Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kupiłem 2 dni temu zaniedbane 318d z 2002 rok. Koleś powiedział ze olej co 10 tys zmieniał a jak zmieniłem filtr powietrza to byłęm w szoku , te ścierwo co się na niego naciąga czarne jak wygłuszenie maski :p Olej jaki lał 10w40 półsyntetyk , z silnika jest kilka wycieków ale z teco co zaglądałem to np leci z śróby od spuszczania , magiel chyba tez jest wilgotny , ale narazie nie o tym. Pytanie

 

czy jak zalałbym teraz 5W40 edge to czy wypłuka silnik czy nie , znalazłem temat , ze niby można bez lipy ale jak on np wymieniał co 30 tys? :( istnieje tez prawdopodobieństwo ze olej zmieniał co 10 a filt powietrza mechanik mu sciemniał ze wymienił a w rzeczywistości..

 

Zostało wymienić mi filtr oleju i sam olej.. czy ten 5w40 bedzie ok?

 

Nie wiem o co chodzi z odmą? wymienia się to też odrazu z filtrami czy jak ?

 

Zawór EGR przeczysciłem , do tej pory miałem do czynienia z VW tylko i proszę o wyrozumiałość ;) , w vw się zaślepia ten badziew :D

 

Proszę o poradę co zrobić z oliwą odmą i np o co warto na początku zadbać? Myślę ze cały dolot na dniach sobie rozbiorę wyczyszczę umyję , silnik też umyję zobaczę z czego cieknie i będe na bierząco coś działał.

 

Kierownica też wydaję mi się ze troszke ciężkawo chodzi , w ogole jak skręce na maksa w lewo to tak jakby czasami się wpsomaganie zacieło nie wiem co z tym działać, mam olej do wspomagania ori VW to chyba wymienie może coś sie poprawi.

 

Czy olej w skrzyni i moscie z tyłu tez dla spokoju lepiej wymienic?

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Opublikowano
Witam

 

Kupiłem 2 dni temu zaniedbane 318d z 2002 rok. Koleś powiedział ze olej co 10 tys zmieniał a jak zmieniłem filtr powietrza to byłęm w szoku , te ścierwo co się na niego naciąga czarne jak wygłuszenie maski :p Olej jaki lał 10w40 półsyntetyk , z silnika jest kilka wycieków ale z teco co zaglądałem to np leci z śróby od spuszczania , magiel chyba tez jest wilgotny , ale narazie nie o tym.

Pytanie czy jak zalałbym teraz 5W40 edge to czy wypłuka silnik czy nie , znalazłem temat , ze niby można bez lipy ale jak on np wymieniał co 30 tys? :( istnieje tez prawdopodobieństwo ze olej zmieniał co 10 a filt powietrza mechanik mu sciemniał ze wymienił a w rzeczywistości..
Zostało wymienić mi filtr oleju i sam olej.. czy ten 5w40 bedzie ok?

Jeżeli olej rzeczywiście był zmieniany co 10tyś. km to śmiało można zalać Castrola EDGE 5W40 choć jak wiadomo chyba nie do końca jest to full syntetic ja polecam Motul X-Cess 5W40.

 

Jeżeli kolega ma wątpliwości co do poprzedniego oleju jakim był zalany silnik to należało by przed wymianą zrobić płukankę silnika środków jest wiele np. Liqui Moly, Motul, Valvoline, Millers, Amsoil do wyboru do koloru, pierwsze 3 cieszą się pozytywną opinią, Millers i Amsoil to produkty premium, co do skuteczności działania na pewno niczym nie ustępują, są też inne płukanki np. Xeramic, STP i XADO ale jak one działają kto wie.

 

Filtr powietrza zazwyczaj tak wygląda nawet po 7-8 tyś. km robi się już cały czarny dlatego należy pamiętać o regularnej jego wymianie.

 

Nie wiem o co chodzi z odmą? wymienia się to też odrazu z filtrami czy jak ?

Odmę wymienia się co drugą wymianę oleju tak mówi serwis, w rzeczywistości wytrzymuje przebieg ok 50tyś. km.

Pojawiające się wycieki oleju mogą świadczyć o niedrożnej odmie.

 

Zawór EGR przeczysciłem , do tej pory miałem do czynienia z VW tylko i proszę o wyrozumiałość ;) , w vw się zaślepia ten badziew :D

W BMW też zaślepia się EGR, niekiedy powoduje to niewielki przyrost mocy w dolnym zakresie obrotów, a niekiedy taki zabieg jest nieodczuwalny. Tak czy siak po zaślepieniu zaworka zapominamy o zalepionym nagarem kolektorze ssącym.

