Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A czy dla silnika 328i 300-400tys to już końcówka życia czy da jeszcze trochę przyjemności jak ktoś dbał? A jeśli nie dbał to ile może orientacyjnie kosztować doprowadzenie go do porządku? Bokiem nie latam gumy pod Tesco nie piluje raczej spokojna jazda o samochód dbam i chciałbym po kupnie zrobić nim jeszcze z 50tys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pojeździ jeszcze, bez obaw, olej co 10-12k km i będzie dobrze jeżeli silnik jest w dobrym stanie.

 

Remont kapitalny to spory koszt, bo do 5-6k, więc jak coś to wymiana silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można oceniać przebiegu auta jedynie po wyglądzie fotela. Wystarczy, że auto użytkowała otyła osoba dodatkowo nie zbyt przywiązująca się do czystości i mamy syf + duże zużycie tapicerki.

 

+ jazda typowo miejska tj. częste wsiadanie/wysiadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wątek jest żywy więc może dorzucę swoje jeszcze niedouczone i mierne pytanie. Jak większość powiem - tak, chciałbym kupić E46. Najlepiej 3.0 w sedanie. Mega mi się podoba, ma cudowną linię i w ogóle wygodna. Jazdę uskuteczniam raczej spokojną, wcześnie zmieniane biegi itd. W końcu im dłużej w fajnym aucie tym lepiej. Celuję w wersję 2003+ czyli chyba polift? Tak czy inaczej, czym powinienem się kierować przy oględzinach, co może najczęściej padać, jak wygląda podłoga i nadkola w większości modeli z tych roczników? No i najważniejsze - czy ekonomika jazdy jest taka jak czytam na innych forach? Do 8 litrów oleju napędowego by było idealnie w mieście.

Pozdrawiam.

Aha, budżet około 25.000 więc myślę że starczy na zadbany egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8l w mieście powinno się udać ale to jazda emeryta, w zimę 10 wciągnie. Automat dołóż litr. Ja obecnie jeżdżę w mieszanym czyli trochę miasto i trochę szybkiej trasy i wychodzi między 7 a 8. Moc też podniesiona ale to nie wpływa jakoś odczuwalnie na spalanie.

 

Od 2003r ma skrzynie 6 biegów manualna i silnik 204 konie.

 

A co sprawdzać masz w tym temacie. Poczytaj

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Właśnie przejrzałem dokładnie temat. Zrozumiałem mniej więcej tyle, że rdzy zazwyczaj jest mało i raczej prosta do ogarnięcia. Gorzej z częściami. Temat długi i szeroki a opinii mnóstwo. Najczęściej z tego co widzę przewija się zawieszenie, ale myślę znaleźć egzemplarz z ok zawieszeniem będzie w porządku. Ciekawi mnie kwestia silnika, bo wszędzie słyszę że 3-litrówka bezawaryjna, miód orzeszki, a postów że się sypie też jest sporo :?

Najbardziej martwi mnie jednak sprzęgło. Ktoś pisał, że "z dużą mocą idzie do wymiany często podpora wału, tuleja dyfra, czy sprzęgło z dwumasą". Cena dwumasy troche mnie przeraża. Czy przy normalnej jeździe spokojnej też się aż tak sypie to wszystko? Z tamtej wypowiedzi wynikało że tuleja dyfra jest do wymiany CO ROKU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To stare auta i ktoś to musi wymienić kiedyś. W dyfer można poliuretan wsadzić i jest ok. Jak stuka przy zmianie biegu to wtedy tuleja. Większość ma już 10 czy 15 lat więc mają prawo te części być zmęczone. Auta też mają po 400tys więc już może wymagać 3 kompletu sprzęgła. Trzeba kupić dobre auto ale wydatki i tak będą spore. Duże hamulce, duże opony, silnik ciężki i skomplikowany więc coś zawsze wyjdzie
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K3m0T1989, zdaje się, że niedawno pisałeś w którymś wątku (chyba nawet w tym), że przy emerytalnej jeździe w trasie udało Ci się kiedyś przejechać dystans 1000km na jednym tankowaniu. Rozumiem, że chodziło o tego diesla, którym jeździsz obecnie?

