Skocz do zawartości

[M52B20] Szarpie przy dodaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono. Przejdę do rzeczy.

Jak dodaje gazu w zakresie poniżej 3 tys obr to poszarpuje silnikiem, jak robię to łagodnie czy delikatnie to nie ma problemu.

Zaznaczam że przy gazie jest to bardziej odczuwalne. Im cieplejszy silnik to bardziej szarpie, jakby moc wzrastała skokami.

A teraz co zrobiłem w tym kierunku?

Sprawdziłem wizualnie świece fajki i cewki i wyglądają na ok. Świece maja 25000km przebiegu. Fajki bez oznak spalenizny czy zielonego okopcenia. Cewki przemierzyłem i zewnętrzne piny mają około 0.4 ohm, ze środkowym przerwa. Wszystkie sześć cewek mają takie same wartości. W ciemności wykonałem test, zero przeskakujących iskier, dodatkowo wykorzystałem spryskiwacz do kwiatów i też zadnych zmian, nie reaguje na wode.

Podjechałem pod komputer i mechanik powiedział ze czujnik spalania stukowego, po czym powiedział że nic nie płace i że nie wie o co chodzi, że to dziwne.

Polecił mi innego mechanika.

Inny mechanik powiedział że na 99 % jakaś cewka szwankuje. Muszę kiedyś zostawić auto i on to przegladnie.

Czy to możliwe żeby cewka powodowała błąd czujnika stukowego? Bo mechanik stwierdził że w tych autach nie psuje się czujnik stukowy

Proszę o jakąś porade.

Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano
Witam, mam identyczne objawy w moim m50b20 jak w twoim przypadku. Zazwyczaj pojawia się to po dłuższej jeździe, gdy ruszam np ze świateł muszę dodać gazu wcześniej żeby go "odmulić". na wyższych obrotach chodzi idealnie. ostatnio coraz gorzej odpala na rozgrzanym silniku. Wydaje mi się właśnie, że to wina którejś cewki. Może miał ktoś podobny problem i udało mu się go rozwiązać? Pozdrawiam
Opublikowano

Mierząc cewki w ten sposób wyszło że są dobre, cewki mogą mieć jakieś niedomagania w czasie jazdy, trzeba sprawdzić świece i fajki i czy w okolicach cewek nie jest coś przykopcone.

A na komputerze byłeś?

Bandyci Mają Wszystko
Opublikowano
Byłem na diagnostyce, okazało się że sonda lambda jest padnięta- tłumaczyło by to ogromne spalanie jakie ostatnio się pojawiło. Innych błędów nie wykazało. Jutro wymieniam lambde. Jednak dalej wydaje mi się, że coś z zapołonem jest nie tak. przyglądnąłem się cewką w nocy i na wszystkich widać błyski, tzn nie na samych cewkach tylko na fajkach. Chyba kupię jedną cewkę i będę podmieniał, może znajdę tą która nawala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.