Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E87

Silnik: 120d M47

Przebieg: 128 500 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 70% miasto 30% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

DPF: tak

Dotychczas: Castrol TD 5w40

przebieg rocznie 20-25 tys

 

co lac? to samo czy zmieniac na cos innego?

jesli zmieniac to na co?

myslalem nad Millersem i liqui moly co lepsze?

 

Obydwie marki są ok tak że twój wybór a lepkość polecam 5w30 z specyfikacją BMW LL-04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Model: E46

Silnik: 320i bez gazu

Przebieg: 134 500 km można by uwierzyć-silnik suchy jak pieprz,oleju nie bierze

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Dotychczas: Motul 10W40

przebieg rocznie 20tys.

 

 

Kupiłem rok temu i wlany był Mobil 10W40! - wymieniłem natychmiast na Motula 10W40 6100.....lepiej chodzi,ale po chłodniejszych nocach lub po kilku dniowym postoju

pierwsze uruchomienie,pierwsza sekunda to słychać taki zgrzyt,obtarcie-po chwili git.

Przykładam się do zmiany na 5w40 Motula tylko nie wiem czy X-cess czy X-clean? może valvo synpower 5W40....

Akcję poprzedzę płukanką millersa ponoć lepsza od LM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 320i bez gazu

Przebieg: 134 500 km można by uwierzyć-silnik suchy jak pieprz,oleju nie bierze

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Dotychczas: Motul 10W40

przebieg rocznie 20tys.

 

 

Kupiłem rok temu i wlany był Mobil 10W40! - wymieniłem natychmiast na Motula 10W40 6100.....lepiej chodzi,ale po chłodniejszych nocach lub po kilku dniowym postoju

pierwsze uruchomienie,pierwsza sekunda to słychać taki zgrzyt,obtarcie-po chwili git.

Przykładam się do zmiany na 5w40 Motula tylko nie wiem czy X-cess czy X-clean? może valvo synpower 5W40....

Akcję poprzedzę płukanką millersa ponoć lepsza od LM.

 

Specyfikacja BMW LL-01 bardziej pasuje do twojego silnika dlatego X-cess bedzie dobry. Osobiście bardziej podeszła mi płuknaką od LM ale z serii Pro-Line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E87

Silnik: 130i N52B30

Przebieg: 130000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany,

Zużycie bieżące na l/1000km: jak na razie 0

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: ???

 

Czym zalać silnik ? Myślę o Castrolu, Mobilu ? Jakieś inne lepsze będą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E87

Silnik: 130i N52B30

Przebieg: 130000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany,

Zużycie bieżące na l/1000km: jak na razie 0

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: ???

 

Czym zalać silnik ? Myślę o Castrolu, Mobilu ? Jakieś inne lepsze będą ?

 

 

Castrola nie polecam, natomiast mozesz zalać Valvoline, Motul, LM, lepkość 5w30, 5w40 lub 0w40 i specyfikacja BMW LL-01 lub 04. Z Mobila możesz kupić New Life 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki guzor2 za szybką odpowiedź :cool2:

 

Model: E87

Silnik: 130i N52B30

Przebieg: 130000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany,

Zużycie bieżące na l/1000km: jak na razie 0

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: ???

 

Czym zalać silnik ? Myślę o Castrolu, Mobilu ? Jakieś inne lepsze będą ?

 

 

Castrola nie polecam, natomiast mozesz zalać Valvoline, Motul, LM, lepkość 5w30, 5w40 lub 0w40 i specyfikacja BMW LL-01 lub 04. Z Mobila możesz kupić New Life 0w40

 

OK Castrola odpuszczam, też słuszałem , że się pogorszył

Mobil poleca:

REKOMENDOWANY Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a)

POLECANY Mobil Super 3000 XE 5W-30

 

a który Valvoline, Motul ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

OK Castrola odpuszczam, też słuszałem , że się pogorszył

Mobil poleca:

REKOMENDOWANY Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a)

POLECANY Mobil Super 3000 XE 5W-30

 

a który Valvoline, Motul ?

 

Oficjalne strony olejów podają ogólnikowo, zobacz do instrukcji obsługi samochodu o jakiej specyfikacji olej jest polecany do twojego silnika. Lepszy będzie Mobil 1 New Life 0w40 który ma LL-01, ESP jest bardziej przyjazny środowisku co zapewne nie bardzo przekłada się na lepszą ochronę silnika. Z Valvoline to synpower 0w40 i Motul X-max 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

OK Castrola odpuszczam, też słuszałem , że się pogorszył

Mobil poleca:

REKOMENDOWANY Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a)

POLECANY Mobil Super 3000 XE 5W-30

 

a który Valvoline, Motul ?

