Skocz do zawartości

E36 1.8 is cieknie olej - prosze o pomoc


Konus0

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem tu nowy, to witam wszystkich forumowiczów :)

Od niespełna miesiąca jestem szczęśliwym (a może już nie) posiadaczem e36 coupe z silnikiem 1.8is.

W moim BMW cieknie olej. Miałem nadzieję że cieknie z pod pokrywy zaworów, ale niestety nie :/

Czy możecie napisać mi czy trzeba wyciągać silnik w celu uszczelnienia wycieku który widać na zdjęciach? a może da się to zrobić jakoś mniej.. inwazyjnie?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fda96d26520ffeee.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cbab740440c9c91c.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sączy się przez dwie nieszczelne, gumowe uszczelki pomiędzy blokiem a głowicą (nie mylić z uszczelką głowicy)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_0156&hg=11&fg=10 (element nr.10) oraz

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_2683&hg=11&fg=10 - dolna i górną pokrywą rozrządu - (el. nr.4).

Do nabycia chyba tylko w ASO, w cenie około 69zl. brutto za komplet (cena z dnia wczorajszego :) ). Tą drugą (nr.4) wymienisz bez problemu odkręcając jedynie termostat, pokrywę klawiatury i górną pokrywę rozrządu. Niestety, żeby wymienić nr.10 musisz podnieść głowice. Oprócz tego pewnie też puszczają stalowe uszczelki z drugiego schematu (oznaczone odpowiednio jako 15 i 16-DS). Jednak koszt zestawu tych kilku "blaszek" to około 160zł. Moja rada jednak jest taka, żebyś się tymi wyciekami póki co specjalnie nie przejmował. sprawdź ile jest oleju i czy na korku i bagnecie nie ma kawy z mlekiem (dziesiątka uszczelnia również kanał wodny pomiędzy blokiem i głowicą). Przejedź kilka tysięcy kilometrów, kontrolując stan co jakiś czas. Jeśli olej specjalnie znikać nie będzie, białego osadu brak, daj sobie spokój, bo moim zdaniem gra nie warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuje bardzo za odpowiedź. Nie ma opcji żeby olej przestał cieknąć po wymianie tylko tych uszczelek które da się wymienić bez ściągania głowicy?

Myślisz, że nie warto spróbować w ten sposób?

 

Na bagnecie nie ma nic niepokojącego, olej jest bez wody etc.

Tyle że ucieka dość mocno, zrobiłem na razie tysiąc km i z połowy skali na bagnecie (między min a max) zrobiło się min.

Kiedy wyjeżdżam z garażu po nocy, też widać ślady oleju na betonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.5l na 1000km to trochę dużo jak na taki podciek...

(...) Nie ma opcji żeby olej przestał cieknąć po wymianie tylko tych uszczelek które da się wymienić bez ściągania głowicy? (...)

Jest. Te dwie uszczelki (4 i 10) są ze sobą łączone na klej. Bardzo możliwe, że ktoś wcześniej próbował zabrać się za temat, ale okazało się , że nie jest tak łatwo jak się spodziewał i to zostawił. Być może zdjął zewnętrzną (nr.4) przerywając tym samym spoinę klejową pomiędzy obiema. Później po prostu przestraszony, pośpiesznie złożył i opchnął autko. Ściągnij pokrywę klawiatury, termostat i górną pokrywę rozrządu. Wywal gumową uszczelkę. Pamiętaj jednak, że montując nową musisz posmarować jej powierzchnie stykowe (te które schodzą się z drugą uszczelką) klejem (musisz znaleźć klej olejo i benzyno odporny). Ważne żebyś wcześniej powierzchnie stykowe umył/odtłuścił dokładnie benzyną i poczekał aż wyschnie. To wszystko wykonasz małym nakładem kosztów i pracy więc warto spróbować. Obejrzyj jeszcze dokładnie silnik dookoła, bo tak jak pisałem powyżej te 0,5l/1000km to trochę dużo... Być może sączy się gdzieś spod samej głowicy od strony wydechu (w co osobiście wątpię) albo z miski. Najczęściej z samej śruby od spuszczania oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_0506&hg=11&fg=30

Olej cieknie z podstawy filtra oleju

Oring nr 8 i uszczelka nr 9 do wymiany.

 

Ok dzięki za podpowiedz, sprawdzę to, ale czy możesz napisać mi po czym tak stwierdzasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowa usterka w E36,we wszystkich rodzajach silnika.

Robiłem to u siebie w dwóch silnikach.

Umyj to zaolejone miejsce np: zmywaczem do hamulcy i zaobserwuj czy to z tego miejsca podcieka.Zazwyczaj winny jest ten gumowy oring.

Oczywiście uszczelnienie pokrywy rozrządu też nie można wykluczyć.

Po prostu myjemy i obserwujemy,a na pewno uda się ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.