Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, mam od dłuższego czasu problem z silnikiem gdy jest zimny.

Przy odpalaniu silnika na zimnym, obrotu nie spadają od razu poniżej 1000rpm tylko utrzymują się nad 1000 rpm, potem dochodzą dokładnie do 1000rpm, potem zaczynają falować góra dół, aż w końcu gdy temepratura silnika się podniesie lekko, zaczynają spadać poniżej 1000rpm. Wtedy zaczyna trzęść silnikiem i czuć niespalone paliwo. Często bywa że wyskakuje kontrolka "check engine".

 

Podpinałem auto pod komputer i wykazywało wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2. Wymieniłem cewkę ale to i tak nie pomogło w ustabilizowaniu pracy silnika na zimnym.

Jakieś podpowiedzi? :?

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może sonda albo przepływka? A świece zmieniałeś?
Opublikowano
Świeczki nowe, przepływka i sonda ok - jak pisałem komp nic nie wykazał :x
Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy nadal wyskakuje błąd na 2 cylindrze? Może przewody od tej cewki gdzieś są uszkodzone? A sprawdzałeś czujnik temp?
Opublikowano
Dzięki za respond, sprawdzę jutro i napiszę, dzis juz po ciemku nic nie zdzialam.
Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano

Niestety nie mam możliwości podpięcia auta pod kompa dziś. Czujnik teperatury jest ok!

Natomiast zauwazyłem że jak odepnę przepływkę to płynniej spadają obroty. Przy podłączaniu i odłączniu przeływki silnik reaguje, ale z przepływkę widać nierówne obroty. W momencie jak podłączam przepływkę, to silnik gaśnie.

Po wyjęciu z kolei bagnetu, słychać odgłos jakby ktoś dopijał resztkę napoju przez rurkę. Auto tez popierduje jak schodzi z obrotów.

Może mam walniętą przepływkę i odmę??? :shock:

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano

Update!

Siorbanie wystepuje tylko przy wyjęciu bagnetu. Po odkręceniu korka odczuwam że jest lekko zasysany, ale nie odchodzi żaden odgłos - także raczej to nie odma.

(czasem auto mi buczy po wyłączeniu silnika - czytałem gdzieś że to może byc znaka odmy).

 

Zostaje chyba przepływka albo Vanos.

Komputer nigdy nie wykazał błędu żadnego kompnentu oprócz wypadającego zapłonu.

Zakładam że jeśli to jednak Vanos, to jego nieprawidłowe działanie nie będzie wykazywane na kompie.

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odma lub nieszczelnośćw dolocie. Koniecznie sprawdz dolot. Vanos raczej nie.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Sciągnij wąż od odmy(delikatnie, musisz nacisnąć po bokach taką obejmę i wyciągać), ten odpowietrzający przy głowicy i dmuchnij w niego - powinno zabulgotać w misce.
Opublikowano

Dzieki za respond Panowie :)

Jak wroce z pracy zajme sie tym!

 

Przypomne ze siorbie tylko jak wyjme bagnet.

Przy odkrecaniu korka czuc ze lekko go zasysa, ale nie slychac siorbania. Silnik dziala nadal - w e39 mojego ojca po odkreceniu korka oleju silnik gasnie.

 

Dzis mnie rano calkowice zaskoczylo. Odpalam silnik, a tu od razu obroty idelanie spadly do 0.7rpm, nic nie buja, nic nie trzesie, zadnego check engine, nie smierdzi paliwem, no szok normlanie :shock:

Cos tam pobrzekuje jednak w silniku, jakby jakas pouzowana blacha czy cos takiego - mija po pelnym rozgrzaniu.

Moze wczoraj jak cos tam dotykalem i odkrecalem korki i wyjmowalem bagnet cos sie na chwile poprawielo ? :roll:

 

No nic, zrobie jak napisaliscie i dam znac :)

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano
Zauwazylem tez ze syczy od czasu do czasu spod maski, takze musze znalezc dziure bo w takim razie bierze mi lewe powietrze...
Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To na 90% bedzie lewe powietrze.

 

Mialem podobne objawy u siebie - wypadanie zapłonów, falowanie obrotów na zimnym, czasem trzęsiawka.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Sprawdzilem przewody od przeplywomierza i nie ma nigdzie pekniecia zadnego.