 

Oficjalne strony olejów podają ogólnikowo, zobacz do instrukcji obsługi samochodu o jakiej specyfikacji olej jest polecany do twojego silnika. Lepszy będzie Mobil 1 New Life 0w40 który ma LL-01, ESP jest bardziej przyjazny środowisku co zapewne nie bardzo przekłada się na lepszą ochronę silnika. Z Valvoline to synpower 0w40 i Motul X-max 0w40

Według instrukcji polecane są :

-BMW Longlife-01,

-BMW Longlife-01 FE, lub

-BMW Longlife-04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90

Silnik: 318i N43B20

Przebieg: 163 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

DPF: nie

Dotychczas: BMW Quality Long Life-04 SAE 5W-30

Przebieg rocznie: 15-20 tys

 

Moi Drodzy, orientujecie się przy okazji ile ten model posiada miejsca na olej? Niestety ale nie mogłem rozkodować VINu z tematu powyżej.

Co do oleju, musi być co najmniej takiej klasy jak obecny.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E90

Silnik: 318i N43B20

Przebieg: 163 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 60% miasto 40% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: ?

DPF: nie

Dotychczas: BMW Quality Long Life-04 SAE 5W-30

Przebieg rocznie: 15-20 tys

 

Moi Drodzy, orientujecie się przy okazji ile ten model posiada miejsca na olej? Niestety ale nie mogłem rozkodować VINu z tematu powyżej.

Co do oleju, musi być co najmniej takiej klasy jak obecny.

 

Pozdrawiam.

 

Tu też najlepszy był by olej o specyfikacji LL-01 ale 04 też może być. Polecam Valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Model: E46

Silnik: 328ci M52

Przebieg: 205 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: dojazd do pracy 20km, od czasu do czasu autostrada z większymi prędkościami

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome, od wymiany do wymiany max 500ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Przebieg rocznie: 15-20 tys. km

Wymiana co: 10-12 tys. km

Dotychczas: Castrol Edge 0W30

 

Przeczytałem sporo opinii na temat pogarszającej się jakości Castrola i chciałbym zmienić na coś lepszego, przy okazji może przejść na inne lepkości. Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

Model: E46

Silnik: 328ci M52

Przebieg: 205 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: dojazd do pracy 20km, od czasu do czasu autostrada z większymi prędkościami

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome, od wymiany do wymiany max 500ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Przebieg rocznie: 15-20 tys. km

Wymiana co: 10-12 tys. km

Dotychczas: Castrol Edge 0W30

 

Przeczytałem sporo opinii na temat pogarszającej się jakości Castrola i chciałbym zmienić na coś lepszego, przy okazji może przejść na inne lepkości. Będę wdzięczny za pomoc :)

 

Do twojego silnika polecił bym coś z LL-01 np. Valvoline synpower 0w30 lub 0w40, Mobil1 newlife 0w40 lub Motul x-max 0w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę na chwilę do Castrola. Generalnie też nie jestem zwolennikiem tego oleju ale ostatnio widziałem rozebrany silnik BMW E87 bodajże 118i albo 120i. Przejechane 250 000km i remont pierścieni i uszczelniaczy (podobno kolejny silnik który tak ma..) i co ciekawe zero nagaru. Spodziewałem się go sporo. Widziałem np volvo s80 t6 co jeździło na castrolu i była dosłownie sadza w silniku. Tak, więc już sam nie wiem co o tej oliwie myśleć :|
Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja w mojej E39 520i M52TU przez 80 tys. lałem Castrol 0W40 Edgie i przy wymianach wg wskazań zielonych kontrolek nic nie dolewałem.Auto na liczniku miało 230 tys.w chwili sprzedaży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Model: E46

Silnik: 318i N46

Przebieg: 140 kkm

Rok:2004

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: głownie trasy~700km i czasami miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Przebieg rocznie:30

Wymiana co: 10-12 tys. km

Dotychczas: Nie wiem, auto mam 2 tygodnie

 

Jaki olej powinienem zalac? Castrol 5W30?5W40? Czy moze cos innego byscie polecali?

