Skocz do zawartości

[E39 523i] Wymiana sondy lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio zauważyłem, że gdy samochód stoi na luzie, drga gałka zmiany biegów. Obroty nie falują, nie skaczą, cały czas utrzymują się na tym samym poziomie. Silnik również pracuje normalnie, bez żadnych spadków mocy, czy szarpania. Gdy silnik jest zimny drżenie jest większe, gdy silnik osiągnie optymalną temp. pracy drgania są mniejsze, lub czasami w ogóle ustają. Komp pokazuje błąd sondy lambda na cylindrach 4-6.

Pytania.

1. Czy padnięta sonda lambda może dawać takiej objawy?

2. Wg. realOEM oryginalnie sonda marki Siemens. W sieci z lepszych firm znalazłem jedynie BOSCH, czy NGK. Ktoś może wie jak z jakością takich sond?

3. Jak z wymianą sondy? Wystarczy wypiąć wtyczkę i wykręcić sondę, po czym wkręcić nową i podpiąć wtyczkę, czy trzeba jeszcze jakieś cuda robić i podpinać auto pod kompa?

 

Z góry dzieki za pomoc.

Opublikowano

tak jak kolega przede mną pisał podłącz pod kompa...

w pierwszej kolejności zwróć uwagę na poduchy...

na kompie luknij czy ci wszystkie gary chodzą ew jakie masz korekty na poszczególnych cylindrach...

Opublikowano
Ja kupowalem NTK, byl na nich napis "japan". Bosch robi sondy dla siemensa, chyba to najlepszy wybor. Sama wymiana nie jest klopotliwa. Przednia sade wymienisz z gory, tylna z kanalu. Pamietaj zeby kabelki puscic tak jak byly oryginalnie. Mozesz tez kupic sonde uniwersalna jednej z tych firm i sam zarobic koncowke, wyjdzie nieco taniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.