Skocz do zawartości

e36 320 vanos - obroty, ciężko odpala


NorthShore

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam możliwość kupna w dobrej cenie e36 320 na vanosie.

 

W aucie jest gaz, stag 300.

 

Pytanie jest takie, czym mogą być spowodowane wahnięcia w obrotach rzędu 200rpm, ale to tak nie "sinusoidalnie" góra/dół tylko trzyma, na chwilę opadną trochę i znowu trzyma, znowu na chwile opadną, czy to na zimnym, czy na ciepłym

bardziej na gazie, na benzynie trochę lepiej ? Na ciepłym silniku zaraz po zgaszeniu i próbie odpalenia zdarza mu się

nie chcieć zapalić, rusza po chwili dopiero, za 2-3 razem. Jak chwilę postoi to jest ok.

Dodatkowo świeci się "Inspection" na zółto/czerwono" przed odpaleniem.

 

Ogólnie auto jedzie ok, ale te wahanie obrotów i problem z odpaleniem ciepłego mnie niepokoją.

Oprócz tego w czasie jazdy temperatura minimalnie ok 0.5mm wychodzi poza środek wskaźnika temperatury.

 

Ma ktoś coś do zasugerowania ? Auto mam zamiar kupić, bo buda, wnętrze i reszta jest w bardzo dobrym stanie, heble, zawias, wszystko ok, gaz ledwo pół roku ma, tylko te wyżej wymienione problemy...

Jadę z nim do mechanika, by podpiął pod kompa i obejrzał dokładnie, ale jak ktoś może to niech podrzuci pomysł co to może

być, łatwiej będzie na miejscu zdiagnozować problem.

 

Z góry wielkie dzięki za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to jest tak.

Koleś za auto chce 7000zł (ubezpieczenie i OC do maja 2012)

W maju tego roku zamontowany gaz sekwencja STAG 300.

Auto całe malowane max rok temu - wygląda na nie bite, ale to jeszcze dokładnie u mechanika przejrzę, wedle tego co mówione

chodziło o kwestię wyglądu (porobione nadkola itp, a przy okazji nowy lakier by wyglądało dobrze)

Felgi na michelinach dość mięsistych jeszcze, 17, z ładnym rantem z 5cm, chyba AEZ czy jakoś tak.

Zawieszenie w czasie jazdy ciche, nie tłucze się, prowadzi ładnie.

Heble poza ręcznym którego prawie nie ma również.

W środku trochę ubogo, bo brak kompa, ale klima, elektryka lusterek, centralny jest.

Trochę podniszczony środek, kierownica mega starta w jednym miejscu, tapicerka ma parę zarysowań ale to do poprawy.

Tak na prawdę zostaje ten silnik - w czasie jazdy ok, nie gaśnie, wszystko git.

Niepokoi mnie tylko to INSPECTION, lekko falujące obroty i niechęć do zapalenia (a zapala na benzynie) - podobno zdarza się to

tylko na ciepłym i od niedawna - ta niechęć do odpalenia, ale to tylko w momencie, jak zaraz po zagaszeniu chce się zapalić.

Pomaga trochę wtedy wdepnięcie gazu, za pierwszym razem nie idzie, za drugim jakby zaskakiwał, a za trzecim odpala.

 

No i tak się zastanawiam co może być temu winne, auto mi przypadło do gustu tylko boję się, czy to nie może być coś poważnego.

 

Jak myślicie, po podpięciu pod komputer wszystko stanie się jasne ? Są przy takich objawach realne szanse na to, że coś

konkretnego jest nie tak ?

 

Ogólnie to czemu się dokładniej przyjrzeć, nie miałem do czynienia z BMW dotychczas, a po poprzednim samochodzie - trupie

jestem przewrażliwiony...

 

Ogólnie to konkretnie rozchodzi się o ten samochód: http://otomoto.pl/bmw-320-C25824165.html

 

Z góry dzięki za każde sugestie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, trochę wali agrotuningiem jak się patrzy na przód. 7000 to normalna cena jeżeli auto faktycznie jest w dobrym stanie.

