Skocz do zawartości

[e34] M50b20 Vanos Drgania,wibracje silnika na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie mam małe drgania silnika w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze , oraz kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km i jest z 94r. Wymieniałem już ,świece ,fajki ,wszystkie poduszki silnika i skrzyni i nie dało to żadnej poprawy . U mnie jest koło zamachowe jednomasowe i ono nie wykazywało ,żadnych luzów ani nie było widać żadnych uszkodzeń . Obsłuchiwałem auto również stetoskopem i tych drgań nie mogłem zlokalizować. Napinacz paska klinowego(sprężynowy) ma luz ,ale w normie (pasek klinowy pod naciskiem palca ugina sie o ok.10mm) ,no i pasek ani żadna rolka nie piszczy i nie wyję. Alternator również wymieniony został na nowy .

Sprawdzałem ciśnienie sprężania na ZIMNYM silniku i na wszystkich sześciu cylindrach jest mniej więcej równo ok 15 Bar ( tylko na 5 cylindrze jest 15,6 Bara ) .

Kiedyś w komputerze od auta podmieniałem pamięć która niby podnosiła moc i dzieki temu auto nie miało odcinki przy 6,2k ,tylko kręciło się do max obrotów= 7k/min ,ale wtedy drgań jeszcze nie było i po przejechaniu ok 10 tys km drgania zaczęły się pojawiać . Oczywiście auto nigdy nie było katowane itp.

Po przejechaniu tych 10tys km . podmieniłem pamięć na starą i zresetowałem komputer wg. zalecanej procedury ,ale i to nic nie pomogło . Teraz sie zastanawiam czy podmiana tej pamięci mogła spowodować te objawy ,czy to zupełnie inna przyczyna to powoduję ? Mimo wszystko podmieniłem komputer na inny od tego samego modelu silnika i ze zgadzającym się nr. komputera i nadal to samo ,ale co dziwne auto nawet na innym komputerze dalej kręci się do 7tys obr/min ,a wcześniej przed modyfikacjami auto zawsze odcinało zapłon przy 6,2 tys obr/min. Zmieniałem jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów i oglądałem napinacze łańcucha oraz walki itp. i wszystko wygląda w porządku .Wałki ustawione są fabrycznie równo i wg. znaczników także przeskoczenia rozrządu nie biorę pod uwagę ,ale oczywiścię mogę się mylić . Vanosa nie słychać podczas pracy silnika . Silnik wkręca się równo na obroty na postoju i w czasie jazdy . Na biegu jałowym nie ma żadnych falowań obrotów . Podczas pracy silnika wypinałem również wtyczki cewek w celu sprawdzenia równej pracy silnika na biegu jałowym i zawsze po odpięciu którejś ze wtyczek była zauważalna gorsza i nierówna praca silnika i zaraz po jej ponownym podpięciu silnik wracał do normalnej pracy . Olej i filtry zawsze wymieniane co rok i auto jeżdżone na Pb98 .

Auto nie szarpie podczas przyśpieszania .Na kompie nic nie wykazuję .

Zastanawiam się jeszcze nad kołem pasowym tym z przodu ,ale po wstępnej obserwacji namacalnej nie zauważyłem nic niepokojącego .Autem można jeździć bo w czasie jazdy to nie jest odczuwalne wg.relacji świadków :D ,ale drażniące są te mini wibracje na fotelach i chciałbym aby to ustąpiło w końcu.

Mam jeszcze pytanie odnośnie vanosa ,czy sam vanos może wywoływać takie wibracje w tym przedziale obrotów(2,5k-3,2k obr/min)

Nie chcę się ładować w koszta bo planuję swap ,ale może jest to jakaś pierdoła i korzystając z waszych doświadczeń coś tam uda się naprawić tanim kosztem ;)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sory za odpowiedz pisze jak wół na postoju a ja o podporze wału :duh:

Przy okazji zapytam jaki masz numer przepływomierza bo potrzebuje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.