Skocz do zawartości

[E36 M43] Wyciek w okolicach obudowy łańcucha rozrządu


lukecz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wyciekiem w okolicach łańcucha rozrządu:

 

W jednym rogu "wyszedł" kawałek gumowej uszczelki

Wygląda to tak jak na poniższych zdjęciach:

http://img59.imageshack.us/img59/7383/dscf4518cj.th.jpghttp://img198.imageshack.us/img198/1408/dscf4528f.th.jpg

 

 

Jeśli dobrze widzę jest to numer 16 na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/v/8.png

Żródło: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1376&hg=11&fg=10

 

Znalazłem info o wymianie uszczelki, ale numer 17

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/41/57

Czy taką uszczelkę z numerem 16 da radę wymienić bez ściągania głowicy czy dla niej jednak trzeba głowicę ściągnąć (i wykonać wszystkie czynności jak przy wymianie uszczelki pod głowicą?)

 

Uszczelka nr 16 ma numer oryginału 11141709593 - czy jest to uszczelka dostępna tylko w ASO?

Przy uszczelnianiu uszczelek w okolicach obudowy rozrządu używa się (chyba nieprodukowanego już) Drei Bond 1209 - co jest jego zamiennikiem (słyszałem że nie chodzi tu o silikon wysokotemperaturowy)?

 

Z góry dzięki za wszelkie info.

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądze że tańszą wersją będzie demontaż miski oleju i rozrządu plus demontaż wewnętrznej części obudowy rozrządu. Wtedy wymienisz wszystkie uszczelki i będziesz mieć pewność że nic przez przypadek się nie ruszyło i zacznie ciec w innym miejscu . Więc potrzebne będą uszczelki nr. 3 ; 16 ; 17 ; i zestaw nr.25 no i rzecz jasna uszczelka miski oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki za info.

 

Czy zamienniki firmy Elring:

423.531 (na rys. nr 16)

423.471 (na rys. nr 17)

919.897 (na rys. nr 25)

921.265 (na rys. nr 3)

będą dobrym wyborem?

 

Przed ściągnięciem łańcucha rozumiem że muszę zblokować wałek rozrządu i wał korbowy.

Czy muszę użyć specjalnych narzędzi takich jak na aukcji:

http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-m40-m43-e30-e34-e36-instrukcja-i2672413095.html

czy może istnieje jakiś "domowy" sposób zablokowania wałków? (dół niektórzy blokują wiertłem, ale górę to chyba tylko odpowiednio tym wyprofilowanym płaskownikiem??

 

Widzę że wg TIS zaleca się posmarowanie łączenia uszczelki 16 i 17 preparatem Drei Bond 1209:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/41/57

Czy zastąpie go z powodzeniem masą uszczelniającą Elring Dirko?

 

Do ściągnięcia miski olejowej, muszę lekko unieść przód silnika.

Ile może ważyć taki przód silnika?

Niestety nie mam ani podnośnika ani punktu zaczepienia np pod sufitem, stąd planowałem umieścić gruby kawał rury w poprzek silnika ustawiony na stosach z kół zapasowych i zawiesić przód silnika na linie do tej rury, ale właśnie zastanawiam się jaką to może mieć wagę?

No chyba że mogę w jakiś sposób podeprzeć silnik od dołu żabą lub małymi podnośnikami hydaulicznymi?

http://img166.imageshack.us/img166/6026/ichazq8.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.