Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam prawdopodobnie problem z tym modułem SGM-SIM błąd 93F9. Świecą się poduszki. Sprawdzona mata i kostki pod fotelami. Pozostało mi jeszcze sprawdzić połączenie poduszki w kierownicy ale to chyba nie będzie to. Co jeszcze można sprawdzić? Naładować akumulator dla pewności? Wiem że ten moduł odpowiada za wiele funkcji. Chciałbym upewnić się że to SGM-SIM... Jakieś porady? Błąd znika po wykasowaniu w INPA ale zazwyczaj dosyć szybko wraca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam prawdopodobnie problem z tym modułem SGM-SIM błąd 93F9. Świecą się poduszki. Sprawdzona mata i kostki pod fotelami. Pozostało mi jeszcze sprawdzić połączenie poduszki w kierownicy ale to chyba nie będzie to. Co jeszcze można sprawdzić? Naładować akumulator dla pewności? Wiem że ten moduł odpowiada za wiele funkcji. Chciałbym upewnić się że to SGM-SIM... Jakieś porady? Błąd znika po wykasowaniu w INPA ale zazwyczaj dosyć szybko wraca.

Sterownik do wymiany lub próbować przez programator reanimować. W nim eeprom i flash.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Czy zna ktoś namiary na osobę która pomoże w tej sprawie? Podstawy kodowania znam ale tylko w NCS Expert

do kodowanija tam escze daleko

Edytowane przez temsky740
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
OK w takim razie proszę o wycenę za taką usługę.

Przy wymianie na uzywany w ecu musi być zmieniony VIN - albo programowanie albo przes programator. Potem kodowanie i uruchomienie systemowego czasu w satelitach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet na allegro jeden jest w sprzedaży , nadaje się na twoje auto. Pół godziny pracy i system bezpieczeństwa jest sprawna bez rozwoju myśli na warsztacie - czy istnieje życie na marsie :mrgreen:
Opublikowano

65776957029

(31.08.2004 — 12.08.2004) , obustronnie wymienialny

65776960383

(01.09.2004 — 30.03.2005) , obustronnie wymienialny

65776962703

(24.01.2005 — 26.07.2005) , obustronnie wymienialny

 

Supersedes:

 

65776943089

(01.09.2003 — 30.07.2004) , obustronnie wymienialny

65776938936

(30.06.2003 — 26.01.2004) , obustronnie wymienialny

65776940306

(02.06.2003 — 14.07.2003) , wymieniany odwrotnie

65776937686

(01.06.2003 — 31.07.2003) , wymieniany odwrotnie

65776936175

(01.04.2003 — 30.04.2003) , wymieniany odwrotnie

65776936018

(24.02.2003 — 26.02.2003)

 

Czyli obojętnie który z nich zakupię powinno być dobrze plus oczywiście programowanie itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

65 77 6 975 686

65 77 2 298 859 13.06.2013

65 77 6 960 383 30.03.2005

65 77 6 957 029 12.08.2004

65 77 6 946 388 11.01.2005

65 77 6 943 089 30.07.2004

 

na allegro sa tylko 1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wraca temat tego błędu 93F9 czasem uda sie go skasować ale niemal natychmiast powraca. W INPA opis błędu dokładnie to:

93f9 spannung energiereserve u60 n.i.O

Czyli na nasz język: napięcie zasilania rezerwy.

Dodam że napięcie akumulatora bez załączonego silnika wynosi 12,2V a podczas jazdy 14,8V czasem 15,0V. Czy ten błąd dotyczy właśnie akumulatora?

Znalazłem coś takiego jeszcze

i zastanawiam się czy to nie sprawdzić rozwiązanie dotyczy kabla BST przy akumulatorze? Ktoś coś ruszył w temacie?

Dodam że testowałem już emulatory maty pasażera i zapięcia pasów i błąd wyskakiwał ponownie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ten błąd dotyczy właśnie akumulatora?

NIE !!! Problem tkwi w innym . Jeździsz teraz przy niesprawnym systemie bezpieczeństwa

Opublikowano
Wraca temat tego błędu 93F9 czasem uda sie go skasować ale niemal natychmiast powraca. W INPA opis błędu dokładnie to:

93f9 spannung energiereserve u60 n.i.O

Czyli na nasz język: napięcie zasilania rezerwy.

Dodam że napięcie akumulatora bez załączonego silnika wynosi 12,2V a podczas jazdy 14,8V czasem 15,0V. Czy ten błąd dotyczy właśnie akumulatora?

Znalazłem coś takiego jeszcze

i zastanawiam się czy to nie sprawdzić rozwiązanie dotyczy kabla BST przy akumulatorze? Ktoś coś ruszył w temacie?

Dodam że testowałem już emulatory maty pasażera i zapięcia pasów i błąd wyskakiwał ponownie.

Sprawdź ładowanie powinno być 14.4V najlepiej oscyloskopem.Jeżeli jest problem to go usuń.Skasuj błąd i powinno pomóc.Miałem podobny problem w E61.
Opublikowano
Zauważyłem również że pod maską przy wyłączonym silniku coś delikatnie piszczy w okolicach alternatora. Czy to normalne? To może być regulator napięcia czy co? Może być przyczyną błędu 93F9 z tego co piszą na forach zagranicznych...
Opublikowano
Wyciągnij cały alternator i niech ktoś kto się zna sprawdzi.Będziesz miał pewność że alternator jest sprawny lub nie.Następnym krokiem będzie sterownik obsługujący ładowanie sprawdź w WDS nie pamiętam czy to ECU obsługuje.Zacznij od alternatora.Dobrze by było żebyś sprawdził pobór prądu na + klemie aż do uśpienia systemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki stosunek 60V w sterowniku SIM mają do akumulatora i alternatora. Ludzie, no czas już włączyć myślenie i mózg , a nie fora czytać.

Kilka ostatnich postów - bzdura, która do problemu nie odnosi się w ogóle.

Opublikowano
Kolego temsky740 czyli wartości ładowania uważasz za prawidłowe? A przyczyna nadal tkwi w samym układzie SGM? Jako fachowiec utwierdź mnie w tym przekonaniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.