Skocz do zawartości

530D 2002r. brak mocy na małych obrotach


merlo1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam taki problem,przy starcie auto zaczyna ostro się zbierać powyżej 3000 obrotów kiedy przeskoczy na czwarty bieg (automat nawet gdy przerzucam ręcznie) wtedy obrotomierz jest minimalnie poniżej 3000 obr. i auto nie jedzie gdy powoli rozpędzi się i minie ok. 3200 - 3300 obr. znów zaczyna się ostro zbierać to samo na piątym biegu.

Jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi pokazał wtrysk sterujący a winowajcą był przepływomierz

W 3.0d nie ma wtrysku sterującego, więc to koledze nic nie pomoże.

Proponuję podłączyć się pod kompa i sprawdzić ciśnienie doładowania. Masz objawy braku sterowania zmienną geometrią łopatek turbiny i ciąg zaczyna się wtedy, kiedy to sterowanie nie jest już potrzebne. Winowajcą może być np. pęknięty wężyk od elektrozaworów podciśnienia. Jak nie masz dostępu do kompa, to sprawdź, czy podczas dodawania gazu rusza się cięgno na zaworze turbiny (to taka śruba wychodząca z "puszki" umieszczonej przy turbinie - widać ją z lewej strony silnika, pod rurą od powietrza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 3 litrowki radzilbym natychmiast zaczac od kompa. Nie tylko sprawdzil bledy ale jeszcze obserwowac w czasie rzeczywistym cisnienie doladowania, cisnienie i wtrysk paliwa... czy turbina czy wtryskiwacze wszystko masz sterowane przez ECU i komp ci wszystko powie. Moze niedoslownie ale jak jestes troche zorientowany to napewno znajdziesz w czym tkwi problem.... no chyba, ze to rozrzad :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki za wszystkie podpowiedzi auto mam od mam od niedawna więc za bardzo nie wiedziałem o czym niektórzy piszą i jak mój nabytek powinien się zbierać z miejsca ale dzisiaj chciałem przejrzeć przepływomierz bo tak też radziliście i całkiem przypadkowo zauważyłem że przewód podciśnieniowy od elektrozaworu turbiny pękł i wisiał obok jak go podłączyłem i pojechałem na próbę to nie mogę wyjść z podziwu jaka jest różnica w przyspieszaniu.Przy starcie ze świateł opony się ślizgają a to automat tak że GRUBER miał rację jego podpowiedź była w stu procentach trafiona szacunek za wiedzę i dzięki za podpowiedź.

Może mi ktoś jeszcze podpowie czy przepływomierz się jakoś czyści czy jest to część do wymiany w razie problemów z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat z dość podobnym problemem, ale jednak ciut innym.

W zasadzie nie odczuwam jakiegoś dużego braku mocy przy niższych obrotach, natomiast przy normalnym przyśpieszaniu przy ok. 2500 obrotów czuć nagłego, wyraźnego kopa w plecy (pozycja gazu niezmieniona, trzymam sztywno). Najbardziej odczuwalne jest to na 2 i 3 biegu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (jedynie coś od świec żarowych, ale ten mam od zarania dziejów...)

BMW E39 530d '2001 automat

 

Czy to może być to samo co kolega powyżej? Czy może problemu szukać w skrzyni?

I prośba jeszcze:

- gdzie szukać tego elektrozaworu?

- jakie sa prawidłowe wskazania dla ciśnienia doładowania i wtrysku dla tego silnika?

 

Dzięki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozaworu szukaj w okolicy turbosprężarki, element nr 1 na rysunku - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2337&hg=11&fg=45

Na początek sprawdzanie czegokolwiek zacząłbym właśnie od przewodów podciśnieniowych, wymiana nie jest skomplikowana i co najważniejsze tania.

Sprawdziłbym też stan katalizatorów, które czasami potrafią się zapchać i skutecznie utrudnić prawidłową pracę turbosrężarki.

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat z dość podobnym problemem, ale jednak ciut innym.

W zasadzie nie odczuwam jakiegoś dużego braku mocy przy niższych obrotach, natomiast przy normalnym przyśpieszaniu przy ok. 2500 obrotów czuć nagłego, wyraźnego kopa w plecy (pozycja gazu niezmieniona, trzymam sztywno). Najbardziej odczuwalne jest to na 2 i 3 biegu. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (jedynie coś od świec żarowych, ale ten mam od zarania dziejów...)

BMW E39 530d '2001 automat

 

Czy to może być to samo co kolega powyżej? Czy może problemu szukać w skrzyni?

I prośba jeszcze:

- gdzie szukać tego elektrozaworu?

- jakie sa prawidłowe wskazania dla ciśnienia doładowania i wtrysku dla tego silnika?

 

Dzięki z góry za pomoc

 

zmienna geometria... :cry2: jak ja to lubie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
o ile mi wiadomo, w sumie warsztat do ktorego jezdzilem przez 2 lata takie info mi podalo na temat zmiennej geometrii: otoz, nie chca wogole brac sie za cos takiego. Jedynie nowe turbo :mrgreen: no chyba ze problem jest w gruszce to wtedy inny temat... to oczywiscie mechanik musi ustalic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.