 

Koniecznie podłącz go do kompa i powiedz jakie błędy wywaliło.

 

Inspekcja wyświetla się po jakimśtam przebiegu. Można to skasować w 2 minuty.

 

Jeżeli facet faktycznie dbał o auto to na pewno by sobie naprawił taką usterkę. Więc albo o auto nie dbał, albo usterka jest poważniejsza niż mogłoby się wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lampy przyznam, nie podobają mi się.

Bra - jak kto lubi, może być, nie musi.

"soczewki" zamiast halogenów też lipa

Ogólnie ja to widzę z normalniejszymi lampami, zderzakiem m-pakietowym z dokładką, bra sam nie wiem.

Ale to temat na inny rozdział.

 

 

Kwestią tu istotną jest to co jest z tym silnikiem.

Koleś auto ma niecałe pół roku, sam zdążył założyć ten gaz itp.

Niby niedawno się dowiedział, że spodziewa się potomka i chce zmienić auto na coś większego - choć tak mówić może każdy.

 

Sam stwierdził, że to z odpalaniem trwa od paru dni i nie zdarza się to zawsze, fakt, odpalając go choć nie miał czasu ostygnąć

takie jaja zdarzyły się tylko raz.

Obroty za to falowały odkąd kupił.

I zaznaczam, to nie jest "sinusoida" góra dół, po prostu chodzi na swoich obrotach tak 3 sekundy, spadną na moment, znowu

swoje obroty z 3 sekundy, spadną na moment i to takie wartości bardziej słyszalne, niż widzialne na obrotomierzu.

 

Sam w sobie silnik chodzi cicho, nie szarpie, nie stuka, nie słychać luzów zaworowych itp.

 

Mówisz, że może być poważniejsze niż się wydaje - co masz na myśli ?

 

Jakie są szanse, że komputer wszystko wyśpiewa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyszło że czujnik biegu jałowego i coś z przepływką jest do zrobienia, wyskoczył też czujnik prędkości czy jakoś tak.

To tyle jeżeli chodzi o komputer.

 

Oprócz tego jest lekki wyciek na uszczelniaczach przy skrzyni i wale napędowym i mocowania (tuleje z gumami) belki tylnego mostu

się kończą, tylny amorek łapie przeciek, nie chwyta prawa tylna tarcza i z przodu sworzeń jednego z wahaczy do wymiany.

 

Tyle zdążyłem wyłapać, reszta wygląda dobrze.

 

Gość zszedł z ceną do 6500zł przez to - warto brać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniczek krokowy - wymiana

przepływka - wymiana

 

Wyciek przy skrzyni - jak niewielki to można to zostawić.

Tuleje belki - jakieś 200zł + MASA roboty. Pewnie cała reszta tulejek tylnej zawiechy jest do wymiany. Komplet wszystkich tulejek na tył kosztuje 750zł.

sworznie + silentbloki przód = 350zł + troszkę pracy z użyciem prasy

Amory tył, odboje, osłony - 600

Tylne koło nie hamuje bo pewnie zacisk zapieczony. Części do regeneracji zacisku to około 100zł. + robota oczywiście

 

Sądzę, że potrzebujesz minimum 2000zł. Nie warto brać tego samochodu. Widać, jak gościu "dbał".

 

Nawiasem mówiąc ja za 5000zł będę za rok sprzedawał sedana 320, w którym wymieniłem:

- sworznie i silentbloki przód LEM i ori BMW - 350zł

- WSZYSTKIE tuleje tylnej zawiechy LEM - 750zł

- amory odboje, osłony, poduszki SACHS - 600

- tarcze Bosch i klocki Textar przód i tył - 700

- tylne łożyska FAG - 200

- wszystkie elastyczne przewody hamulcowe - 180zł

- łożyska alternatora - 66

- pasek micro Contitech - 50

- oryginalna gałka lewarka biegów BMW skóra - 200zł

- podpora wału SWAG - 80zł

- dywaniki Petex - 80zł

- wszystkie przewody sztywne miedziane z tyłu - 95zł

Tu masz włożone 3400zł i na pewno coś jeszcze trzeba będzie robić.