 

Proszę o poradę co zrobić z oliwą odmą i np o co warto na początku zadbać? Myślę ze cały dolot na dniach sobie rozbiorę wyczyszczę umyję , silnik też umyję zobaczę z czego cieknie i będe na bierząco coś działał.

Oliwę wymienić, odmę sprawdzić, dolot jeżeli jest bardzo zanieczyszczony olejem to przepłukać wyczyścić.

Do sprawdzenia płyn hamulcowy i chłodniczy.

Wszystkie filtry wymienić polecam MANNa.

 

Kierownica też wydaję mi się ze troszke ciężkawo chodzi , w ogole jak skręce na maksa w lewo to tak jakby czasami się wpsomaganie zacieło nie wiem co z tym działać, mam olej do wspomagania ori VW to chyba wymienie może coś sie poprawi.

Wymiana płynu na pewno nie zaszkodzi ja leję Mobil ATF 220 pojemność całego układu to o ile pamiętam 1,2 litra, trzeba pamiętać że wspomaganie w naszych autach z reguły wcale lekko nie chodzi, po prostu ten typ tak ma.

 

Czy olej w skrzyni i moscie z tyłu tez dla spokoju lepiej wymienic?

Dla spokoju to tak.

Olej do skrzyni: BMW MTF-LT-2, Pentosin G5 75W80, MOTUL GEAR 300 75W90, Castrol TAF-X 75W90, Castrol SMX-S 75W85

Olejj do dyfra: Valvoline DURABLEND 75W90, Castrol SAF-X0 75W90



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Wielkie dzięki kolego za odpowiedź , rozwiałeś wiele moich wątpliwości.

 

Co do oleju to podjade (bo już zakupiłem wczoraj 10w40) i wymienie na Castrol EDGE + filtr olej mann. Paliwa + powietrza + kabina mam narazie filtron (znam opinie o tym i wiem , że porządne to MANN oraz KNECHT ;) Zrobię płukankę i zaleję 5w40. Z tym wspomaganiem to w sumie może i ten typ tak ma , ale oliwke jak mam orginalną VW zieloną to myślę że nie zaszkodzi nic jak się wymieni. Dalsze czynności to na spokojnie kupić resztę płynów umyć silnik i patrzeć skąd pojawiają się wycieki bo nie ma co ukrywać zapocone mam okolice turbo oraz po drugiej stronie silnika w sumie na tej samej wysokości..

 

Drażniącą sprawą są też wibracje ale to tez już troche wiedzy wchłonąłem , i zaczne od poduszek . Zauważyłem że jak na jałowym "pogazuje" się troche to buja karoserią jak w amerykańskich starych krążownikach :lol: wiec licze bardzo ze to ich wina a nie odpukać dwu... :duh:

 

Aha no i właśnie z egr, skoro też się zaślepia to będe musiał to uczynić bo kolektor w środku zasyfiony..

Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Opublikowano
Zrobię płukankę i zaleję 5w40.

Dokładnie tak, trzeba pamiętać że te silniki pracują na full syntetyku, a Castrol EDGE 5W40 TD, choć nie jest olejem syntetycznym, a mamy pewność że został zakupiony oryginalny, to na pewno będzie spełniał swoją rolę.

 

Ja też kiedyś 2 lata używałem EDGEa w 320d po czym zmieniłem na Motul i nie dlatego, że był to zły olej wręcz przeciwnie nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, ale dlatego że w tej samej cenie możemy mieć o drobinę lepszy olej.

 

Z tym wspomaganiem to w sumie może i ten typ tak ma, ale oliwke jak mam orginalną VW zieloną to myślę że nie zaszkodzi nic jak się wymieni.

Zaszkodzić raczej nie powinna.

 

Dalsze czynności to na spokojnie kupić resztę płynów umyć silnik i patrzeć skąd pojawiają się wycieki bo nie ma co ukrywać zapocone mam okolice turbo oraz po drugiej stronie silnika w sumie na tej samej wysokości..

Najprawdopodobniej poleciała uszczelka pokrywy zaworów.

 

Drażniącą sprawą są też wibracje ale to tez już troche wiedzy wchłonąłem , i zaczne od poduszek . Zauważyłem że jak na jałowym "pogazuje" się troche to buja karoserią jak w amerykańskich starych krążownikach :lol: wiec licze bardzo ze to ich wina a nie odpukać dwu... :duh:

Jeżeli chodzi o wibracje na biegu jałowym to przyczyn może być co najmniej kilka zaczynając od paliwa, poduszek silnika, koła pasowego, wtrysków, a kończąc na kole dwumasowym.

