Skocz do zawartości

[e39] 540LPG zalewanie 2 cylindrów i błędy z inpy


Riddick

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

(najpierw jako wyjaśnienie mam e39 1997 z silnikiem M62 bez vanosa i 2 miesięczną instalacje LPG która jeszcze nie miała ustawiania w czasie jazdy tylko standardową adaptację po założeniu na postoju).

ostatnio nie za równio chodził mi silnik i po sprawdzeniu inpą pokazał błąd na 5 cylindrze a miesiąc wcześniej na 6 cylindrze (oczywiście błędy zostały wykasowane)

teraz na włączonym silniku pojawiło się wyraźnie że zalewa dokładnie te 2 cylindry.

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/10297a3a5b52.jpg

choć tam jedna wartość też jest lekko przekroczona.

Miesiąc temu wymieniłem świece (zaczynając od najtańszej opcji - a zaznaczam że auto mam od 2,5 miesiąca)

mimo wymiany świec takie wskazania. Czy to znaczy że sprawa jest w 100% jasna do wymiany 2 cewki?

Może mi jeszcze ktoś napisać jak się numeruje cylindry w M62 bez vanosa? jakiś obrazek lub coś?

 

teraz kolejne błędy tzn:

na wykresie pokazuje wykrzyknik przy przepływce (auto na postoju - nie mogłem z powodu padniętej baterii na lapku zrobić testu w drodze)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/47f7b3988408.jpg

a mimo to jedyne błędy które mi pokazał komp to:

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bd4bb5555c92.jpg

może na postoju są takie wyniki? czy może do czyszczenia przepływka?

 

no i jeszcze te dwa błędy termostatu i czujnika stukowego? co z nimi? Przypomnę że mam LPG założone 2 miechy temu i jeszcze nie było ustawiane w czasie jazdy (najpierw muszę uporać się z falującymi obrotami)

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pokazales to jest krokowiec. na dniach bede sie tematem zajmowal tzn czyscil bo tez mam wywalany poza limit. z tego co sie juz orientowalem to moze brac lewe powietrze. czy sprawdzales moze rure gumowa przeplywki??? moze gdzies masz nieszczelnosc???

 

jak bede cow wiecej wiedzial to sie odezwe.

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co pokazales to jest krokowiec. na dniach bede sie tematem zajmowal tzn czyscil bo tez mam wywalany poza limit. z tego co sie juz orientowalem to moze brac lewe powietrze. czy sprawdzales moze rure gumowa przeplywki??? moze gdzies masz nieszczelnosc???

 

hm powiem ci że jest taka możliwość że to jakaś nieszczelność jest bo zanim założyłem gaz raz mi kichnął przy zapalaniu i od tego czasu zaczął chodzić nierówno, muszę się przyjrzeć może rzeczywiście gdzieś się jakaś opaska ześliznęła albo coś.

 

a z tymi zalewaniami cylindrów to cewki? czy to też w jakiś sposób może być z krokowym połączone?

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak kazda nieszczelnosc w dawkowaniu powietrza bedzie powodowac nieprawidlowa mieszanke powietrze-paliwo. wiec calkiem mozliwe. w tygodniu bede rozwalal tema no przynajmniej sprubuje :) to zdam relacje.

 

najpierw zacznij od czyszczenia a pozniej przejdz do wymiany jak nie bedzie efektow.

 

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zacznij od czyszczenia a pozniej przejdz do wymiany jak nie bedzie efektow.

 

czyszczenia czego? czy mowa o tych cewkach? czy o krokowym? (bo najpierw sprawdzę czy szczelnie jest do krokowca, jeśli tak to czyszczenie go czym najlepiej? benzyną?

 

no i podstawowe pytanie czy ten krokowiec może mieć coś wspólnego że na 2 tych samych ciągle cylindrach zalewa paliwem czy to jest na 100% cewka? (wiadomo nie chce kupować zbędnych części)

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał cewkę. Krokowiec jest od utrzymania biegu jałowego na odpowiednich stałych obrotach.

 

Mi silnik też kulał na wolnych obrotach, jak się dało rękę czuć było że co 3 sek drgnie.

 

Podmiana cewek nic nie dała. Trzeba było jeszcze wykasować błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał cewkę. Krokowiec jest od utrzymania biegu jałowego na odpowiednich stałych obrotach.

 

Mi silnik też kulał na wolnych obrotach, jak się dało rękę czuć było że co 3 sek drgnie.

 

Podmiana cewek nic nie dała. Trzeba było jeszcze wykasować błąd.

 

no u mnie nawet podczas jazdy pod górkę bez przyspieszania czuć że lekko szarpie tzn coś jak by co chwila obroty drgnęły

 

chyba zamówię te cewki i zobaczymy co będzie

 

a tak propos lepiej kupić nowa cewkę jakiejś słabej firmy z allegro czy może kupić oryginał z demontażu Beru?

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem 2 szt za 210zł jedna jakiś oryginał chyba bosch. Mi przerywało na 4 i 6 cylindrze ale to właśnie przy obciążeniu i na biegu jałowym było czuć tak jak by się ktoś kręcił w aucie. Takie lekkie drgania. Nie radzę kupować zamienników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem 2 szt za 210zł jedna jakiś oryginał chyba bosch. Mi przerywało na 4 i 6 cylindrze ale to właśnie przy obciążeniu i na biegu jałowym było czuć tak jak by się ktoś kręcił w aucie. Takie lekkie drgania. Nie radzę kupować zamienników.

 

W takim razie podejdę do tematu oryginałów, tylko jeszcze jedno pytanie na wykresie na górze mam dwa cylindry bardzo mocno poza skalą (zalewają) jeden też trochę przekracza - czy to już oznaka zmęczenia i najbliższego padnięcia tej cewki? czy warto kupić od razu 3?

