Skocz do zawartości

Ile kabli do czujnika przepustnicy 318i e46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak w temacie. Czy ktoś może zerknąć ile przewodów wchodzi do czujnika położenia przepustnicy? U mnie są 2. Po wymianie na nowy czujnik dalej jest błąd i ASC nie działa. Myślę, że ktoś wyciął jeden przewód.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jutro zerkne jak jeszcze chcesz, tylko powiedz jaki masz motor? Ja mam poliftową 143KM, jeśli jest taki sam czujnik to jutro zerkne.
Opublikowano

O!! Był by swietnie. mam przedliftowa 318i e46 z silnikiem o mocy 118km.

U mnie czujnik przepustnicy znajduje się od przodu po lewej stronie wobec krokowca. Byłbym niezmiernie wdzieczny.

Pozdrawiam

Opublikowano
Wiesz co, zrób zdjęcie i zaznacz na nim w którym miejscu masz ten czujnik. U mnie niestety też ASC nie działa, więc może ja też mam tylko dwa przewody. Tylko że u mnie kontrolka w ogóle się nie pali. Robiłem też test zegarów i wcale się nie świeci.
Opublikowano

Oto i zdjęcie, potencjometr zaznaczony na zdjęciu.

http://imageshack.us/a/img17/1538/przepka.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Żeby sprawdzić ile kabli wchodzi do wtyczki trzeba delikatnie zdjąć gumowe kolanko na przewodach, którego u mnie nie ma.

 

A tak przy okazji czy ASC przestało Ci działać czy też nie działało od poczatku (zakładam, że auto pochodzi z rynku wtórnego).

Pytam, bo moze warto sprawdzić czy sprzedawca nie zalepił czarnym silikonem kontrolki. To dość czesta praktyka sprzedawców "radzących" sobie z usterkami. No i czy podponałeś pod kompa. W moim przypadku wszystko jest ok oprócz czujnika przepustnicy. Wywala bład nawet po podmiance na działający.

 

Co do moich kabli to poprostu domysły. Być może są tam dwa przewody i to jest prawidłowe. Ale majac przed oczami schemat (mniej lub bardziej pokretny) wydaje mi się że sa 3 kable. u mnie wedle tegoż brakuje numeru 3 (5RT/GN). Ale pewności brak i stad ten temat. Tak czy inaczej dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy. Pozdrawiam.

Opublikowano

Kolego, niestety u mnie jest trochę inaczej. Pewnie dlatego, że mamy dwa różne motory. U mnie 318i 143KM oznaczenie silnika to N42 (wersja po lifcie, ja mam 2002), u Ciebie 318i 118KM (wersja przed liftem, wychodziła 1998-2001) oznaczenie silnika M43TU.

Właśnie przed chwila byłem na dole i sprawdzałem przy przepustnicy rzeczywiście mam coś takiego ale dostać się tam bez narzędzi to masakra, ręki nie idzie włożyć, musiałbym plastiki z wierzchu pościągać. Mam tam drugą kostkę i trochę przewody widać przez dziurę w peszlu ale jakoś u mnie są cienkie. Wyglądają mi na 0,25mm2, albo coś w tym stylu a u Ciebie to z tego co po zdjęciu widzę są grubsze (0,75mm2 - 1mm2) i jakoś świeżo wyglądają, więc może coś było grzebane.

 

Podaj mi dokładnie rocznik to w Autodacie sprawdze ile powinno być przewodów dokładnie.

Opublikowano

Kolego słuchaj znalazłem coś ciekawego, powinny być tam trzy przewody, mogę Ci nawet podać rezystancję jaka powinna być mierzona między pinami.

 

Pin nr 1 (kostka) - przewód szaro-biały (idzie na pin nr 46 do ECM)

Pin nr 2 (kostka) - przewód brązowo-fioletowy (idzie na pin nr 33 do ECM)

Pin nr 3 (kostka) - przewód brązowo-czarny (idzie na pin nr 20 do ECM)

 

Odnośnie rezystancji:

Miedzy 1 i 3 (przepustnica otwarta i zamknięta) - 4180 Ohm

Między 1 i 2 (przepustnica zamknięta) - 4870 Ohm

Między 1 i 2 (przepustnica otwarta) - 2146 Ohm

 

Zdejmij kostkę i pomierz na samym czujniku omomierzem na otwartej i zamkniętej przepustnicy - sprawdzisz czy masz sprawny czujnik, potem sprawdź przejścia czy są na tych dwóch przewodach między kostką a pinami ECM, jeśli się zgadza to znaczy, że brakuje Ci trzeciego przewodu. Poszukaj w peszlu, może jest urwany, albo jak ktoś grzebał to zapomniał o nim.