Więcej informacji znajdzie kolega na forum.

 

Aha no i właśnie z egr, skoro też się zaślepia to będe musiał to uczynić bo kolektor w środku zasyfiony..

Można jeszcze spróbować DISem ograniczyć działanie EGRu do minimum, jednakże prawda jest taka, że komputerowo nie da się go całkowicie wyłączyć.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Nie nie , obrotów nie będe ruszał.

 

Myślę , że powalcze z poduszkami ale wczoraj wymieniłem filtr paliwa i po wymianie cieżko z zapaleniem było ,ale poczytałem i ze trzeba przekrecic zapłon i poczekać i odpalił. ale dziś jak zimny to ciezko pali , jak ciepły to cyka.. bateria słaba bo padła i kiepsko kreci moze to dlatego.. eh nie wiem.

 

Dziś zauważyłem ,że jak idzie od aku + najgrubszy , taki sam czerony cieńszy i taki cienki czarny to czarny jest odłączony i zaizolowany :/ Od czego on moze być?

 

Tak samo pod fotelami są kable , takie coś jakby napinacze ale np w vw miałem to pod progami , mają wtyczki do ktorych dochodzą kable bez wtyczek zaizolowane... o co kaman , auto miało dzwona i te napinacze są już sfajczone czy coś tam , czy też może obcięte żeby pasy nie "dzwoniły" ? :|

Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Opublikowano
Dziś zauważyłem ,że jak idzie od aku + najgrubszy , taki sam czerony cieńszy i taki cienki czarny to czarny jest odłączony i zaizolowany :/ Od czego on moze być?

Ten cieńszy kabel to zapewne klema pirotechniczna. Zadaniem klemy jest odłączenie zasilania akumulatora w przypadku wystrzału poduszek powietrznych lub napinaczy pasów np. podczas kolizji.

 

Niech sprawdzi kolega czy pod tą izolacją nie kryje się wlutowany opornik, jeżeli jest to najprawdopodobniej była jakaś kolizja i zamiast wymienić klemę na nową stara została naprawiona "prowizoryczne" przez wlutowanie opornika którego zadaniem jest przywrócenie sprawności układu.

 

Tak samo pod fotelami są kable i po jednej stronie przy pasach są powypinane kable i zaizolowane? to są kontrolki od pasów ? po przekręceniu zapłonu wszystko się zapala i gaśnie ale własnie zdziwiło mnie to ze nie piszczą pasy w tak młodym samochodzie..

Najprawdopodobniej wystrzelone napinacze powodowały świecenie się kontrolki.

Tak jak w przypadku klemy należało by sprawdzić czy pod izolacją nie kryje się opornik.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

nie ma kontrolki pasów która piszczy. W nowszych BMW jest gong (nie e46 ale np e90). Tutaj się zapala tylko podczas odpalania kontrolka pasów i od razu gaśnie. Jej cel jest czysto informacyjny żebyś pamiętał o pasach.

 

Pokaż no te kable na fotkach te od foteli i ten od aku. Kable przy pasach są od napinaczy pirotechnicznych zazwyczaj no ale może cos tam u ciebie innego jest.

 

jak sie wymienia filtr paliwa to trzeba 3 razy przekrecic zaplon i odczekac aż pompa napompuje i nie dopuścić do zapowietrzenia układu.

 

Co do słabego odpalania sprawdź ładowanie i spadek napięcia podczas odpalania. Może być aku stary, może być coś z rozrusznikiem (ja tak miałem mimo nowego aku to słabo kręcił)

szukam
Opublikowano

Jutro sprawdzę , ale pewnie tak jak mówisz. Poduszki RACZEJ są , w kierownicy nie jest to plastikowa zaślepka w desce tak samo.. chociaż może zaślepka być jak poduszka sam nie wiem.

 

Chcąc doprowadzić to do ładu to trzeba nowe napinacze jak i klemę ?

Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Opublikowano

tak dokładnie. Jesteś pewny ze masz poduszki ? :) odkręciłeś poduszke kierowcy oraz zdjałeś zaslepke pasażera i widziałeś tam poduszke ?

