Skocz do zawartości

BMW 318i 1.8 Zawory klekoczą..


Puzon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Posiadam BMW 318i 1.8b.

Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mam zdetronizować klekoczące zawory..mechanik doradził mi ,żebym wymienił olej.Słyszałem także ,że można ustawić zaworu samemu ,lecz doczytałem też ,że w niektórych modelach same się ustawiają..a jak jest w moim? :?:

I jeszcze jedno pytanko.. jeśli oddałbym autko w ręce fachowca do regulacji jaki to jest koszt ?

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Krzysiek :D

Edytowane przez Puzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Nie wiem czy pomogę ale z klekotaniem też mam problem. Niestety muszę wymienić popychacze. Wcześniej grały bardzo głośno. Olej można zmienić ale to na krótką metę. Polecam olej Motul xcess 8100 a przed wymianą kup płykankę silnika z tej samej firmy. U mnie pomogło bo już tak mocno nie klekoczą. Jak ci będą klekotały tylko na zimnym silniku to prawdopodobnie do wymiany podstawa mocowania filtra oleju. Tam jest taki zaworek który się zużywa i jak gasisz silnik to cały olej ścieka do michy. Przy ponownym odpaleniu rozrząd przez krótką chwilę pracuje na sucho zanim olej nie zostanie do niego z powrotem wtłoczony. Zalej tym olejem co ci napisałem bo naprawdę jest bardzo dobry. Można go wymieniać co 20 tyś km. Tylko kup taki żeby był produkowany na rynek europejski bo te co trafiają za wschodnią granicę są ciut gorsze bo nie muszą spełniać już tak wysokich wymagań (gdzieś to wyczytałem na necie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jaki masz silnik czy M40, czy M43, jeżeli ten pierwszy to niestety ich "wada" czy inaczej cecha :wink: W tej sytuacji będziesz musiał zająć się wymianką popychaczy, jeżeli natomiast masz silnik M43 i tak się dzieje to jeszcze kwestia czy klepią cały czas, czy na zimnym itd. Jeżeli klepią tylko jakiś czas a później jest cisza to możesz spróbować wymienić olej ale wlej dobry olej. Mogę Ci polecić Liqui Moly 10W40 MoS2 z dodatkiem molibdenu. Kosztuje ze 120zł za 5L albo i 130zł ale warto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli to M40 to najcześciej nie jest to wina popychaczy (w m43 są te same popychacze a nie ma takiego problemu z klekotanie). M40 ma słabe materiały na wałek, dźwigienki, zawory i pastylki. Szybko to się wyrabia (ostanio mierzyłem klientowi zawór w m40 który był prawie milimetr krótszy niż powinien być. WIec na dobrą sprawę albo kpl remont głowicy, albo szukasz na forum adres meilowy do pana z aleksandrow łódzkiego, dokładnie Pan andrzej, on przerabia dźwigienki na te z m43 i dorabia podkładki. MAsz wtedy problem z głowy.

 

JAk masz m43, to jak kolega pisze wyżej. Klepie cały czas czy tylko za zimno.

 

No i na marginiesie, to takich tematów o klekotaniu jest już kilkadzisiąt, podpiętych pod "NAJCZEŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA". Wyszukiwarka nie gryzie, a po za tym popraw tytuł, na zgodny z regulaminem.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam silnik m40. Więc jeśli wymiana oleju nic nie pomorze ile mam przygotować gotówki na tą wymianę(dźwigienek itp: ) :?

 

PS: chodzi cały czas tak samo.. nie ma różnicy czy zimny czy ciepły.

Ostatnio zapaliła mi się kontrolka ''CHECK'' i nie mam pojęcia dlaczego?Może być to ,że przez to :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.