Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wydaje mi sie ze z m20b20 powinien wal pasowac.. a od automata i manuala wał nie jest inny? (chodzi o dlugosc)
Opublikowano
Nie miałem nigdy okazji sprawdzić ani porównać. Mój jest 20cm za krótki. Nie wiem jaki kupować, nie chce zamawiać w ciemno. Pasowało by przymierzyć jakiś.
Opublikowano

no to nawet chyba to co ja mam, ale z tego co wiem to visco jak lezy poziomo to plyn w nim sie je**e czy cos takiego i przestaje poprawnie dzialac.

ale to tak tylko slyszalem, od paru roznych osob.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale nie przesadzajcie z tym staniem. Zajrzyj do pudełka, jak nowe visko, a właściwie jego obudowa są suche to jest dobrze. Jeśli widzisz ślad oleju to nei bierz. Polecam Visko z behra. U mnie chodzi bez problemowo, a nie jest jakoś drogie specjalnie.

 

PZDR>

Opublikowano
kolego visco które przechowywane jest na leżąco nie będzie mokre z wierzchu. A jesli będzie zbyt długo lezało na boku to juz po nim
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Puki olej nie wyleci, to visko zawsze będzie dobre. jeśli w wyniku leżenia wyleci chociaż 1/4 płynu to visko już nie będzie działać prawidłowo. Tanie viska z reguły nie działają prawidłowo i sposób przechowywania nie ma tu znaczenia.

 

PZDR>

Opublikowano

Dzisiaj założyłem pompe wspomagania, rozrusznik, zabrałem się za ogarnianie ukł chłodniczego i założyłem kolektor ssący. Nie jestem pewien czy dobrze założyłem węże na układzie chłodniczym. Czyli tak:

1) czerwone 1 ma iść na niższy krócieć a 2 na wyższy? Czy to u każdego może różnie wychodzić w zależności jak te króćce się ułożą?

2) trójniki jakie tam były wywaliłem bo wydawało mi się, że to rozdzielenie na ogrzewanie parownika, dobrze mi się wydawało?

3) Podpisany czerwonym kolorem wąż ma iść na zbiorniczek wyrównawczy? Bo w chłodnicy nie ma na niego wejścia a do zbiorniczka wtedy żaden wąż by nie przychodził

4) Przy chłodnicy czerwonymi kropkami zaznaczyłem wyjście na przewody ale to prawdopodobnie szło do skrzyni jak miałem automata, już nie pamiętam, pewnie tzreba to zaślepić.

5) niebieski pytajnik, z tamtego miejsca wychodzi wężyk który wydaje mi sie, że idzie do kolektora jako jakieś podciśnienie?

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/UkadchodniczyBMW1.jpg

 

Ogólnie to wszystko upchane na milimetry, kolektor z serwem ma tolerancję może 5mm po ścięciu żeberek, mam nadzieję, że wystarczy. Serwo odwróciłem o 180* bo wyjście na podciśnienie wychodziły przy samym kielichu i się nie dało serwa przykręcić a nie chciałem używać młota do przygięcia kielicha żeby go nie osłabić. Pompa oczywiście jest w normalnej pozycji bo po odwróceniu serwa dało się ją normalnie przykręcić. Wtyczka przy przepustnicy wychodzi delikatnie nad zbiorniczkiem (chyba dzięki wyższym poduszkom silnika), ale dalej jest bardzo blisko wtyczki od zbiorniczka czy tam czegoś, oby się dało to upchnąć. Przepustnicę będzie cholernie ciężko przykręcić bo do jednej śruby nie ma dojścia ale jakoś dam radę. A, no i wężyk od podciśnienia serwa idzie prosto na wtyczkę ale się go odciągnie trochę, tak że jak widać wszystko upchane na milimetry jest. Na razie tak to u mnie wygląda:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00237.jpg

Dalej myślę co z wałem bo ni cholery nie wiem jaki, czy mam duże krzyżaki czy nie, nie umiem ich rozpoznać.

Opublikowano
Na razie ten silnik wygląda lepiej niż samochód bo na całej karoserii pół cm kurzu. Trzeba będzie umyć jak już będzie zrobiony. Ogólnie czyściłem pod maską co się dało ale teraz i tak brudne, trzeba będzie po wszystkim poprawić gdzie tylko będzie dojście.
Opublikowano
Serwo z 325ix, niby węższe ale i tak kolektor bardzo blisko jest. A z wydechem to tak wygląda tak, że ten od m50 mam ucięty kawałek za kolektorem i muszę uciąć mój wydech gdzieś w tym samum miejscu i pospawać ze sobą ale w to się jeszcze nie bawiłem. Ale będę pamiętał, tak że wrzucę fotki jak będzie pospawany.
Opublikowano
Dlaczego zdecydowałeś się na 2.0 a nie od razu na 2.5? to tyle samo roboty w koncu, chociaz nie ukrywajac 2.0 jest duzo duzo tanszy od 2.5, będziesz wkładać gaz?
Opublikowano
2.0 bo kupiłem od kolegi razem ze skrzynią i wiązką za grosze a i tak na początku chciałem samą skrzynie zmieniać na manuala. Gaz miałem w samochodzie a w tej chwili została sama butla, jak sie zwolni miejsce w bagażniku to i ona wyleci ;D Kiedyś może 2.8 wpadnie. A dlaczego 2.0 tańsze? Jest różnica w spalaniu czy czym jest droższe? Swoją drogą widzę, że kolega z Łańcuta, trzeba się kiedyś zgadać ;D
Opublikowano
O widzisz, nie zauwazylem nawet ze jestes z Rzeszowa :D Chodziło mi o to, ze patrząc po cenach za kompletne swapy silników 2.0 i 2.5 na allegro, 2.0 są duużo tańsze i w dodatku mniej palą, ciekaw jestem Twoich odczuć po przesiadce z m20, niby to tylko 21 km, ale różnica powinna być spora. W Rzeszowie są organizowane jakieś spoty bmw? ja nie slyszalem niestety, a kilka by sie chyba znalazło :)
Opublikowano