Po wylaczeniu silnika slychac jakby silnikowi sie odbijalo powietrzem z wewnatrz - klasyczne odsyczenie z glebi silnika. Czy to zly objaw?

 

A moze to jednak przeplywka, fakt ze silnik reaguje jak ja odpinam i spowrotem dopinam ale tylko przez chwile.

Komp nie wskazywal uszkodzenia przeplywaki ani uszkodzenia odmy - o ile odme pokaze.

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Opublikowano

hmm zaczyna ci sie... masz mam podobny temat viewtopic.php?f=69&t=185760

na moje oko to ODMA badz nieszczelnosc w dolocie... :) to moze byc male pekniecie, ktoras uszczelka przy kolektorze ktorys przewodzik od odmy... troche nerwow i kasy... ja bawilem sie od marca... i dopiero 2 tygodnie temu udalo sie zakonczyc przygode.. :D..i i jak sam widzisz moze to tez byc przeplywka.

komp nie zawsze pokaze blad konkretnego pkt. U mnie tez odmy nie pokazywal .... jak ja wymienilem.. powiem tylko tak bagno i prochno mega zmiana po wymianie... pozniej zabawa w dokladne poskladanie wszystkiego od kolektora az do puszki z filtrem

BUNIA :)
Opublikowano

Dzieki za respond...

Wczoraj jak podotykalem gdzieniegdzie podzespoly kolo silnika, o dziwo zaczal na troche chodzic bardzo lekko pedal gazu.

Odczuwam ze furka strasznie muli. Czasem sa przeblyski i czuje ze mam 150 koni pod maska i auto nie ryczy jak ruszam tylko z lekkoscia jedzie.

 

Niestety czuje ze teraz to totalny mul :(

Zaczne od wymiany Odmy w takim razie - bo to moge zrobic sam a sama odma nie jest droga. Wymienie tez weze gumowe jesli beda sprochniale.

Sprawdze tez dolot, ale jak patrzylem tak wszystko jest ok!

 

Jesli po wymianie odmy bedzie nadal zle, to zerkne na uszczelnienie kolektorow. Tutaj niestety troche kasy pojdzie bo sam nie uszczelnie ich.

Pozycze tez od kolegi przeplywke i zobacze czy jest zmiania - w sumie moge to zrobic przed wymiana odmy.

 

Jezeli nie odma i nie przeplywka to juz nie wiem co. Moze pekniety katalizator - bo smierdzi na zimnym benzyna.

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezeli nie odma i nie przeplywka to juz nie wiem co. Moze pekniety katalizator - bo smierdzi na zimnym benzyna.

 

E46 z tym silnikiem ma 2 katalizatory. Ale raczej uszkodzenie katalizatora nie powodowałoby takiego zachowania samochodu. Stan katalizatora ocenić mozna chodzby po wizycie na jakiejs stacji kontroli pojazdów, gdzie sprawdzą spaliny.

 

A że śmierdzi na zimnym benzyną - tak sie dzieje, bo silnik dostaje za bogatą mieszankę. Dlatego też zamula zapewne, bo nie spala całości...

 

Odma, kolektor, dolot...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie pomogła wymiana elementów układu dolotowego na nowe. Nieszczelnosc była w dolocie.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Odma - nówka sztuka z ASO - nie pomogło,

Dolot - OK,

Kolektor - szczelny.

 

Pewien człowiek mi poradził, aby wymienić hydropopychacze "szklanki" na cylindrze na którym wypada zapłon.

Tak też zrobiłem. Kupiłem 4 hydropopychacze, nr 10 na obrazku:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Coupe/Europe/320Ci-M54/L-N/nov2000/browse/engine/valve_timing_gear_cam_shaft/

 

Dodam że czasami miałem odgłos cykania, czy też stukania - na zimnym silniku - co wskazywało na padające hydropopychacze.

Dziś auto testowałem w garażu, temp +3*. Obroty nie falują, nie ma check engine, ale nadal buja silnikiem. Nie są to mocne wibracje ale odczuwalne.

 

Teraz badam co może być odpowiedzialne za te drgania. Sterownik wtrysków? Wtryski? Czujnik temperatury silnika?

 

Aha, przed wymianą szklanek robiłem test na ciśnienie cylindrów, i na pierwszym wyszło 13 bar, ba pozostałych po 14 bar.

Polecam też taki post:

viewtopic.php?f=69&t=127365&start=15#wrap

Bardzo Mądry Wybór ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.