo ta sprawdzona kilkukrotnie no i takie same objawy na benzynie....
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.