Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczow. Jestem tu nowy a to jest mój pierwszy post jaki kiedykolwiek umieściłem w necie więc proszę o wyrozumiałość. Jednak nie o tym chciałem pisać. Jak w temacie jestem w trakcie kupowania e30-tki w celu odpicowania do stanu z lat jej świetności. Chodzi mi głównie o osobę która już to robiła i mogłaby mi podpowiedzieć od czego zacząć, nie chce się miotać i robić wszystkiego na tzn odpierdol. Na codzień jeżdżę e46 320d m sport po lifcie i nie spieszy mi się z tym projektem. Zastanawiam się jak jest z dostępnością części zamiennych np zawieszenia bo to chce wymienić na nowe w całości. Proszę o jakiekolwiek sugestie i podpowiedzi na ten temat. Życzliwych zapraszam na prive żeby spokojnie wszystko omówić. WIELKIE DZIĘKI ZA UWAGĘ. POZDRAWIAM
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

HEJ...

Najważniejszy jest stan budy...niepordzewiała zbytnio. Najważniejsze miejsca to progi z przodu, tylne nadkola wewnętrzne.

Ogólnie jest trochę tego na forum, wiec fajnie by było jak byś też poczytał trochę :D

MEchanicznie do e30 nie ma problemu. Jeśli nie nowe (rynek dla e30 jest dość spory i całą zawiechę kupisze bez problemu), to używki (elemnty karoseri, belki itp). Popatrze do galerii kolegi SOBO, lub EvilM4n, CROOWAB bo to oni dość powaznie ingerowali w swoje bawarki...popatrza co i jak robili :)

 

PZDR>

Opublikowano (edytowane)
Wielkie dzięki kolego. Nie spodziewałem się że ktoś w ogóle odpisze a już napewno nie tak szybko. Dzięki za wskazówki i skorzystam z postow forumowiczow których wskazaleś. W sobotę jadę oglądać autko i mam nadzieję że wrócę szczęśliwszy niż pojadę. Garaż już wynajęty i czeka na autko. Już nie mogę się doczekać aż zacznę przy Niej grzebać. Oby starczyło mi kaski i cierpliwości. Mam nadzieję że później bawarka odwdzieczy się podczas jazdy. Pozdro Edytowane przez Globo Bristol
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
skąd jesteś?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
whooo trochę daleko :D ale damy rade z twoim autkiem :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
spoko PW działa, co prawda z humorami, ale jakoś damy radę :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
Zastanawiam się jeszcze tylko czy chce zrobić ją na styl sportowy, czyli m pakiet zderzaki itd czy raczej doprowadzić ją do stanu oryginalnego oczywiście w miarę możliwości. Silnik 2.0i raczej nie jest demonem mocy czy prędkości a poza tym szkoda byłoby mi ją katować po tylu tygodniach a nawet miesiącach pracy. Jakieś sugestie ??? :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na szerokiej lampie jak najbardziej dobrze wygląda Mpakiet, ale cieżko go znaleść. A jeśli się bawić w mPakiet to tylko OEM, bo te z odlewu to czasami wyglądają że pożal się borze, lepiej zostawić wtedy w oryginale.

Oczywiście mile widziana fajna fela i jakaś lekka lub wieksza gleba w zależności o upodobań.

Oczywiście fajnie by było jak by była "CZERWONA" :D, bo mamy kolegów na forum który się bardzo ten kolor podoba :D

Silnik demonem nie jest, ale masz oryginalny silnik. Jeśli zostawisz bude w OEM, to wart osilnik też. Jeśli bedzie sie bawił w Mpak, to można by pomyśleć na Swapem m52....

 

PZDR>

Opublikowano
Felgi na bank bbs jeśli uda mi się dostać oryginalne używane. Sąsiad zajmuje się regeneracją więc bez problemu. Jeśli nie znajdę ori to kupię repliki, wiem że to nie to samo ale jak już wspomniałem to będzie moja perelka więc po kraweznikach nie będę Nią jeździł a drogi w anglii są spoko. Kolor będzie czarny mat, oczywiście profesjonalnie oklejona (lakierowanie tutaj to niebotyczne koszta). Znajomy pracuje w firmie zajmującej się tym na codzień. Zawieszenie oczywiście gwintowane, pewnie bilsteina. Największy problem będzie właśnie z karoseria bo na tym kompletnie się nie znam a rdzewek w ponad 20-sto letnim aucie nie da się uniknąć. Jak je usunąć a potem zakonserwowac podwozie to będzie problem i tu zglosze się o pomóc ale najpierw trzeba kupić BMKE
Opublikowano

Co wy ludzie macie z tym czarnym matem? E30 kiepsko wygląda w matowych kolorach ale w sumie o gustach się nie dyskutuje.

 

Jak już kupisz to załóż swój temat w galerii.

Opublikowano
jak 2.0 to wystarczy że krotki dyfer założysz, jak ja i ubaw po pachy bez katowania :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano (edytowane)
Krótki dyfer :?: Nie wiem o co chodzi ale jak się domyslam chodzi o wymianę dyferencjalu na inny, krótszy. Pytanie tylko jakie są tego korzyści. Czekam na wyczerpujące wyjaśnienie :D Edytowane przez Globo Bristol
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sensie ze z krótki przełożeniem. Zawiast farbycznym (chyba 3,9) dajesz 4,4. Wtedy auto ładnie przyśpiesza kosztem prędkości maksymalnej...

