Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem. Pojawił się u mnie taki oto malutki wyciek oleju, razczej pocenie z tej rureczki. Jest to denerwujące bo jest tego coraz więcej. Jak wymieniałem olej u mechanika to mi powiedział, że poci mi sie trochę przy intercoolerze. Więc moje pytania. Co to za karbowana rureczka i czy ten wyciek oleju na pierwszym zdjęciu to z tej rurki czy z tego intercoolera? Jak sie tego pozbyć ?

http://imageshack.us/a/img248/1624/dsc00382xm.th.jpg

http://imageshack.us/a/img812/5120/dsc00381gk.th.jpg

http://imageshack.us/a/img21/8416/dsc00380pi.th.jpg

Sprzedam:
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Do wymiany masz na pewno przewód karbowany od separatora oleju. Częsta przypadłość siników N47.

 

W ASO występuje pod nr 13 71 7 803 842 i jest to poprawiona wersja o zwiększonej średnicy.

 

Co do fotografii przedstawiającej wąż łączący turbo z intercooler'em czyli tzw. przewód powietrza doładowującego to sprawdź szczelność właśnie tego przewodu.

 

Łatwo go zdemontować i wzrokowo ocenić czy nie jest uszkodzony.

 

Warto także sprawdzić stan uszczelki kształtowej (tej przy turbo) oraz pierścienia kształtowego uszczelniającego (tego przy chłodnicy inercooler).

 

Nie są drogie… jeśli byłaby konieczna wymiana.

 

Pozdrawiam :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Rureczka karbowana wymieniona, wymiana prościutka. Co do węża to na allegro znalazłem dwa rodzaje http://moto.allegro.pl/bmw-3-320-e90-e91-rura-intercoolera-i2731752416.html i taka http://moto.allegro.pl/rura-intercoolera-bmw-3-x1-e90-e91-e92-e93-e84-2-0-i2759989016.html . Ja mam tą drugą jednak wiekszość jest tych pierweszych . Czy możliwe, że 320d a 318d ma inny ? Jakie wy koledzy macie ?
Sprzedam:
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Rureczka karbowana wymieniona, wymiana prościutka. Co do węża to na allegro znalazłem dwa rodzaje http://moto.allegro.pl/bmw-3-320-e90-e91-rura-intercoolera-i2731752416.html i taka http://moto.allegro.pl/rura-intercoolera-bmw-3-x1-e90-e91-e92-e93-e84-2-0-i2759989016.html . Ja mam tą drugą jednak wiekszość jest tych pierweszych . Czy możliwe, że 320d a 318d ma inny ? Jakie wy koledzy macie ?

Szukaj rury konkretnie do silnika 2.0d N47 318d lub 316d. Od 320d nie będzie pasowała bo ma inną średnicę przy intercoolerze i turbinie.

Zarówno 1 jak i 2 rura jest od 320d i nie będzie pasowała.

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ale ja właśnie mam taki jak w drugiej aukcji (patrz. zdjęcia wyżej) jak inni koledzy w 318d maja ?

Ale wg. numeru części, która jest podana w aukcji, rura jest od modelu 320d. W 318d jest inna średnica rury...

Sprawdź po numerze w ETK...

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Do wymiany masz na pewno przewód karbowany od separatora oleju. Częsta przypadłość siników N47.

 

W ASO występuje pod nr 13 71 7 803 842 i jest to poprawiona wersja o zwiększonej średnicy.

 

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Koledzy, ta rureczka w tamtym czasie była wymieniana, był jakiś czas spokój i teraz zauważyłem, że znów coś się tam poci. Jakieś rady ?

Sprzedam:
Opublikowano

może to kwesia opaski zaciskowej?

producenci zakladaja opaski bez możliwości ich mocniejszego scisniecia (robione na miare). przewody często daja się obrucic co oznacza, ze w układzie pod ciśnieniem moze pluc olejem. kup sobie skrecana i wymien

Opublikowano
ale tam nie ma ż•adnej opaski zaciskowej. Jeśli się to ściągnie to ukazuje się malutki oring, i myślę, że to jego sprawka.
Sprzedam:
Opublikowano
Do wymiany masz na pewno przewód karbowany od separatora oleju. Częsta przypadłość siników N47.

 

W ASO występuje pod nr 13 71 7 803 842 i jest to poprawiona wersja o zwiększonej średnicy.

 

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Koledzy, ta rureczka w tamtym czasie była wymieniana, był jakiś czas spokój i teraz zauważyłem, że znów coś się tam poci. Jakieś rady ?

W takim razie nie rurka jest tu winowajca, tylko prawdopodobnie odma. Radziłbym to sprawdzić. Bo niesprawna odma może uszkodzić silnik.

Opublikowano
No tak, ale chyba przez tą rurkę ma przepływać olej, prawda ?

Tak. Ale jak go puszcza i to jeszcze po wymianie, to znaczy, że za dużo tego oleju i pod zbyt dużym ciśnieniem, a to może być spowodowane niesprawną odmą. Taki mi w ASO mówili.

Opublikowano
Z tego co wiem w N47 odma jest bezobsługowa. Porobię testy i dam znać, tak btw. ten malutki oring kosztuje 25 zł :mad2: A co do oleju, to po prawie 7 tyś od wymiany jego stan się nie zmienił
Sprzedam:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.