Skocz do zawartości

320d Problem z moca, obrotami?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio mialem problem z oponami ale szybko go rozwiazaliscie.

Kolejnym problemem albo urojeniem jest moc w mojej beczce. Wpisywalem w wyszukiwarce i tematow jest mnostwo poczynajac od czarnego dymu, do spadku mocy etc. W kazdym temacie sa uzywane skroty o ktorych nigdy nie slyszalem. Jestem laikiem mechanikowym.

Moze przejde do sedna, otoz 'Beczke' zakupilem w lipcu, swiezo jest po wymianie filtu oleju,paliwa,powietrza oraz samego oleju 5w30 nic innego nie wymienialem. Moim wczesniejszym autem bylo punto 1.2 takze jak wszedlem do obecnego auta to pocisk byl dla mnie niesamowity myslalem ze wszystko ok do czasu kiedy przewiozl mnie znajomy ktore ma to samo 320d co ja z tym ze ja mam 4dr i opony z tylu 255 18 on natomiast 2dr 225 17 przod tyl.

Roznica jest miazdzaca. U mnie w aucie nie ma takiej mocy jak u niego z biegu 1-2 ,2-3, 3-4 czuc u kolegi wgniecenie w fotel u mnie jest to minimalne. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jak odpale silnik to mam "blokade" obrotow do 4 tys. (rozumiem ze to jest ta kontrola trakcji?) wowczas przytrzymuje przycisk DSC zapalaja mi sie dwie zolte kontrolki. Gazuje go na biegu jalowym i w dalszym ciagu obroty 4 tys. w trakcie jazdy maksymalne obroty to jest 5tys i nie ma zadnej mozliwosci aby bylo wiecej, w chwili kiedy stane na parkingu po jakis 40sek na jalowym znow nie moge osiagnac obrotow wiekszych niz 4tys. Nie wiem czy to normalne czy nie, nie zdazylem u kolegi tego sprawdzic. Tak jak wielu innych tu uzytkownikow rowniez mam problem z dymkiem w trakcie redukcji np z 4 biego na trzcie i gaz w podloge, widze w lusterku ciemny dym.

Panowie, mieszkam w UK mechanik kasuje strasznie takze zanim do niego pojde chcialbym wiedziec z czym mam isc. Zaraz po zakupie auta bylem na "ogolnym" sprawdzeniu stanu technicznego auta ponoc ok, w komputerze powiedzieli mi ze bledow nie ma ale generalnie nie powiedzieli mi co tak naprawde w tym komputerze sprawdzili.

Jezeli jest cos co powinienem zaraz po zakupie auta jeszcze wymienic a mogloby miec wplyw na moc to powiedzcie.

Jezeli jest cos co mniej niz amator moglby sprawdzic to rowniez postaralbym sie to zrobic. Pierwszy raz mam diesla takze nie wiem jak wyglada zachowanie tych aut.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro mieszkasz w UK, to all due respect, ale ograniczenie obrotów na jałowym do 4 tys. jest właśnie na takich jak ty, żeby nie przegrzać silnika. Takie kręcenie to największa głupota, jaką można zrobić; to żaden test - niczego nie dowodzi, niczego nie sprawdzi, jedynie może popsuć silnik. A na robienie tego od razu po odpaleniu to już najczystszej wody kretynizm (chyba,że ma się dostęp do taniego dawcy części).

Z pewnością warto przeczyścić kolektor (plus kalpki out, jeśli to polift 320d) oraz EGR i zaworki sterujące turbiną i wspomnianym EGRem. No i odma. Do tego wymiana wężyków podciśnieniowych, jeśli sterowanie odbywa się podciśnieniono (sami tego nie wywróżymy). To na początek. Jak sam piszesz, wszystko jest już na forum przewałkowane 100 razy.

Opublikowano
Witam, ostatnio mialem problem z oponami ale szybko go rozwiazaliscie.

Kolejnym problemem albo urojeniem jest moc w mojej beczce. Wpisywalem w wyszukiwarce i tematow jest mnostwo poczynajac od czarnego dymu, do spadku mocy etc. W kazdym temacie sa uzywane skroty o ktorych nigdy nie slyszalem. Jestem laikiem mechanikowym.

Moze przejde do sedna, otoz 'Beczke' zakupilem w lipcu, swiezo jest po wymianie filtu oleju,paliwa,powietrza oraz samego oleju 5w30 nic innego nie wymienialem. Moim wczesniejszym autem bylo punto 1.2 takze jak wszedlem do obecnego auta to pocisk byl dla mnie niesamowity myslalem ze wszystko ok do czasu kiedy przewiozl mnie znajomy ktore ma to samo 320d co ja z tym ze ja mam 4dr i opony z tylu 255 18 on natomiast 2dr 225 17 przod tyl.

Roznica jest miazdzaca. U mnie w aucie nie ma takiej mocy jak u niego z biegu 1-2 ,2-3, 3-4 czuc u kolegi wgniecenie w fotel u mnie jest to minimalne. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jak odpale silnik to mam "blokade" obrotow do 4 tys. (rozumiem ze to jest ta kontrola trakcji?) wowczas przytrzymuje przycisk DSC zapalaja mi sie dwie zolte kontrolki. Gazuje go na biegu jalowym i w dalszym ciagu obroty 4 tys. w trakcie jazdy maksymalne obroty to jest 5tys i nie ma zadnej mozliwosci aby bylo wiecej, w chwili kiedy stane na parkingu po jakis 40sek na jalowym znow nie moge osiagnac obrotow wiekszych niz 4tys. Nie wiem czy to normalne czy nie, nie zdazylem u kolegi tego sprawdzic. Tak jak wielu innych tu uzytkownikow rowniez mam problem z dymkiem w trakcie redukcji np z 4 biego na trzcie i gaz w podloge, widze w lusterku ciemny dym.

Panowie, mieszkam w UK mechanik kasuje strasznie takze zanim do niego pojde chcialbym wiedziec z czym mam isc. Zaraz po zakupie auta bylem na "ogolnym" sprawdzeniu stanu technicznego auta ponoc ok, w komputerze powiedzieli mi ze bledow nie ma ale generalnie nie powiedzieli mi co tak naprawde w tym komputerze sprawdzili.

Jezeli jest cos co powinienem zaraz po zakupie auta jeszcze wymienic a mogloby miec wplyw na moc to powiedzcie.

Jezeli jest cos co mniej niz amator moglby sprawdzic to rowniez postaralbym sie to zrobic. Pierwszy raz mam diesla takze nie wiem jak wyglada zachowanie tych aut.

 

Pozdrawiam.

Napisz gdzie mieszkasz w UK , może bede mógł pomoc ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Nie, nie robilem tego na zilnym silniku. tak jak pisalem wyzej jestem laikiem mechanikowym takze nie wiem co z czym. powymieniam to co pisalem zobaczymy czy pomoze. musze jeszcze poszukac opis skrotow ktore podales poniewaz nie znam ich znaczenia. Auto po lifcie 2004 rok.

 

High wycombe - blisko londynu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jakoś dramatycznie daleko do Leicester nie masz. Umów się z TC i nie będziesz musiał śmigać po magikach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.