Dziekuje i pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

Model: E46

Silnik: 318i N46

Przebieg: 140 kkm

Rok:2004

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: głownie trasy~700km i czasami miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: znikome

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Przebieg rocznie:30

Wymiana co: 10-12 tys. km

Dotychczas: Nie wiem, auto mam 2 tygodnie

 

Jaki olej powinienem zalac? Castrol 5W30?5W40? Czy moze cos innego byscie polecali?

Dziekuje i pozdrawiam;)

 

Do tego silnika najlepiej oleje lekko bieżne czyli 0w30 lub ewentualnie 5w30 z specyfikacją BMW LL01. Nie polecam Castrola o czym pisałem już wcześniej, za to Valvoline, Motul, LM jak najbardziej możesz kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Do tego silnika najlepiej oleje lekko bieżne czyli 0w30 lub ewentualnie 5w30 z specyfikacją BMW LL01. Nie polecam Castrola o czym pisałem już wcześniej, za to Valvoline, Motul, LM jak najbardziej możesz kupić.

 

Nada sie Motul 8100 X-CLEAN 5W30? Na stronie jest napisane ze specyfikacja LL04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Do tego silnika najlepiej oleje lekko bieżne czyli 0w30 lub ewentualnie 5w30 z specyfikacją BMW LL01. Nie polecam Castrola o czym pisałem już wcześniej, za to Valvoline, Motul, LM jak najbardziej możesz kupić.

 

Nada sie Motul 8100 X-CLEAN 5W30? Na stronie jest napisane ze specyfikacja LL04.

 

Nada się ale lepszy będzie LL01 np. Valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E61

Silnik: 520 N47 D20A

Przebieg: 220 kkm

Rok:2008

Styl jazdy: Spokojny

Użytkowanie: 70% trasa, 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 7,0

Instalacja LPG: n/d

DPF: tak

Przebieg rocznie:20

Wymiana co: 10-12 tys. km

Dotychczas: 1 - Castrol Edge 5W30, 2 - MOTUL 5W30 8100 X-Clean, 3 - VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30, 4 - MOTUL 5W30 8100 X-Clean.

 

Zdecydowanie odradzam VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30.

Olej okazał się kompletną kichą - po 3000 km słychać było głośniejszą pracę silnika, przy 10 000 robił się już traktor (szczególnie na zimnym).

Treaz wlany ponownie MOTUL i od razu słychać różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Zdecydowanie odradzam VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30.

Olej okazał się kompletną kichą - po 3000 km słychać było głośniejszą pracę silnika, przy 10 000 robił się już traktor (szczególnie na zimnym).

 

U mnie dokładnie ten sam olej (VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30), ten sam model, rocznik i silnik, przejechane już na oleju 10 tys.km i rewelacyjnie się spisuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zdecydowanie odradzam VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30.

Olej okazał się kompletną kichą - po 3000 km słychać było głośniejszą pracę silnika, przy 10 000 robił się już traktor (szczególnie na zimnym).

 

U mnie dokładnie ten sam olej (VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30), ten sam model, rocznik i silnik, przejechane już na oleju 10 tys.km i rewelacyjnie się spisuje :D

 

Może mi się trafiła jakaś trefna butla... albo w warsztacie wlali coś innego (nie stoi się nad nimi to nie wiadomo na pewno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Zdecydowanie odradzam VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30.

Olej okazał się kompletną kichą - po 3000 km słychać było głośniejszą pracę silnika, przy 10 000 robił się już traktor (szczególnie na zimnym).

 

U mnie dokładnie ten sam olej (VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30), ten sam model, rocznik i silnik, przejechane już na oleju 10 tys.km i rewelacyjnie się spisuje :D

 

Może mi się trafiła jakaś trefna butla... albo w warsztacie wlali coś innego (nie stoi się nad nimi to nie wiadomo na pewno).

 

Nio różnie bywa z mechanikami, ja zawsze jestem przy wymianie oleju a czasem nawet sam wymienie jak mam dogodne warunki do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zdecydowanie odradzam VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30.

Olej okazał się kompletną kichą - po 3000 km słychać było głośniejszą pracę silnika, przy 10 000 robił się już traktor (szczególnie na zimnym).

 

U mnie dokładnie ten sam olej (VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W30), ten sam model, rocznik i silnik, przejechane już na oleju 10 tys.km i rewelacyjnie się spisuje :D

 

Ja mam ten olej już od ok. 20 tys km, zmieniam co 10 tys i spisuje się wyśmienicie.

Dodatkowo nic a nic nie ubywa, czego nie mogłem powiedzieć o oleju ori BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.