Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam nowy nabytek prosto z niemiec i zastanawiam jaki olej zalac :) Licze na Wasza pomoc bo jestem zielony w sprawach olejow.

 

Model: E46 318ci

Silnik: m43tu19 118km

Przebieg: 138 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: mieszane

Zużycie bieżące na l/1000km: ---

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Karteczka pod maska mowi, ze wlany jest 5W40 i widnieje tylko logo Fuchsa.

 

Z gory dzieki ;)

 

Możesz pozostać przy 5w40 i jeśli chcesz coś najlepszego to polecam ten: http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/amsoil-5w40-100-synthetic-european-engine-oil-5l-detail

Jeśli wolisz coś tanszego to ten bedzie dobry: http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/fuchs-titan-gt1-5w40-4l-detail ewentualnie ten http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/silnikowe/fuchs-titan-supersyn-5w40-4l-olej-silnikowy-502-00-bmw-longli-detail

Gdybyś chciał inną markę to kupuj taki olej który posiada specyfikację BMW LL-98, 01 lub 04

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam kolegów e60 2.0 n47 177 koni 2008 rok auto jeżdżone przez 100.000 km w miare agresywnie na castrolu 5w30 ll-04 przebieg 175.000 km dpf jest w bardzo dobrej kondycji, silnik nie bierze ani grama oleju, zastanawiam się nad przesiadką na motul 8100 x clean+ 5w30 zgodnie z zaleceniem Motula, pytanie czy motor nie bedzie glosniej pracował i co z wypłukaniem nagaru który zostawia castrol, czy motul go nie wypłucze z negatywnym skutkiem ??? W jednym z aut zbudowanym do upalania mam zalane 5w50 v300 competision i jestem mega zadowolony, znalazlem na forum, ze komus zacząl silnik glosniej pracowac po przejsciu na 8100 x clean, także czy kombinować cokolwiek ze zmianą poducenta i nie wpaść w efekt placebo czy zostać przy castrolu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam kolegów e60 2.0 n47 177 koni 2008 rok auto jeżdżone przez 100.000 km w miare agresywnie na castrolu 5w30 ll-04 przebieg 175.000 km dpf jest w bardzo dobrej kondycji, silnik nie bierze ani grama oleju, zastanawiam się nad przesiadką na motul 8100 x clean+ 5w30 zgodnie z zaleceniem Motula, pytanie czy motor nie bedzie glosniej pracował i co z wypłukaniem nagaru który zostawia castrol, czy motul go nie wypłucze z negatywnym skutkiem ??? W jednym z aut zbudowanym do upalania mam zalane 5w50 v300 competision i jestem mega zadowolony, znalazlem na forum, ze komus zacząl silnik glosniej pracowac po przejsciu na 8100 x clean, także czy kombinować cokolwiek ze zmianą poducenta i nie wpaść w efekt placebo czy zostać przy castrolu

 

Zastosuj płukankę i zalej Amsoil European Car Formula 5W-30 Synthetic lub VALVOLINE SYNPOWER MST 5W-30, to oleje na bazie syntetycznej i one zapewnią najlepszą ochronę dla silnika w szczególności przy agresywnej jeździe i z czasem rozpuszczą pozostałości szlamu po poprzednim oleju.

Opublikowano

Zastosuj płukankę i zalej Amsoil European Car Formula 5W-30 Synthetic lub VALVOLINE SYNPOWER MST 5W-30, to oleje na bazie syntetycznej i one zapewnią najlepszą ochronę dla silnika w szczególności przy agresywnej jeździe i z czasem rozpuszczą pozostałości szlamu po poprzednim oleju.

 

Według tej strony Amsoil European Car Formula 5W-30 http://www.eclipse95.altervista.org/olio_motore.html to olej HC. Nie wiem czy zauważyłeś, ale ostatnio producent zmienił trochę wygląd etykiety. Jeszcze do niedawna był napis 100% Synthetic, a teraz jest Premium Synthetic.

Opublikowano

Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

Opublikowano

Witam,

proszę o swoje opinie czy mechanik, który obecnie diagnozuje mój samochód dobrze mówi (mechanik polecany przez tutejsze forum i ma bardzo dobrą opinie). A więc samochód posiadam od miesiąca i bierze dużo oleju - 1l na 1k km :/ Dodatkowo falują obroty i gaśnie czasami. Wg diagnozy pod komputerem błąd valvetronic'a i obecny olej jest do szybkiej wymiany bo jest za gęsty i coś tam ten valvetronic się "zalepia". Mam umówianą płukankę i zalanie nowego 0w40 ? Proszę o info czy to faktycznie może wpływać aż tak na obroty i płynność jazdy?

