Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie od niespełna tygodnia jestem posiadaczem Beatki E36 1.8 5-drzwi kolor granatowy.Powiem szczerze że nie przypuszczałem że samochód o takim wieku może przysporzyć tyle frajdy z jazdy .Mam jedynie mały problem ,jak odpale rano to zawsze powinien silnik chodzić na ssaniu (ok.1200rpm) a u mnie odrazu są wolne obroty(900rpm)co powoduje lekkie szarpanie .Dodam że sonda lambda była uszkodzona ,założżyłem inną bosch-a zrobiłem reset kompa według tutejszych opisów.Falowanie które było podczas jazdy ustąpiło ,ale został problem z tym ssaniem.Proszę o porady z możliwością przyczyny pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi jeszcze się nie zdażyło by silnik na zimno chodził na 1200. zawsze odpala i trzyma poniżej 1000 a po 10 sekundach schodzi do 800....i to główie jak jest mróz. W lato od razu chodzi na 800-850. To nie jest TICO...

 

PZDR>

Opublikowano
Nigdy niemiałem BMW i jak narazie nie znam specyfiki tych silników,wiem że w tych samochodach co miałem do tej pory po odpaleniu silnika rano działał w zakresie 1100-1200rpm więc stąd to pytanie.Mam kolejne mianowucie jak rano zapale samochód to sprasznie mi coś tyka przez pare sekund w silniku....Czy Beatka ma hydraulicznie otwierane zawory?Co do oleju u mnie jest wlany 15W4o Mobil S i chciałbym zmienić go na 10W40,macie jakieś przeciwskazania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może nie hydrauliczne otwieranie zaworów, a hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego. Jest to dość powszechny przypadkek w silniku M40. Ale jak trwa to kilak sekund a poźniej nic nie slychać, jest cicho to nie masz na razie czym się martwić.

Jeśli chodzi o zmianę oleju to ile mechaników, tyle fachowców. Ja osobiście nie widzę jakiś wielkich przeciwskazań, ale po pierwszej zmianie oleju na lepszy, wymieniłbym go po przejechaniu maks. 3 tyś km. Zawsze półsyntetyk ma trochę lepsze właściwości myjące i jakiś tam nagar się wytrąci. Lepiej po takie zmianie szybko zmienić na nowy olej i nowy filtr, tak dla świętego spokoju.

 

PZDR>

Opublikowano
Wczoraj byłem na podpięciu pod kompa i wyszły 2 błędy związane z sondą lambda,dla pewności sprawdził zakres działania sondy i szykuje się wymiana ,więc już chyba mam przyczyne owego tematu .Mówił że czasami gubi jeden zapłon ,patrzyłem wczoraj w nocy czy nie mają kable przebicia ,ale wszystko ok ,więc może cewka?Choć jest jedno małe prawdoipodobieństwo lecz zapytam Was jako fachowców,otóż przy wymianie świeć jedna z nich wkręcała się bardzo luźno ,naderwany jest gwint przy niej ,i czy może być to przyczyną tego ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.