Skocz do zawartości

BMW E39 523i temperatura silnika.


karusek987654

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, i odrazu na wejściu przepraszam ze pogłębiam temat wałkowany set razy ale.Wymieniłem dziś termostat w mojej buni ze względu iż stary był uszkodzony włożyłem oryginalnego wahlera. Przed zmianą termostatu bunia łapała temp do pierwszej kreski i dalej nie szlo. Po wymianie termostatu i porządnym odpowietrzeniu bunka zaczęła łapać temperaturę, ale i tu moje pytanie dziś pokręciłem się trochę wkoło komina wskaźnik temp trzyma pion ale w teście 7 temperatura dochodzi do 100 stopni. mam się martwic czy to jest normalne zachowanie ( jeżdżę z włączonym nawiewam na 22 stopnie) wąż od chłodnicy ten dolny jest zimny. Termostat walnięty czy tak ma porostu być. Czekam na odpowiedzieć i pozdrawiam. Aha ten płyn co mi przy rozkręcaniu wyleciał uzupełniłem koncentratem. wyszło około 2.5litra.Nic sie nie stanie jak go nie rozrobiłem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kiedyś było pisane to co silnik to inna temperatura wyświetlana,u jednych było to 96 lub 98'C, ale 100'C to chyba trochę za dużo zwłaszcza przy zimnym dolnym wężu. U mnie jest to zazwyczaj 91-92'C zresztą taka jest jego temp otwarcia - chociaż wczoraj udało mi Się pierwszy raz uzyskać 93'C. Może ten nowy termostat Się nie otwiera jak należy stąd takie wskazanie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś pojeździłem trochę jeszcze i chyba wszystko jest ok.bo w granicach 94-96 stopni rura dolna jest ciepła, a przy 98-100 wrząca, czyli wszystko ok. Na wskaźniku non stop pion. Z układu dziś jeszcze uleciało kilka baniek wiec był jeszcze pewnie lekko zapowietrzony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiecie mi jak najlepiej ja odpowietrzyć, bo słyszałem o metodzie na zimnym silniku. Ja robiłem to trochę inaczej. otóż nalałem płynu po korek i popuściłem pierwszy odpowietrznik przy termostacie i zacząłem dmuchać w wlew płynu tak żeby przez odpowietrznik zaczął lecieć płyn, później powtórzyłem to dla drugiego odpowietrznika, powtórkę zrobiłem z 3 razy. na końcu zakręciłem główny korek i tyle. Znacie lepsze metodę to dajcie opis bądź linka. Aha jak można przerobić angielskie lampy na europejskie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja stosuję taką samą metodę,zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku bo zawsze Się sprawdza i chyba nie ma lepszego sposobu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA do tego stawiałem przód wyżej by z nagrzewnicy łatwiej pchnąć powietrze. Odpowietrzam zawsze na zimnym. Potem resztki na rozgrzanym. Ja po "dmuchaniu" :mrgreen: Odpalam auto daje 32st i czekam aż się rozgrzeje. Jak złapię trochę ciśnienia w układ to odkręcam lekko odpowietrznik i trzymam przepustnicę by lekko obroty się zwiększyły. Lekko leje się płyn tak samo z drugim. Czasami widać, że bąbelek wyleci. Ładnie wszystko wycieram i czekam aż się otworzy termostat obserwuję czy wszystko ok pod maską z płynem i koniec. Na drugi dzień powtarzam odkręcanie odpowietrzników przy układzie z ciśnieniem tak dla pewności. I to tyle. Wtedy mam 100% pewność, że układ jest odpowietrzony tak jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem ponowne odpowietrzanie układu i co mogę powiedzieć, niby wszystko ok temp. ustawiona na 32 stopnie max nawiew, temp na kompie stała na 92 stopnie. Trochę jeszcze uleciało bąbelek powietrza , tylko dziwie się, ze termostat się jeszcze nie otworzył, jutro najwyżej powtórzę czynność. Aha to co zauważyłem to termostat otwiera się najczęściej na postoju, wiosko na bank sprawne. Jak dalej będzie się tak grzać powtarzam czynność od początku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw przy odpowietrzaniu 32st ale went na 1kreskę. Nawet nie wiesz jakie duże straty temp robi nagrzewnica, która bardzo szybko "pobiera i oddaje" ciepło. Jeśli będziesz przy tych temp jakie teraz są dawał temp na max to termostat się nie otworzy. Temp z nawiewów leci bardzo gorąca? Jeśli tak to nagrzewnica raczej już nie ma powietrza, ale układ odpowietrzaj by mieć 100% pewność, a potem będziesz miał spokój na lata. Układ w BMW ma bardzo dużo wydajność i w zimę termostat o ile się otwiera to tylko lekko nigdy całkowicie ani nawet do połowy. Moim zdaniem już masz wszystko ok, ale jak są jakieś bąbelki to powtórz z 2 razy odpowietrzanie. Po tym jeździj z testem nr 7 dla spokoju :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.