Jeśli chodzi o folie to ona nie jest modna już a bardzo często sie zdarza ze po roku czy upalnym lecie i parkowaniu pod chmurą dzieją sie różne rzeczy...

 

 

PZDR>

Opublikowano
sorry dokładnie jak pisze Krzysztof, wystarczy żeby była duża głowa na przełożeniu 4.27 masz wtedy 100km/h przy 3 tyś obrotów na 5 biegu, ale za to frajda na niższych jest lepsza :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
na przełożeniu 4.27 masz wtedy 100km/h przy 3 tyś obrotów na 5 biegu

Znam ten ból :( Niby od świateł do świateł mało kto ma szanse ale na trasie jest kiepsko.

 

Na szczeście S3.73 czeka w bagażniku na montaż :D

Opublikowano
no ja też będę zmieniał, ale dopiero jak nowy silnik do mnie dotrze, póki co szaleje na tym :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Też tak jak Ty kupiłem bmw E30 z myślą kompletnego odrestaurowania. Tylko z silnikiem m30b35 i na wąskiej lampie. Powiem Ci, że najważniejsza buda. Na błotniki przednie (często zjada doły), maskę, drzwi, nie patrz, bo te części nie są drogie i nie powinno być problemu z ich dostaniem. Silnik ważne, aby nie brał oleju, bo to już będzie nie mały koszt. Skrzynia powinna chodzić płynnie i nie zgrzytać przy szybkiej zmianie biegów. Sam mam na razie dyfer od 1.8, przyspiesza jak rakieta :) V-max trochę marny, bo 195km/h, ale coś za coś. W Anglii masz pełno szrotów, na których znajdziesz ciekawe rzeczy w niskich cenach, nieporównywalnych do polskich. W necie znajdziesz mnóstwo ciekawych porad i rozwiązań. Projekt czasochłonny ja zakładam jakieś 6 miesięcy dłubania za nim będzie to przypominało ładne E30 :)

Powodzenia :D

Burn Ur rubber not Ur soul :)
Opublikowano
Co wy ludzie macie z tym czarnym matem? E30 kiepsko wygląda w matowych kolorach ale w sumie o gustach się nie dyskutuje.

 

Misieeeek kurde, coupe'ta ladnie wyglada :) co prawda ja dachu nie malowalem, a czemu to w temacie napisalem.

Ci co widzieli u mnie ten kolor to maja kisiel. Nie mam typowego matu, tylko mat olejny :) z czasem bedzie kasa to go calkowicie sie pomaluje.

 

co do tematu

Pierwsze co zrobilem to konserwacje, sam przod i sam tyl progów sobie sprawdz.

Nadkola, tam pod skrzynka bezpiecznikow w nadkolu od dolu szukaj dziury do środka auta bo czesto sa :d

Mi z konserwacja auta zeszlo z miesiac. najpierw dlubania i szukania rdzy i dziur pod stara konserwa, a potem spawanie, podkladowanie, masa na spawy i bitgum.

Wszystko recznie :) a i polecam Ci auto dac na wywrotnice tak jak to ja mam na zdjeciach bo na kanale malo co widac i ciezko robic - sam sie przekonalem.

Oczywiscie moj projekt jest czasowy, ale nie za grube pieniadze bo pracowac nie pracuje.

 

użytkownik Kaczmar jeszcze ladny projekt mial swapa na m50b25 - na nim troszku sie wzoruje, no i mozesz u Chomika w galeri zobaczyc jakie dziury w bawarkach mozna niespodziewanie spotkac :( on na M3 robi.

 

Przy ogladaniu auta, koniecznie ale to koniecznie zagladnij w tylne kielichy, (chodzi o gorna belke co sprezyny tam sie trzymaja) bo ja mialem tam dziure wielkosci piesci. Zobacz jeszcze na drzwi, czy szyby maja te same homologacje i podobne numery, jak nie to szukaj po drzwiach czy wymieniane i pytaj dla czego. Nie napalaj sie - to jest najwazniejsze. W bagażniku masz jeszcze po bokach takie "dołki" na lewarek itd, to sprawdz czy nie ma rdzy, bo tam lubi woda w e30 stac :mrgreen: .

Opublikowano
Wielkie dzięki panowie za wszystkie porady, na pewno okażą sie bardzo pomocne. Co do folii to się nie zgodze bo widziałem stare Polo po oklejeniu i wygląda świetnie nawet po wielu miesiącach, poza tym dają dwa lata gwarancji i jesli cokolwiek sie stanie naprawiają to na swój koszt. Jeszcze raz dzięki za wszystko. POZDRO
Opublikowano

ja mam lakiernika sasiada wiec ja problemow z kosztami nie mialem tak wielkich :)

a co do foli to tez widzialem autko oklejone i powiem ze ladnie to wygladalo :) rok jezdzi w sasiednim miescie, jak nie dluzej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.