Skocz do zawartości

E39 523i wentylator klimatyzacji 3 pinowy sterowany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów chciałem się podzielić odrobiną wiedzy na temat wentylatora klimatyzacji do E39 3 pinowego z pełną regulacją obrotów przez komputer nr silnika elektrycznego to A8.287.18.11.02 nr na obudowie całości to 64.54 8 380 781. Produkt oryginalny firmy SIEMENS. Standardowo (jest to częsta usterka w E39) przestał mi działać wentylator klimatyzacji. Jako że nowy w ASO to koszt około 1200 zł (gwarancja rok czasu) :shock: (ostatnio kupiłem nową pralkę za 1400 i uwierzcie lub nie ale jakoś nie mogę ni jak przełożyć kosztu jednego do drugiego , że już nie wspomnę że na pralkę mam 3 lata gwarancji :mad2: ) więc zakupiłem używkę za 300 zł + wymiana 100 zł i działa. Ale jako że trochę zaciekawiło mnie to ustrojstwo, a mam w domu brata elektronika.To postanowiłem sobie zostawić zepsuty a co by brat rozebrał i popatrzył cóż to za kosmiczna technologia znajduje się w tej metalowej puszce , że niby ma być warta 1200 zł :duh: . Poniżej wstawiam zdjęcia z rozbiórki owego elementu , jak się okazało warto było do niego zajrzeć , bo w zasadzie wentylator jest sprawny. :cool2: . Usterka polega na tym iż całkowicie były skorodowane przewody (przerwany sterujący) bezpośrednio w miejscu wlutowania ich w płytkę. Po przelutowaniu przewodów i podłączeniu silnika do samochodu (sprawa łatwa bo wtyczka znajduje się z przodu zaraz za zderzakiem po stronie pasażera ) , włączamy klimę i silniczek zaczyna pracować jak trzeba. Tak więc mam na zapasie sprawny wentylator . Natomiast przyjrzawszy się owej konstrukcji silniczka wentylatora , nasuwa się tylko jedno pytanie , kto mógł to tak sp......ić :mad2: !!!! Lokalizacja silnika w samochodzie powoduje iż jest on bezpośrednio narażony na warunki atmosferyczne (przy większej prędkości samochodu podczas deszczu przez grill wpada woda bezpośrednio na owy silniczek). Z kolei silniczek jest tak zrobiony że woda wręcz musi do niego nalecieć. Oględziny silnika od środka ewidentnie wskazują na korozję spowodowaną działaniem wody. Co prawda płytka drukowana jest zalana , jakimś laminatem który chroni elektronikę przed wodą , ale jak widać przewody skorodowały. Zakładam że to woda jest również przyczyną większości usterek tych wentylatorów polegających na odrywaniu się magnesów od zewnętrznej obudowy. A w zasadzie to nie woda , a raczej lód . Prosta sprawa jeżeli ktoś w zimę nałapie tam wody która zostanie , auto stoi sobie następnie w mrozie w nocy no to wiadomo lód zrobi swoje. Dlatego warto zajrzeć do tego wentylatora bo jest duża szansa iż uszkodzenie może bardzo błache plegające na skorodowanych przewodach. Poniżej zaznaczone miejsce korozji + dodatkowe zdjęcia może komuś się przydadzą:

http://itstation.pl/bmw/wentylator/korozja.jpg

http://itstation.pl/bmw/wentylator/DSCF1480.jpg

http://itstation.pl/bmw/wentylator/DSCF1483.jpg

http://itstation.pl/bmw/wentylator/DSCF1837.jpg

http://itstation.pl/bmw/wentylator/DSCF1842.jpg

Opublikowano

Fajna fotorelacja. Tez sie zastanawialem, co tam jest w srodku, a jestem elektronikiem.

U mnie, na szczescie, jeszcze sie kreci.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.