Skocz do zawartości

Problem z układem chłodzenia bmw e46 320i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Problem polega na tym, że rozsadzilo mi już dwie chłodnicze a trzecia już się rozciąga. Czytałem , pytałem i wymieniłem. Czujnik temperatury przy chłodnicy oraz korek wlewu. Odpowietrzalem już chyba że 4 razy w tym raz mechanik i nadal nic. Dzisiaj zaryzykowalem i ponownie otworzyłem korek podczas pracy silnika mimo że miałem twarde węże .to co zobaczyłem mnie zdziwiło a mianowicie poziom wody podnosił się. Po krótkiej jeździe poziom podnosił się po czym troszkę opadał i tak w kółko. Czy ktoś jest w stanie mi wyjaśnić co jest nie tak . Wiem że tak nie powinno być bo kiedyś otwieraniem wlew i poziom ciągle był ten sam. Czy to może być wina termostatu?
Opublikowano
Całkiem możliwe. Ja raczej bym obstawiał pierw na pompę wody w układzie chłodzenia.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Opublikowano
No jeżeli już tyle zrobiłeś w kwestii uśnięcia usterki, a tu jednak ciągle to samo to na Twoim miejscu sprawdziłbym pompę wody, a następnie uszczelkę podgłowicową. Kompresja która się tworzy w układzie po prostu będzie Ci niszczyć każdą chłodnicę jaką założysz.
Opublikowano
Robili mi próbę cisnieniowa i nic ciśnienia nie uchodziło z układu chodzenia co oznacza że powietrze nie przedostaje się do cylindrów.Dodam że jak poziom się podnosił i opadał to i tak woda że zbiornika wypływała. A jak zgłosiłem silnik to woda zaczęła opadać . Wyglądali to jakby pompą wody wyciągała wodę w momencie kiedy wymieniłem korek. A gdy jest korek to tak jakby coś blokowało przeplyw za chlodnicą.
Opublikowano
Chyba się nie zrozumieliśmy... chodzi o ciśnienie uchodzące do kanałów wodnych przez uszkodzoną uszczelkę. Wtedy nabija powietrze, które powinno być w kotłach i wędruje do układu chłodzenia powodując puchnięcie chłodnicy. Albo w innym kierunku, gdzieś jest nieszczelność, np na pompie wody i tworzy kompresję przez co dochodzi do podobnej usterki. Lub po prostu układ się zapowietrza i owa "poduszka" powietrzna sobie lawiruje w układzie powodując właśnie takie windowanie płynu w zbiorniczku.
Opublikowano
Zgadza się. Tyle że jeśli ciśnienie tworzy się w cylindra i uszczelki była by pęknięta to ciśnienie wędruje do układu chłodzenia ale i w drugą stronę też. Więc jeśli pompą z manometrem wytworzysz ciśnienie to manometr wskaże czy ciśnienie spada przez uszczelke. Czyli uszczelki odpada. Popraw mnie jeśli się mylę. Jutro sprawdze pompę i termostat zobaczymy co jest walnięte
  • 1 rok później...
Opublikowano
Odgrzebuje temat tylko , aby napisać jak moja historia się skończyłą. A więc po wymianie termostatu, pompy wody, korka, chłodnicy i czujnika temperatury nadal poziom się podnosił. Niestety przychodził czas podróży do Polski i troche się tego obawiałem wieć wziołem betke na przejażdżkę i tak wszyskie biegi aż do czerwonego pola , i tak przez dobre pól godziny jeździłem i tylko czekałem aż coś strzeli , a tu zonk , nic się nie stało. Pojechałem do Polski i z powrotem zero problemów, dodam , że to było półtora roku temu , auto sprzedałem i co jakiś czas je widzę żadnych problemów. podobny problem miałem z e39 ale po wymianie visco wszystko wróciłe do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.