 

Dobrze zastanów się nad zakupem bo możesz wtopić masę kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy i przepływka nie powinny wynieść bóg wie ile.

 

Ze skrzyni - jest po prostu trochę mokro, nie kapie.

 

Mechanik oglądając tylną belkę stwierdził, że do wymiany są te główne, jest ich tam bodaj 4, reszta zawieszenia wygląda ok.

Nie rozleciało się to całkiem, po prostu stwierdził, że kwalifikuje się to do zrobienia za jakiś czas - póki co jest cisza i luzu

jakiegoś to coś nie ma.

 

Sworzeń jest do zrobienia de facto jak na razie jeden tak na już, reszta jest ok.

 

Amory i reszta tył wiadomo, z czasem trzeba zrobić.

 

Części do regeneracji zacisku aż tyle ? To ja w mitsu znanym z drogich części płaciłem za zestawy naprawcze ze 20 zł ? jakoś tak

o ile się nie mylę.

 

 

Podsumowując, na już trzeba się zająć sforzniem, krokowcem, przepływką i tym hamulcem - na dzień dobry nie jest to bóg

wie ile.

Reszta do wiosny może spokojnie poczekać, a robić chcę samemu, więc wchodzi w grę głownie koszt części.

Zainteresowałem się tym autem, bo cena jest nie za wysoka, nowy gaz sekwencja, nowy lakier - samo to kosztuje.

W każdą BMW z tego roku coś trzeba włożyć, tu oczywiście też ale sprawdzałem po kolei i poza tym co opisałem - nie ma nic.

W zamian za to mam świeżą instalacje i lakier jak wspomniałem, a to już jest plus.

 

Ogólnie to ją biorę, jeżeli jednak po jakimś czasie się okaże, że więcej się znajdzie do roboty to po prostu sprzedam - dam

temu samochodowi szanse bo z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że na serio nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pokaż mi e36 minimum 2.0 z nową instalacja gazową, nie mającą żadnych wad i z blacharką prawie jak z salonu za mniej niż 10 tys ?

 

Niestety w tej chwili nawet 9 tys bym nie wyskrobał, a dodatkowo mieszkam w takich rejonach, że w promieniu 100km nie ma prawie żadnego BMW na sprzedaż (patrząc po serwisach typu allegro) które nadawałoby się do czegokolwiek niż złomowania...

 

Widziałem kilka innych, może i rzeczywiście lepszych ale czy na pewno ? pojadę 200-300km w jedną stronę by przekonać się, że to co mówił sprzedający to bajka ?

 

Pomijam już fakt, że zależy mi na coupe... A tego też nie tak łatwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz możliwość wydania na to auto kilku tysięcy w przeciągu najbliższych miesięcy to bierz go. W czasie eksploatacji na pewno wyjdą dodatkowe wydatki, więc licz 3-4tysie.

 

Dobrą stroną takich zakupów jest to, że jak wymienisz pół auta to już masz pewność, że co najwyżej zepsuje się ta druga połowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, przejrzałem do porządku ten samochód - jest parę niedoróbek ale ogólnie dobry+ wystawiam.

 

Poza tym co ja się będę tym aż tak przejmował, ten silnik itp i tak długo tu nie posiedzi - w planach mam wsadzić w tą budę M60B40 :twisted:

Więc myślę, że na początek przeboleję, by kasę odłożyć a później będzie zrobione na bogato :cool2:

 

Aha, jeszcze jedno, ciężkie odpalanie było kwestią niepoprawnie podłączonej elektryki od gazu - silnik próbował na gazie się odpalać.

Odkąd przed zgaszeniem przełączam na parę sekund na benzynę (manualnie) i również manualnie przed zapaleniem wybieram benzynę (przyciskiem wszystko ofc) to pali, ani razu już nie odmówiła odpalenia.

Kwestia przypatrzenia się automatyce gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.