Właśnie nie pytałem nigdzie czy są spoty ale na pewno. 21 koni i 30Nm więcej więc zawsze coś, w dodatku mam dyfer z wersji w automacie, który jest trochę krótszy co też się przełoży na przyśpieszenie.

Teraz problem!!! Po dokręceniu kolektora ssącego zetknął się z serwem, dokładnie z grzbietem serwa. I tu pytanie, można trochę młotkiem przygiąć ten kołnierz serwa? Czy lepiej dać kolektor komuś kto spawa plastiki i żeby zrobił tam wgłębienie? W ogóle dziwię się, że po wymianie serwa na podwójne dalej nie ma miejsca na kolektor jak przecież niby każdemu pasuje. No ale wiadomo, przy takich swapach różne wiksy się dzieją.

Opublikowano
Rant serwa delikatnie przygięty, oby się nie rozszczelniło. Dodatkowo przyszlifowałem krawędź kolektora, gdzie się stykało i zrobiło się niecałe 0.5cm luzu między serwem a kolektorem. Jeśli to będzie za mało to przytnę krawędź kolektora i zrobię wgłębienie, w spawaniu plastiku jakąś już tam wprawę mam bo naprawiałem sobie zderzaki w poprzednim samochodzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie lepiej zapodać inną podusza silnika z lewej strony tak by delikatnie się przekrzywił na prawy bok???

 

PZDR>

Opublikowano
Teraz już ciężko będzie wymienić, no i wcześniej miałem tak że z prawej strony była niższa poduszka ale wtedy łapy nie leżały dobrze więc dałem obie wyższe. Zależy mi też żeby miska była wyżej i żeby silnik jednak nie był przekoszony, może to nie przeszkadza ale bałem się że na zakrętach może wtedy nie zaciągać oleju.
Opublikowano
Przyszło mi visco z wiatrakiem. Można je jakoś sprawdzić bez zakładania na samochód albo bez odpalania go? Bo mam 7 dni gwarancji ale nie wiem czy do tej pory zdąże odpalić samochód, raczej mało prawdopodobne.
Opublikowano

Naspamiłem sobie trochę no ale trudno. Dziś ogarnąłem 'cięgno' mocujące lewarek i sam lewarek. Jako, że miałem automata to moja buda nie posiadała tulejki mocującej ten drążej do budy, w sklepach ciężko kupić, więc musiałem zrobić swój. Jako gumę użyłem węża o średnicy wewnętrznej 12mm, tulejkę zrobiłem z grubej rurki, ucięta na tokarce, uchwyt do tego idzie który się wkręca w budę, mam nadzieje, że może być takie coś i nic się nie stanie. A wygląda to tak:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00239_zpsd6dd074d.jpg

Jako, że nie udało mi się kupić zwykłego lewarka zamówiłem short shifter, który już mi się nie podoba ale trudno. Jak mnie będzie wkurzał to poszukam zwykłego lewarka.

Short niby ma się trzymać w tym gnieździe na oringach i ma tam wchodzić na wcisk, ale nie podobało mi się to bo mógłbym go wydrzeć, więc drążek poszedł pod frez palcowy i roztoczyłem delikatnie początek gniazda, tak żeby short mógł wejść głębiej i jego obudowa żeby przeszła na wylot, z drugiej strony zostanie zabezpieczona zakupionym segerem, wtedy nie ma bata żeby to wydrzeć przy jakiejkolwiek zmianie biegu. Zdjęcia poniżej:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00240_zps73cf2b78.jpg

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00241_zps83436ee9.jpg?t=1357161654

Jak już mówiłem przyszło mi dzisiaj visco razem z wiatrakiem, chciałbym je tylko sprawdzić jakoś czy jest sprawne bo w razie czego mam gwarancję zwrotu, ale nie wiem jak to zrobić bez odpalania samochodu i czy jest to w ogóle możliwe. Jutro zabieram się za skracanie cięgien. Może uda mi się je pospawać, metalowe bez problemu w pracy pospawam tig'iem, amelinium może ojciec w pracy da rade pospawać a jak nie to w inny sposób. Muszę tylko bardzo dokładnie pomierzyć bo to nie takie proste jak w przypadku zwykłego lewarka. Short shifter ma bardzo mały zakres ruchu i jak się trochę pomylę, to może się okazać, że jakiegoś biegu już nie wbije.

Opublikowano

sprawdzic mozesz u jakiegos kolegi w aucie.. wydaje mi sie ze inaczej nie sprawdzisz.

pamietaj zeby Ci visco na plask nie lezalo bo bedzie nie zdatne (tak od paru osob slyszalem)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.