Skocz do zawartości

rozszyfrowanie gniazda OBDII


gabi1954

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktos moze mi odpowiedziec do czego w gniezdzie OBDII w autach e 9x z lat 2005 do 03.2007 jest wkladana zworka ktora zwiera nozki 7 czyli wyjscie sygnalu iso9194 linia K z nozka 8 ,a to dodatkowo jest przez opornik 800 ohm polaczone z zasilaniem 12V czyli nozka nr 16 gniazda OBDII . w autach po 03.2007 juz tej zworki nie ma,z tym ze auta te pracuja juz wedlug protokolu CAN nozka 6 high i 14 low. i czy ktos moze potwierdzic ze w wyjscie sygnalu iso 9194 jest na nozce 7 a nie innej? pytam bo z tym gniezdem nie wspolpracuje z protokolem iso 9194 ,a powinien interface garmina ecoroute HD ??????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Na gniazdo OBD masz założony taki kapturek w którym piny 7 i 16 są ze sobą połączone. Łączy to linię TxD do zacisku 30 (terminal 30) w celu ochrony przed zakłóceniami. Oczywiście pomiędzy pinami 7 i 16 jest rezystor 820 Ohm’ów do tłumienia pików napięcia…

 

Poniżej masz opis istotnych pinów, który wszytko Ci wyjaśni...

 

Standardized pin assignment BMW OBDII socket

Pin 1: Terminal 15

Pins 2 and 10: Data transfer via diagnosis message to SAE J 1850

Pins 4 and 5: Terminal 31 (body and signal)

Pins 6 and 14: Data transfer via CAN bus diagnosis message

Pins 7 and 8: Data transfer via diagnosis message to DIN ISO 9141-2 or KWP2000

Pin 16: Terminal 30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to znaczy w tym kapturku zwarte sa styki 7 i 8 i dalej przez opornik 820 OHM do nozki 16 . moje pytanie zatem jest takie , do ktorej nozki w gniazdku OBDII dochodzi sygnal danych z silnika, bo wyglada ze nie do 7 ,tak jak przewiduje norma obd, i po co jest ten kapturek skoro te polaczenia w nim, razem z opornikiem mozna byloby wykonac po stronie polaczen w gniazdku? Interface Garmina ECOROUTE HD jest przygotowany na odbior danych z nozki nr 7 , i umnie on nie pobiera danych z silnika ,czy w takim razie rzeczywiscie w gniezdzie OBD BMW E91 z 2006r te dane, zgodnie z norma ISO9141-2 linia K, nie sa wysylane przez styk nr.7 ????? Caly ten temat spowodowany jest tym ze potrzebuje spasowac z moim samochodem zestaw Garmina do odczytu parametrow silnika na biezaco podczas jazdy, takich jak temperatura silnika ,napiecie instalacji, wtryski ,doladowanie i wiele innych ktore omozliwia ten zestaw. I jak w takim razie polaczyc to ustroistwo aby zaczelo dzialac?????? moze jakis schemacik tego gniazda ??? czy potrzebna jest opcjonalnie linia L na nozce nr.15 ????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.