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał cewkę. Krokowiec jest od utrzymania biegu jałowego na odpowiednich stałych obrotach.

 

Mi silnik też kulał na wolnych obrotach, jak się dało rękę czuć było że co 3 sek drgnie.

 

Podmiana cewek nic nie dała. Trzeba było jeszcze wykasować błąd.

 

moze i masz racje tylko roznica polega na tym ze my mamy V8 a ty z tego co widze R6. mylisz sie ze krokowiec jest tylko od trzymania wolnych obrotow. ostatnio sie zgelabilem w ten temat i wiem ze to tez moze byc przyczyna. ale moze faktycznie wymien te cewki i zdaj relacje co i jak.

 

a z tym bledem to chyba kots cie nabral. bo czy on jest zapisany w kompie nie ma to znaczenia jesli naprawiles/wymieniles czesc. owszem pasowalo by go skasowac do dalszej diagnozy czy wszystko jest ok ale samo wykasowanie bledu nie ma wiekszeg wplywu na prace silnika.

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy miał bym R4 R6 czy V8 to zasada zapłonu jest taka sama i działania silnika. Wiem, że temat dotyczy v8 ale nie widzę powodu żebym nie mógł pomóc. Cewki w R6 i V8 są identyczne. I nikt mnie z błędem nie nabrał. Wymieniłem cewki przy moim znajomym mechaniku i nic to nie dało. Skasował błąd i zaczęło wszystko działać. Tak więc do tego nabierania nie był bym taki pewny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi silnik lekko drgał. Wymieniłem wszystkie cewki i świece i mam spokój na dłuższy czas. Nie wiadomo za ile by się następna posypała. Ciekawostką jest to, że w Focie można ładny rabat dostać za kupno kompletu :D Jak chciałem kupić np. sztukę czy dwie do mojej to cena oryginał boscha to 259zl, a przy komplecie wychodzi 200zl :shock: Więc wziąłem komplet za 1600zl a nie na sztuki w dłuższym okresie czasu, gdzie wyszło by nie 2072zł. Więc różnica spora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienię wszystkie trzy cewki zrobię reset kompa (opisywany na forum zrób to sam - odłączenie aku)

sprawdzę czy nie ma jakiejś nieszczelności przy dolocie

miejmy nadzieję że to pomoże

dzięki za pomoc opiszę po wymianie jakie wrażenia i czy już pomogło

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy miał bym R4 R6 czy V8 to zasada zapłonu jest taka sama i działania silnika. Wiem, że temat dotyczy v8 ale nie widzę powodu żebym nie mógł pomóc. Cewki w R6 i V8 są identyczne. I nikt mnie z błędem nie nabrał. Wymieniłem cewki przy moim znajomym mechaniku i nic to nie dało. Skasował błąd i zaczęło wszystko działać. Tak więc do tego nabierania nie był bym taki pewny :)

 

 

no cos w tym jest ile machrow tyle racji i szkol :)

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak propos czy mógł by ktoś mi dać rysunek czy coś jak są ponumerowane cylindry w M62?

mam do wymiany cewki 5 i 6 hehe ale jest i pewna skala błędu jeśli będę strzelać :D

 

Edit:

 

znalazłem że patrząc na przód auta liczy się od lewej strony:

1,2,3,4

od kierowcy

5,6,7,8

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna ekstrakcyjna wystarczy. Ja u siebie zatkałem jedną dziurę w drugą wlewałem, jeszcze użyłem elastycznego pędzelka od dziecka hehe i trochę mixowałem krokowcem jakbym drinka robił :D W szoku byłem ile tam syfu było :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak ja to czyscilem benzyna ekstrakcyjna i moge powiedziec ze obroty zlatuja mi plynnie na dol. jakis efekt jest. powiedzcie mi jeszcze jak powinna wygladac swieca BP i LPG moja jest miedzy elektrodami brazowa i sucha natomiast gwint swiecy jest mokry podejrzewam olej. co wy na to???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę jak to pójdzie w ten weekend

 

ja też miałem przy wymianie 2 świece na gwincie mokre, mechanior powiedział że były źle dokręcone dlatego (za słabo) - fakt to były akurat te ostatnie po stronie kierowcy a tam dostęp bynajmniej u mnie jest arcy ciężki (reduktor do tego przeszkadza)

 

a czy ktoś czyścił przepływkę? jak mam czyścić krokowca to i ją też przeczyszczę a co tam :) też taka sama benzyna?

 

ten weekend zapowiada się czyszczeniem bo wczoraj okazało się że miałem w wężu przy grodzi który przychodzi do góry od strony pasażera na końcu dziurkę mechanik na szybko odciął kawałek tego węża bo miał trochę zapasu ale czeka mnie wymiana na nowy, ktoś może już wymieniał ten wąż? to jakiś standardowy? średnica stała czy jakiś udziwniony? no i oczywiście jakoś pozbycie się smrodu przypiekanego płynu chłodniczego który był wylany na silniku

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje relacje po jezdzie.

 

a wiec silniczek teraz bzyczyzadnych wachan tip.

 

wyczyscilem przeplywomierz

sprawdzilem szczelnosc rur

wymienilem filtr air

wyczyscilem silniczek krokowy

 

jak narazie jest ok czuc roznice ale zastanawiam sie jeszcze nad wymiana swiec profilktycznie ale jeszcze poczekam.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to miłe wiadomości a resetowałeś komputer? (odłączenie aku?)

podłączyłeś wcześniej auto do kompa? pokazywał jakieś błędy? sprawdzałeś po tych operacjach?

 

ja poczyszczę i wymienię cewki w weekend zobaczymy co będzie

Moja pierwsza 540
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.