Skocz do zawartości

Dobrać przepływomierz nowy/używany do E60 530 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam padniętą przepływke w swojej E60 i chciałbym kupić nową bądź używaną. Sprawdzałem na Allegro.pl są używane, są też nowe, jedne o ksztalcie walca jakby z obudową drugie zaś bez, jakby sam czujnik. i teraz nie wiem co mam kupić, czym się sugerować, jak dobrać zeby pasował do mojej 530D .

Czy nową przepływkę się jakoś adaptuje NCSem, czy to poprostu czesc wymienna , wyjmuje starą wkładam nową i smiga?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Mam padniętą przepływke w swojej E60 i chciałbym kupić nową bądź używaną. Sprawdzałem na Allegro.pl są używane, są też nowe, jedne o ksztalcie walca jakby z obudową drugie zaś bez, jakby sam czujnik. i teraz nie wiem co mam kupić, czym się sugerować, jak dobrać zeby pasował do mojej 530D .

Czy nową przepływkę się jakoś adaptuje NCSem, czy to poprostu czesc wymienna , wyjmuje starą wkładam nową i smiga?

 

Przepływkę kup nową Bosch bo to oryginał i adaptację można zrobić DIS-em. Tu jest odpowiednia do twojego silnika: http://www.czescidobmw.pl/szukaj/13627788744.html

 

Ps. Jeśli nie masz dostępu do Dis-a to możesz podjechać do mechanika który się zajmuje tylko BMW i on ci zrobi adaptację. AUTO-SEW ul.Żyzna 5, Warszawa (Zacisze)

tel.606 536 527

Opublikowano

W tym przepływomierzu siedzi lizak, czyli wkład odpowiedzialny za pomiary. Sam lizak jest sporo tańszy i wymiana szybsza.

 

Jeśli do Ciebie pasuje przepływka, którą podał kolega wyżej (nie sprawdzałem) o numerze: 13627788744, to ja mam taką samą i to znaczy, że mam taki lizak na sprzedaż (nowy, nie był używany).

 

Jeżeli jesteś zainteresowany to dawaj na PW.

Torxy 5ramienne do wymiany lizaka mam, więc można sprawdzić numer wkładki i wymienić (prawdopodobnie będzie siedział Pierburg nr 7.22684.09.0).

 

Adaptacja chyba nie jest potrzebna, tak przynajmniej się doszukałem jak chciałem wymienić przepływkę u siebie, ale ręki nie dam sobie uciąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój kolega próbował wyciągnąć ten wkład z przepływki i nie dał rady w E60, w poprzednich modelach E46,E39 dało się i adaptacja jest potrzebna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, podobno wkład jak by zespoili z obudową żeby nie można było wymieniać (działanie celowe producenta)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A dokładnie to dotyczy modeli spełniających normy EU 4.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e60 nie da rady wymienić lizaka, jest jedna częścią.

 

W e46 320d 136 ps sie da, ale np w 330d lub 320d po lifcie jest tak jak w e60.

Mam 320d po lifcie i się da.

 

Bo pewnie twój egzemplarz spełnia EU 3

Opublikowano
Czyli najlepszym sposobem będzie wymontowanie mojej przepływki i sprawdzenie czy ten wkład jest wyjmowalny czy nie. Ewętualnie podam nr przplywki to moze mi coś jeszcze podpowiecie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli najlepszym sposobem będzie wymontowanie mojej przepływki i sprawdzenie czy ten wkład jest wyjmowalny czy nie. Ewętualnie podam nr przplywki to moze mi coś jeszcze podpowiecie...

 

Możesz sprawdzić ale nie liczył bym że wyciągniesz czujnik nie uszkadzając go, a nr. przepływki jest każdemu znany, wystarczy wejść na tą stronkę http://realoem.com/bmw/select.do i na podstawie VIN-u zobaczysz wszystkie częsci i numery OEM jakie posiadasz w swoim modelu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

...i tak, moja przepływka nie ma wyjmowanego samego władu wiec musiałem kupić całą przepływkę według nr. BOSCH

Były jakieś tańsze zamienniki (oczywiście mowa o nowych) ale rozmawiałem z paroma osobami którzy też kiedyś brali te tańsze i się okazywało ze od startu pracowały gorzej niż te uszkodzone wyjęte z auta, albo padały po tygodniu i do reklamacji. Ostatecznie kupiłem ori Bosch za 490zł i idę go własnie montować. A prośbe mam taką czy ktoś mi podpowie jak zrobić adaptację w inpie,ncs lub dis ? chodzi mi o taką instrukcję w miare krok po kroku :) Narazie lece montować, jak skończe to zajże na forum.

Opublikowano

Kolego,

co do adaptacji przeplywomierza. Ja takze nie wiedzialem co gdzie mozna znalezc. Dopiero ostatnio przyszla mi mysl, azeby poklikac w programie z nie podlaczonym kablem do samochodu. I to po dwoch latach uzytkowania i strachu ze cos nie tak zrobie... :D Na poczatku wyskakuje okno ze nie ma polaczenia, ale da sie wszystko wybrac z manuala i sprawdzic co gdzie jest. Dzieki temu wiem teraz o co w tym programie chodzi, gdzie co sie da zrobic i tak dalej.... W sumie bardzo latwa sprawa jak czlowiek zrozumie ten system tego disa...

Dzieki tej zabawie znalalzlem gdzie wymusic wypalanie DPF-U, gdzie sprawdzic w jakim stanie jest, adaptacja przeplywki, pomiary przeplywki, turbo...

Odpal na sucho a znajdziesz, pozniej lapka pod pache i do fury!

Opublikowano
dzwoniłem do gościa z zacisza poleconego w wiadomości wyżej i ten stwierdził że przepływomierza się nie adaptuje, kasuje się tylko błedy i on sam się uczy parametrów pod róznym obciązeniem w trakcie jazdy. Kto jest w stanie jakoś to skomentować bo już nie wiem czy adaptacje da się zrobić czy to nie potzrebne... :?
Opublikowano
Powyżej dde4 robi sie adaptację komputerem.

dokladnie, w Dis-ie znajdziesz.... tak naprawde to kasuje sie wartosci przypisane do starego przeplywomierza i tyle!

Opublikowano

Wtrącę się, czy jest może w wawie ktoś kto by użyczył na chwile przepływki w celu sprawdzenia auta ? W zamian mogę zaoferować, diagnozę INPA/DIS w tym adaptacje przepływomierza.

 

dzwoniłem do gościa z zacisza poleconego w wiadomości wyżej i ten stwierdził że przepływomierza się nie adaptuje, kasuje się tylko błedy i on sam się uczy parametrów pod róznym obciązeniem w trakcie jazdy. Kto jest w stanie jakoś to skomentować bo już nie wiem czy adaptacje da się zrobić czy to nie potzrebne... :?

 

Dlaczego wymieniałeś, stara zaniżała pomiar ?

Opublikowano
Problemy pojawiły sie na hamowni przy zwiekszaniu mocy. Na wykresie wyszło ze auto jakby nidomaga w pewnym zakresie obrotów. Gość zasugerował ze moze przepływka, może co innego. Po jakimś czasie zaczeła niedomagać turbina, poprostu czuć było jakby załączanie się co chile i wyłączanie na 5 biegu kiedy chciałem wyprzedzać. Odpiełem przepływke, przejechałem troche km i auto smigało o niebo lepiej, dlatego zdecydowałem kupić nową. Teraz po założeniu jest praktycznie dobrze ale jeszcze ta adaptacja mi została, tak mam cichą nadzieje że to jeszcze trochę poprawi zwinność auta ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.