 

p.s. Tyle dyskusji o spalaniu (zarówno diesli jak i benzyniaków), a czy jest jakiś odrębny wątek do dyskusji na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200km zrobiłem m47 na jednym baku wiec na okolicach 60l. Silnik był po wirusie delikatnym ale jazda 100-110 trasa cały czas. Ale tylko raz :P wiecej sie tak nie mordowałem.

Ogólnie pojechałem z tego co kojarze do Kołobrzegu z Czestochowy i wróciłem bez tankowania. Już na oparach w sumie. M47 minimalne wyszło 5l, maksymalne miałem 8.5l w miescie głównie.

 

m57n teraz co mam to okolice 8l bierze, czasem mniej, w zime wiecej koło 9. Tryb mieszany bo jakieś 7km dojeżdzam do miasta i pozostałe kilka już po miescie. Ale w trasie też oszczędne, obstawiam że bez problemu 6l moge zrobić. Już robiłem 500km na połowie baku, wiem że połówki nie są równe ale w mieszanym robie jakieś 750km do rezerwy, w trasie 1000 pewnie da rade.

 

Jeśli kolega co chce 3l diesla liczy że w miescie się zmieści w 8l to może być cieżko :)

 

oczywiście wszystko z tankowania i przeliczania kilometrów na litry, nie z BC bo tam zazwyczaj zaniża mimo że kasuje po tankowaniu do pełna.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8l/100km bierze M47N (2.d 150KM dla niewiedzących) w typowo miejskiej jeździe w korkach. Więcej już chyba nie da rady, no chyba ze ktoś wybitnie dociska prawy pedał. 1000km na baku to nie jest jakiś wielki problem - zrobiłem już tak ze 2-3 razy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Interesuje mnie compact z linka, czy ktoś widział to auto? jest z Częstochowy? Może coś widzi szczególnego na zdjęciach?

Sprzedający twierdzi, że auto idealne, przebieg prawdziwy i że nic nie spuści z ceny bo jest taki pewny tego auta :-)

Co można powiedzieć o automacie z tym silnikiem? Warto?

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-316-ti-automat-m-sportpaket-compact-bezwypadkowy-z-niemiec-oplacony-ID6yRnJt.html

 

Pozdrawiam.

------------------------------

BieMdablju

------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silniki 1.8 określane są jako bezawaryjne,proste i bardzo ekonomiczne.

Jakoś gryzie mi się to z n42 :? w automacie ledwo to będzie jechać, straszny bełkot w tym ogłoszeniu, ale większość pisze takie bzdury niestety. Sprawdź przebieg, można to zrobić za jedyne 4,5E, bo ten z ogłoszenia jest irracjonalny w 16 letnim e46 (nawet compact) za 11k.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś gryzie mi się to z n42 :? w automacie ledwo to będzie jechać, straszny bełkot w tym ogłoszeniu, ale większość pisze takie bzdury niestety. Sprawdź przebieg, można to zrobić za jedyne 4,5E, bo ten z ogłoszenia jest irracjonalny w 16 letnim e46 (nawet compact) za 11k.

 

Auto głównie dla żony i na codzienne dojazdy do pracy z Vmax=80km/h - taka droga.

Jak sprawdzić ten przebieg za 4,5E?

