Skocz do zawartości

Grzanie podczas postoju oraz ubywajacy plyn w chlodnicy...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Moj problem polega na tym, ze wymienialem ostatnio plyn w chlodnicy i wszystko dzialalo sprawnie. Jednak po pewnym czasie jazdy, zapalila mi sie kontrolka, ze tego plynu znow jest malo ( pomimo ze dopiero co dolewalem). Po kolejnych dolewaniach wciaz go zaczyna brakowac po pewnym czasie. Auto zaczyna sie grzac podczas postojow, w trakcie jazdy ( pomimo swiecacej kontrolki) dziala normalnie i ta temperatura znow sie stabilizuje.

Dodatkowo nie dawno wymienialem rezystor dmuchawy ( jeza) i nie wiem czy moze to miec jakis zwiazek z moim problemem? Jestem w tym zupelnie zielony ;p.

 

PS. Tak dodatkowo chcialem jeszcze zapytac o kabel idacy pod schowkiem naprzeciwko miejsca dla pasazera. Jeden idzie do lampki, natomiast nie specjalnie wiem gdzie podpiac ten drugi ( wejscie z takimi 2 wglebieniami).

 

Takich tematow pewnie bylo tysiace, jednak nie moge nigdzie znalezc identycznego problemu jak moj. Jezeli taki jest to prosze o linka i z gory dziekuje za pomoc. :cool2:

Opublikowano

poszukaj wycieku, skoro stało się to po wymianie to być może śruba spustowa w bloku albo chłodnicy ma nieszczelność, jeżeli ubywa płynu to nic dziwnego że silnik się przegrzewa, przez brak płynu układ ci się zapowietrza i pompa nie jest wstanie uruchomić obiegu, ale wtedy silnik powinien się przegrzewać nie tylko na postoju ale i w trakcie jazdy, napisałeś że na postoju się przegrzewa a w trakcie jazdy temperatura wraca do normy, objaw typowy dla niedziałającego wentylatora

 

PS. a jesteś pewny że po wymianie płynu układ został prawidłowo odpowietrzony? być może nie i stąd ciągłe ubywanie płynu (układ się nadal odpowietrza i pobiera płyn ze zbiorniczka)

 

co do kabli, to jeden pewnie jest do żarówki a drugi do czujnika otwarcia pokrywy schowka

Opublikowano

Uklad odpowietrzony byl prawidlowo na 100 %. Wycieku szukalem, ale nie ma zadnego sladu, ktory by taki wyciek potwierdzal. W trakcie jazdy auto chodzi normalnie ( wkurza mnie tylko ta kontrolka od tego plynu), natomiast tak jak mowie, temperatura podnosi sie przy dluzszym postoju.

 

Czyli to raczej bedzie ten wentylator?

Opublikowano

Czyli to raczej bedzie ten wentylator?

 

najpierw sprawdź czy masz obieg płynu, jak temperatura osiągnie normę lub ja przekroczy sprawdź czy chłodnica jest gorąca, jeżeli nie to nie masz obiegu (prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia, lub termostat ci się zacina), jeżeli robi się gorąca to na postoju po załączeniu obiegu powinien się załączyć wentylator, jeżeli się nie załącza to zależnie od silnika przyczyną może być: uszkodzona wiskoza, silnik wentylatora, moduł wentylatora, czujnik temperatury w chłodnicy

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie napisałes jaki masz model silnika. E46 benzynka R6 nie ma wiskozy , nie wiem jak 316i/318i.

 

Najprędzej wentylator, a dokładnie moduł sterowania.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Wymiana jeża na pewno nie ma związku. U mnie kiedy ubywało płynu zauważyłem wyciek z czujnika na termostacie. Po wymianie termostatu wszystko już było ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.