Skocz do zawartości

320D dymienie spod auta


arturekkk13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Moj problem polega na tym, ze po rozruchu, przy niskich temperaturach jak teraz, jak mi dymi z wydechu, to w pewnym momencie zaczyna mi dymic spod auta. Ten dym wydobywa sie mniej wiecej od strony pasazera z przodu. Ustaje po okolo 2 minutach jak jeszcze dymi z rury. Czy ktos sie spotkal z czyms takim? Dodam ze ciezko mi dogrzac samochod na trasie, w miescie nie mam az tak duzego problemu, bedzie to zapewne termostat EGR. Bardzo prosze o pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Webasto posiadam, ale nie mialem pojecia jak ono dziala. Czy to tylko dogrzewa silnik?

 

W 90% egzemplarzy dogrzewa tylko silnik, ogrzewanie wnętrza kabiny było opcją dodatkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej napisał, pewnie webasto dogrzewa silnik i stąd to dymienie, czyli wszystko w porządku

 

a co do temperatury, jeżeli masz problemy z temperaturą poza miastem to obstawiałbym raczej główny termostat, ewentualnie 2 masz do wymiany, ja miałem identycznie, w trasie temperatura nie osiągała optimum, sprawdziłem termostat egr, okazał się nieszczelny więc wymieniłem, niestety temperatura w trasie nadal jest za niska, czyli czeka mnie jeszcze wymiana termostatu głównego, jedyna różnica na plus po wymianie termostatu egr to szybsze grzanie się silnika, o ile nie jest to tylko złudne odczucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np ogrzewanie mi bardzo szybko dziala i cieple powietrze leci po chwili od uruchomienia.

 

masz spalinowy podgrzewacz płynu (webasto), pewnie jemu zawdzięczasz szybkie grzanie, ja posiadam elektryczny podgrzewacz i niestety muszę trochę dłużej poczekać na ciepłe powietrze

 

układ recyrkulacji spalin wyposażony jest w chłodniczkę spalin, której zadaniem jest jak sama nazwa wskazuje chłodzenie spalin (tych które trafiają do kolektora ssącego), ale dodatkowym pozytywnym efektem jej działania jest dogrzewanie płynu chłodniczego, dlatego pewnie nieszczelny termostat egr ma wpływ na wolniejsze grzanie się silnika

 

gdy by nie podgrzewacz i chłodniczka egr to zimą ciężko było by nam zagrzać naszego diesla :)

 

Na miescie jak wkoncu go dogrzeje, to wystarczy ze wyjade na trase i moment spada, nie raz nawet az do niebieskiego obszaru.

 

typowy objaw nieszczelnego termostatu głównego, najpierw sprawdź sobie termostat egr, po zdemontowaniu dmuchnij w niego, jeżeli powietrze będzie ciężko przechodzić to jest sprawny, jeżeli swobodnie to wymień najpierw ten termostat (kiedy puszcza powietrze swobodnie to też grzechocze przy potrząśnięciu ;) ), jeżeli masz sprawny termostat egr lub jego wymiana nic nie dała to wtedy wymień termostat główny i problem zniknie

 

a tymczasem aby nie tracić tak mocno temperatury silnika jeździj na wyłączonym ogrzewaniu lub na włączonym ale nie ustawiaj zbyt wysokiej temperatury a siłę nadmuchu ustaw na minimum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby to jednak nie było webasto to można spojrzeć na złącze elastyczne wydechu (plecionka) za pierwszym katalizatorem. Bo też może być dziurawe i coś tam może dymić a własnie jest z przodu auta bardziej z prawej strony jak prawe przednie koło.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.