------------------------------

BieMdablju

------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.auto-records.com/

Rozumiem, że dla żony, ale jakbym mojej kazał tym jeździć to wyszłoby tak, że to ja bym się tym męczył a ona moim by jeździła :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak wygląda akcyza na chwilę obecną? Zastanawiam się czy nie poszukać e46 u zachodnich sąsiadów ze względu na bardziej realny przebieg i lepszy stan ogólny a głównie zawieszenia ale z tego co widzę powyżej 2l jest ponad 18% i opłata za 2.8 poniżej 2000r może niemilo zaskoczyć. Ktoś się orientuje albo sprowadzal ostatnimi czasy? Za 3tys € idzie coś znaleźć czy lepiej sobie darować i za 15 tyś zł szukać u nas?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a można lekko zaniżyć cenę na umowie czy w niemczech mają jakieś sposoby na takie przekręty? jeśli samochód kupie za 3tyś euro a wartość na rachunku lub umowie będzie 2tyś to jest ryzyko problemów? bo jeśli tak to sam samochód za 3tyś + akcyza będzie powyżej 15tyś a muszę jeszcze doliczyć koszty dojazdu więc nie wiem czy w tym budżecie nie lepiej sobie darować i polować na okazje w polsce. może ktoś kto sprowadzał niedawno się wypowie jak to wygląda z tą akcyzą i samochodami za mniej niż 3tyś euro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wybaczcie, jeśli dokładnie taki sam temat już kiedyś był, szukałem za pomocą Google i nie na wszystkie pytania znalazłem odpowiedź. Szukam jakiegoś dającego przyjemność z jazdy auta dla siebie. Po "zdroworozsądkowym" aucie jakie miałem poprzednio chciałbym teraz kupić coś, na co będzie przyjemnie popatrzeć. Rozważam różne modele i zastanawiam się nad BMW E46 Coupe.

Tu pojawia się kilka pytań, m.in. jaki silnik wybrać? Po poczytaniu forum wychodzi na to, że seria M52, a dokładnie 323i jest zarówno trwała, nie mająca wad fabrycznych i dająca wystarczająco przyjemności z jazdy. Rozpatruję tylko R6, z czasem pewnie będzie LPG, ale chcę kupić bez. Zasadniczo będzie to auto bardziej do komfortowych wycieczek niż sportowej jazdy, ale zapas mocy chcę mieć, do tego takie auta mniej tracą na wartości, no dla mnie same plusy.

Martwi mnie tylko usterkowość modelu - czytałem o wyjących dyfrach i wymianach mostu, problemach z VANOSem, podobno problemy z termostatem i temperaturą to norma - jak to jest? Nie będę żałował pieniędzy na auto, tu nie chodzi o kupno Fiata Punto do jeżdżenia do hipermarketu, ale nie uśmiecha mi się syndrom posiadacza diesla z cyklu "co dzisiaj mi pier**olnie na środku autostrady" :mrgreen: Plus taki, że mam mechanika który ogarnia BMW, sam jeździł E39 540i więc pewnie wyszuka się z nim zadbany egzemplarz, no ale chciałbym się dowiedzieć od właścicieli, was, jak to faktycznie jest. Każdy model auta ma swoje "pewniaki", w poprzedniej Hondzie były to zapiekające się zaciski no i własciwie to wszystko z takich typowych usterek, pomimo 17 lat bezawaryjnie służyła, no ale nudna jak polskie seriale.

Ostatnia sprawa - budżet 20 tys. zł pozwala na zakup dobrego egzemplarza E46 w Coupe, najlepiej w po liftingu? Jak rozumiem problem będzie tutaj taki, że polifty to już M54? Tam były jakieś problemy oprócz zużycia oleju? Wtedy jakim silnikiem się zainteresować? (EDIT widze, że jednak w tej cenie tylko przedlift, może to i lepiej. Na mobile.de polifty stoją po minimum 20 tys. zł)

 

Będę wdzięczny za pomoc i ewentualne przeniesienie do odpowiedniego działu, ten wydawał mi się ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak ma sprawiać przyjemność to szukaj 328ci, do 20k kupisz ładny i dobrze wyposażony egzemplarz, tylko musisz mieć świadomość, że to już stare auto i regułą jest już przebieg 300kkm+ a to wiąże się z tym, że trzeba będzie trochę włożyć w auto, przynajmniej na starcie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma sprawiać przyjemność to szukaj 328ci, do 20k kupisz ładny i dobrze wyposażony egzemplarz, tylko musisz mieć świadomość, że to już stare auto i regułą jest już przebieg 300kkm+ a to wiąże się z tym, że trzeba będzie trochę włożyć w auto, przynajmniej na starcie.

 

Co może wymagać sporego nakładu? Albo inaczej, co jest najkosztowniejsze, zakładając, że z samym silnikiem wszystko jest ok? 328Ci posiada koło dwumasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.