 

Powodzenia, ja dalej muszę walczyć ze swoim ASC, nie wiesz może przypadkiem od kogo i za ile można kupić rozsądny interfejs do kompa pod nasze cudeńka?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ok. Dzięki wielkie za zaangażowanie i chęci. Czujnik sprawdzony - sprawny. Teraz kwestia tych połączeń. Fakt, znalazłem zdjęcia dokładnie tego modelu silnika i jak byk 3 kable wchodzą. Szkoda tylko ze u mnie dość namieszane - kolory przewodów itd. Trochę się obawiam grzebania przy kompie ale przynajmniej postaram się to jakoś ogarnąć, przemyśleć.

 

U mnie na wtyczce mam numery 3 (pusty) 2, 1

2 i 1 z masą na mierniku dają jakieś niecałe 12volt (!!!???)

Opublikowano

Przepraszam. Wykonałem raz jeszcze pomiar samego czujnika.

 

Odnośnie rezystancji:

 

Miedzy 1 i 3 (przepustnica otwarta i zamknięta) - 4180 Ohm +++++++++ U MNIE JEST 8290 Ohm

Między 1 i 2 (przepustnica zamknięta) - 4870 Ohm +++++++++ U MNIE JEST 4820 Ohm

Między 1 i 2 (przepustnica otwarta) - 2146 Ohm +++++++++ U MNIE JEST 1790 Ohm

 

Nie wiem na ile te rozbieżności są znaczące i jakie są widełki o ile takowe są :-)

Opublikowano

???

Ta na moim zdjęciu? Jak z alternatorem? Bo nie kumam? Nie mam problemów z ładowaniem. Auto jeździ jedyny problem to ASC?

Możesz rozwinąć swoja myśl?

Opublikowano
one są takie same można się pomylić i podłączyć na opak zobacz na alternatorze jeśli ma 3 przewody to są pomylone.
Opublikowano

Kurcze. teraz to mi dałeś w łeb!!! :-)

Faktycznie na alternatorze mam 3 kable do tego w kolorach, które wymienił wcześniej kolega.

przewód szaro-biały, brązowo-fioletowy, brązowo-czarny.

!!!!!????

WTF

:-)

Opublikowano

Kolego!!!!!!!

100% trafienie. Podmieniłem przewody i mas racje, ktos wcześniej pomylił te wtyczki. Niestety ASC świeci nadal )pewnie trzeba by przejechać trochę), ale objawem potwierdzającym to, ze masz racje jest to że auto strasznie się dławi, przy dodaniu gazu wskakuje na wyższe obroty i za chwile je traci. Po odpięciu czujnika wszystko wraca do normy. ??? Możesz zerknac na moje pomiary czujnika? Może jest jednak walniety?

Opublikowano
No teraz tylko kwestia tego szarpania, bo jest okropne, ale trochę tego jest na forum, pewnie czujnik walniety. mam jeszcz ejeden wieć zrobie zwapa i zobacze.
Opublikowano

No i jest LALECZKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Podmieniłem czujnik i jest wszystko ok. Poszarpał jeszcze chwile żeby mnie w napięciu potrzymać (gnojek) i przestał. Obroty trzyma pieknie.

przejechałem się kawałek i ASC zgasło. Wyłącza się i zapina, wszystko ok.

 

Koledzy nawet nie wiecie jak bardzo mi pomogliście!!!

Naprawdę BARDZO BARDZO Wam dziękuję.

Tyle kombinowania, tyle zmartwień a tu taka niespodzianka - podmienione wtyczki. Hehehe:-)

Co najmniej browarek się należy.

 

Raz jeszcze dziękuję.

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

No i po dłuższej chwili mi też się udało! I też wszystko za free. Ale przynajmniej nauczyłem się jak VIN się zmienia w sterownikach.

 

Pozdro.

Opublikowano
Cieszę się. Ale widzę, że było to coś zdecydowanie bardziej skomplikowanego! Gratuluję sukcesu i zawziętości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.