Skocz do zawartości

e36 2.5 192 KM M50B25 - nie chce przyspieszać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moją E36 2.5 192 KM z 93r na Vanosie.

Samochód kupiłem ze ślizgającym się sprzęgłem ale silnik wydawało mi się, że ciągnął normalnie bo potrafiła nawet wchodzić bokiem w zakręty bez ręcznego.

 

W aucie wymieniłem:

 

1. Wymieniony olej na Valvoline 10w40 wraz z przepłukaniem silnika Lotosem 10w40

2. Filtr oleju

3. Uszczelka pod pokrywą zaworów

4. Uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów, uszczelnienie skrzyni

5. Olej w skrzyni biegów

6. Podpora wału

7. Uszczelniacz wału

8. Poduszka skrzyni biegów

9. Wymienione sprzęgło kompletne (docierałem przez 600 km delikatnie jeżdżąc)

 

W samochodzie świeci się krótko po odpaleniu Check engine a potem gaśnie, auto przyspiesza ale tak jak by było stłumione, wydech jak by ciszej pracuje niż przed tymi zmianami co wymieniłem wyżej.

Jak naciskam gaz np 1/3 głebokości to przyspiesza powolutku, jak dociskam do podłogi to prawie nie ma różnicy, auto leniwie wkręca się na obroty, do tego stopnia że na skręconych kołach jak wjeżdżam w uliczkę wicskam gaz na 1 do podłogi a on nawet nie piśnie tylko powoli nabiera obrotów...........

 

Ścigałem się z dwoma e36 2.5 170 KM żeby zobaczyć różnicę i z oboma przegrywam jakieś 2 długości na 400m.

 

 

Co może być przyczyną?

Opublikowano
Witam. Jako że miałem trochę Bmw z silnikami m50 i m52 to powiem Ci że zdrowe 2.5(323 m52b25) odstawi m50b25 więc tym się za bardzo nie sugeruj że coś nie tak z silnikiem. Podepnij pod kompa (może przepływka szwankuje, kat przypchany)
Opublikowano

Kata dawno nie ma ;)

 

Byłem dziś zobaczyć na kompie co może być nie halo w silniku.

Wyświetliło się jedynie błąd czujnika spalania detonacyjnego oraz niski poziom płynu hamulcowego (stąd prawdopodobnie zapalający się czerwony wykrzyknik na desce który tak wielu nie mogło zdiagnozować ;) ).

 

Błędy wykasowane i po chwili jazdy znów się check engine zaświecił (czujnik).

Pojechałem wymienić pękniętą fajkę na cewce zapłonowej na oryginalną nową BOSCH za całe 17 zł. Efekt? auto odzyskało trochę wigoru, dalej czuć że nie ma mocy właściwej ale jest dużo lepiej niż na pękniętej fajce od cewki. Wydech zaczął brzmieć głośniej i da się już wchodzić bokiem w zakręty.

 

 

Teraz muszę wymienić czujnik choć dostęp jest tam dość ciężki, potem się zobaczy czy to to :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.