 

Model: E46

Silnik: 316i N46B18

Przebieg: 191 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 1000 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastosuj płukankę .
Ja bym osobiście unikał w przypadku diesla, można sobie więcej szkody narobić :cool2:

 

Możesz wyjaśnić jaką szkodę może wyrządzić płukanka ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

 

Zależy przez co masz ubytki oleju, może odma nadaje się już do wymiany, albo pierścionki pozalepiane szlamem, jesli to drugie to proponuje płukankę i ten valvo co masz ale efekt może nie nadejść odrazu.

 

Ps. A poza tym M54 lubią sobie wypić olej ale wiadomo że nie tyle co u Ciebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

proszę o swoje opinie czy mechanik, który obecnie diagnozuje mój samochód dobrze mówi (mechanik polecany przez tutejsze forum i ma bardzo dobrą opinie). A więc samochód posiadam od miesiąca i bierze dużo oleju - 1l na 1k km :/ Dodatkowo falują obroty i gaśnie czasami. Wg diagnozy pod komputerem błąd valvetronic'a i obecny olej jest do szybkiej wymiany bo jest za gęsty i coś tam ten valvetronic się "zalepia". Mam umówianą płukankę i zalanie nowego 0w40 ? Proszę o info czy to faktycznie może wpływać aż tak na obroty i płynność jazdy?

 

Model: E46

Silnik: 316i N46B18

Przebieg: 191 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: głównie trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 1000 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Edge 5W30

 

U Ciebie również Odma do sprawdzenia, edge radził bym odstawić bo pozostawia syf po sobie, lepkość 5w30 jest odpowiednia dla silników z valvetronickiem a nawet zalecana, jeszcze lepszy był by 0w30.

 

Ps. olej 0W40 jest bardziej lepki niż 5w30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli wie co robi?

 

Nio powinien wiedzieć :wink:

Opublikowano
Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

 

Zależy przez co masz ubytki oleju, może odma nadaje się już do wymiany, albo pierścionki pozalepiane szlamem, jesli to drugie to proponuje płukankę i ten valvo co masz ale efekt może nie nadejść odrazu.

 

Ps. A poza tym M54 lubią sobie wypić olej ale wiadomo że nie tyle co u Ciebie.

 

 

No to juz po sprawie. Zreszta to sie okaze. Mam nowa cala odme i dodatkowo olej valvoline. Teraz przejade 1000 moze 2000 i bede obserwowac czy wciaga olej jak przedtem. Dam znac.

Opublikowano
Witam,

 

Model: E46 320i 2002r

Silnik: m54b22 170KM

Przebieg: 155 000 km

Styl jazdy: zwykle spokojnie

Użytkowanie: 10% TRASA, 90% MIASTO

Zużycie bieżące na l/1000km: DUZO: 1l/1000 (im dluzej do wymiany tym wiecej bierze)

Wymiana co: 15 - 17 tys.

Zalany olej: Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30

 

Witam jestem przed wymiana oleju teraz i zakupilem VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 w nadziei ze spalanie oleju sie zmniejszy.

Poradzcie cos chlopaki. Czy zmiana oleju z Org BMW 5w30 oraz Castrol Edge 5w30 na VALVOLINE SynPower Xtreme XL-III C3 5W30 spowoduje mniejsze zuzycie oleju ?

Czy raczej czeka mnie jakis remont ?

 

Zależy przez co masz ubytki oleju, może odma nadaje się już do wymiany, albo pierścionki pozalepiane szlamem, jesli to drugie to proponuje płukankę i ten valvo co masz ale efekt może nie nadejść odrazu.

 

Ps. A poza tym M54 lubią sobie wypić olej ale wiadomo że nie tyle co u Ciebie.

 

 

No to juz po sprawie. Zreszta to sie okaze. Mam nowa cala odme i dodatkowo olej valvoline. Teraz przejade 1000 moze 2000 i bede obserwowac czy wciaga olej jak przedtem. Dam znac.

Opublikowano
Możesz wyjaśnić jaką szkodę może wyrządzić płukanka ?

Witam kolegę nie miałem czasu odpisać, odnośnie płukanki, jeżeli olej pozostawia nagar jak np Castrol, to gwałtowne jego wypłukanie może się odbić np. na luzach zaworowych gdzie regulacja jest hydrauliczna i gdzie jest pewna tolerancja dolegania, na turbo może stracić szczelność i przepuszczać na panewce, zespoły regulacyjne, drugą sprawą jest to że silnik diesla pracuje zupełnie inaczej chociażby na innym ciśnieniu niż benzyna, nie mam nic w przypadku płukanki tylko byłbym ostrożny czy tak dynamicznym zabiegu oczyszczania silnika,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz wyjaśnić jaką szkodę może wyrządzić płukanka ?