Jak masz tam gdzie piszesz na tych kablach wstawione oporniki to cie ktoś nieźle przekręcił na tym aucie.

szukam
Opublikowano
nie ma kontrolki pasów która piszczy. W nowszych BMW jest gong (nie e46 ale np e90). Tutaj się zapala tylko podczas odpalania kontrolka pasów i od razu gaśnie. Jej cel jest czysto informacyjny żebyś pamiętał o pasach.

 

Aha , to wyjaśnione.

 

Pokaż no te kable na fotkach te od foteli i ten od aku. Kable przy pasach są od napinaczy pirotechnicznych zazwyczaj no ale może cos tam u ciebie innego jest.

 

Już troche pogooglowałem kable sa jakby odłączone od napinaczy i zaizolowane (pewnie odcięte te wtyczki).

 

jak sie wymienia filtr paliwa to trzeba 3 razy przekrecic zaplon i odczekac aż pompa napompuje i nie dopuścić do zapowietrzenia układu.

 

To już ogarnąłem :)

Co do słabego odpalania sprawdź ładowanie i spadek napięcia podczas odpalania. Może być aku stary, może być coś z rozrusznikiem (ja tak miałem mimo nowego aku to słabo kręcił)

 

Jutro przekładam aku z audi siostry , tam niby 1.4 tdi a taki sam bydlak :) i sprawdzam spadki napięć. Szczerzę to rewelacji nie ma w "kręceniu" wiec i rozrusznik może być winny.

Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Opublikowano
Jutro porozkręcam. Przekręcił nie przekręcił wiem , że dzwon był ;) cena raczej adekwatna. Zastanawia mnie fakt czy poduszki w słupkach strzelają jak jest dzwon od przodu ?
Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)
Opublikowano

to powinna ci się swiecić kontrolka od poduszki powietrznej. Ja wiem coś o tym ponieważ moje auto miało zaklejoną kontrolkę poduszek i hamulców taśmą izolacyjną żeby nie było widac że są błedy. Czy napinacze masz sprawne czy wystrzelone ? prosto to sprawdzić :) idziesz do auta i patrzysz na wtyczke w która wpinasz pasy. Jessli tak wygląda to jest sprawny.

http://mobileking.proste.pl/allegro/200-300/279-e46/DSC06533.JPG

 

natomiast jeśli ta harmonijka jest scisnięta i masz gleboko schowaną wtyczkę do pasów i ciezko ci pas zapiąc to masz zuzyty napinacz ponieważ on podczas wystrzału się kurczy.

Tutaj masz o tym i zdjęcie porównawcze.

http://autokult.pl/2011/03/15/bomba-w-samochodzie-pirotechniczne-napinacze-pasow-bezpieczenstwa?replytocom=115255

 

co do rozrusznika, ja w zime mimo nowego aku 90ah 800a wyjętego prosto z ciepłego biura nie odpalał, nowy aku + kablami z innego auta i dalej mi nie chciał kręcić. W sensie kręcił ale tak wolno że silnik nie odpalał. Okazało się że rozrusznik powoduje taki opór że nie ma takiego prądu żeby mi auto odpaliło :D rozrusznik do regeneracji i teraz kręci jak szalony :)

 

przed zima warto żebyś sprawdził czy masz świece sprawne.

 

co do poduszek z boku to nie wiem dokładnie gdzie są czujniki które nimi sterują ale raczej powinny byc gdzieś w drzwiach i chyba nie powinny strzelić przy centralnym dzwonie ale to wiesz czujnik podczas kolizji może odebrac mimo wszystko że auto jest walone z boku i tak odpali te poduchy. Tutaj to jest loteria raczej bo każdy wypadek inny.

szukam
Opublikowano

Wyczytałem przed sekundą że zaślepka pasażera to 10 sekund roboty.

 

Chwila prawdy , ale poducha siedzi..

 

Jutro już resztę ogarnę... Auto miało dzwona bo przód jest nie popasowany , maska naprawiona ale tak że do wymiany ogolnie pas , maska , zderzak. wymienić ipolakierować razem z błotnikami :] :(

 

Powiedzcie mi jeszcze tylko , czy pasy mogły "wystrzelić" a poduszki nie?

 

 

EDIT:

 

Po zmianie akumulatora auto zapaliło "od strzała". Miernika kurde nie mogę znaleźć żeby sprawdzić łądowanie oraz spadek napięcia przy zapalaniu..

Jeżeli dużo pracujesz przy komputerze to polecam -> http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_8831_666001.gif http://pl.20dollars2surf.com/?ref=666001 zarejestruj się i zarabiaj przy okazji ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.