Witam kolegę nie miałem czasu odpisać, odnośnie płukanki, jeżeli olej pozostawia nagar jak np Castrol, to gwałtowne jego wypłukanie może się odbić np. na luzach zaworowych gdzie regulacja jest hydrauliczna i gdzie jest pewna tolerancja dolegania, na turbo może stracić szczelność i przepuszczać na panewce, zespoły regulacyjne, drugą sprawą jest to że silnik diesla pracuje zupełnie inaczej chociażby na innym ciśnieniu niż benzyna, nie mam nic w przypadku płukanki tylko byłbym ostrożny czy tak dynamicznym zabiegu oczyszczania silnika,

 

Kolego płukanka nie ma mocy wodospadu i nie wypłucze nagaru tak że płaty odpadną ze ścianek tylko rozpuszcza je do postaci zawiesiny czyli w ten sam sposób co oleje syntetyczne z tym że skuteczniej dlatego nie ma obaw przed ich stosowaniem.

Opublikowano
rozpuszcza je do postaci zawiesiny czyli w ten sam sposób co oleje syntetyczne z tym że skuteczniej dlatego nie ma obaw przed ich stosowaniem.
Ostatnio przez takie płukanki widziałem rozwalone ze 4 silniki co ruszony nagar porysował tłoki i ścianki cylindra, stąd moja obawa i wnioski.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rozpuszcza je do postaci zawiesiny czyli w ten sam sposób co oleje syntetyczne z tym że skuteczniej dlatego nie ma obaw przed ich stosowaniem.
Ostatnio przez takie płukanki widziałem rozwalone ze 4 silniki co ruszony nagar porysował tłoki i ścianki cylindra, stąd moja obawa i wnioski.

 

Tak a świstak siedzi i ....... Na siłę nie mam zamiaru nikogo przekonywać, nie chcesz nie używaj ale nie pisz głupot że przez środki renomowanych firm rozwalają się silniki, takie zarzuty trzeba pokryć jakimiś konkretnymi dowodami a nie oszczerstwa bez pokrycia.

Opublikowano

Mówię Ci autopsji a żeby to udowodnić musiałbym zamieścić tu zdjęcia z cieszacych się bardzo dobrą opinią zakładów, tylko po co mam tu robić kwach, sporo ludzi i zakładów zdecydowanie odradza także nie wiem kto tu pisze głupoty, widziałem w przeciągu kwartału 4 silniki i to mi wystraczy, a jeżeli ktoś bezgranicznie wierzy producentowi jego sprawa :cool2: tak samo wierzyć producentowi BMW i wymieniać olej co 30.000 km według zaleceń a potem zdziwienie, że silniki padają, podsumowując nie chce mi się bezgranicznie wierzyć komuś kogo zupełnie nie znam i nie jestem pewien , że ktoś nie strzela reklamy pewnych produktów.

Mnie raczej interesują opinie ludzi , którzy to zrobili we własnym autku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówię Ci autopsji a żeby to udowodnić musiałbym zamieścić tu zdjęcia z cieszacych się bardzo dobrą opinią zakładów,

 

Zdjęcia to żaden dowód bo silnik może uszkodzić wiele rzeczy a że Ty lub ktoś wymyśliliście sobie że to przez jakieś środki chemiczne to gratuluję.

 

Ps. Płukankę stosuję regularnie co wymianę oleju i jakoś silnik się nie rozleciał :nienie:

Opublikowano

Zdjęcia to żaden dowód bo silnik może uszkodzić wiele rzeczy a że Ty lub ktoś wymyśliliście sobie że to przez jakieś środki chemiczne to gratuluję.

 

Ps. Płukankę stosuję regularnie co wymianę oleju i jakoś silnik się nie rozleciał :nienie:

Kolego to nikt sobie niczego nie wymyśla wręcz przeciwnie stwierdzam fakt, bo w jaki sposób może dojść do porysowania cylindra, oprócz opiłków w oleju ??? poprzez ruszony nagar ... Patrząc na Twoją determinację i upór w tym co mówisz, mam nadzieję, że nikt nie zaproponuje Ci partycypacji w kosztach remontu silnika lub wymiany turbo, po tym jak zdecydowanie polecasz a wręcz nalegasz, żeby płukać silnik, dzięki bogu żyjemy w demokratycznym kraju i każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, a swoboda ludzka nie jest ograniczona do poziomu jednostki społecznej :cool2:

Opublikowano

Witam, Mozna prosic o specyfikacje oleju? Samochod kupilem i odbieram za tydzien.

 

Model: E61 z 2006 roku

Silnik: 523I 177KM

Przebieg: 160000

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 80% MIASTO / 20% AUTOSTRADA

Zużycie bieżące na l/10000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

 

Dotychczas: nie wiem

rocznie ok 20.000 km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w jaki sposób może dojść do porysowania cylindra, oprócz opiłków w oleju ???

 

Kazde ciało obce może doprowadzić do uszkodzenia.

 

dzięki bogu żyjemy w demokratycznym kraju i każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie

 

Tu masz racje, dlatego wyraziłeś swoje zdanie i czas zakończyć tą dyskusje bo nie prowadzi to do niczego. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.