Skocz do zawartości

E34 M50B20 'zaspawany' wiatrak chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wiatrak chłodnicy działa non stop, niezależnie od temp silnika, załącza się po odpaleniu i wyłącza tylko przy gaszeniu. Po zakupie samochodu poleciał on prosto do mechanika gdzie wymieniona została pompa wody i nie wiem czy wcześniej było tak samo. Chłodzenie działa w porządku, na postoju jednak jest przez to głośny. Czy jest sposób by to odblokowac i włączał się tylko kiedy to konieczne?

Z góry dziękuję i jeśli było to przepraszam i proszę o linka :)

Opublikowano

Jeśli mechanik wymienił pompe wody bo wiatrak chłodnicy wody-visko kręciło się cały czas to zmień mechanika.

 

visko kręci się cały czas. Z tym że jeśli staje się głośny to się zasprzęgla na sztywno i kręci się z obrotami silnika max do 3tys. Jeśli nie potrzeba schładzać chłodnicy to kręci się, ale można go zatrzymać ręką. Tylko uważaj jak ręce tam byś chciał wpychać bo można stracić palce

Opublikowano
Zatrzymywac nie próbowałem, szkoda rąk i wiatraka, a pompa wymieniana była, ponieważ puszczała wodę. Można go w łatwy sposób odblokowac i sprawdzic czy będzie ok a jakby nie to z powrotem 'zaspawac'?
Opublikowano
Wiskoza to wiatrak przed blokiem silnika, a wentylator chlodnicy znajduje przed chlodnica, czyli miedzy chlodnica, a zderzakiem. Jezeli wiskoza jest zablokowana to ja wymien, bo w zimie bedzie jeszcze gorzej, silnik nie bedzie chcial nabierac temp. Druga rzecz to glosna praca, sam wiesz. A jezeli jest zblokowany drugi wentylator, czyli chlodnicy to pewnie ktos dal zasilanie na krotko. Tylko w zasadzie nie wiem po co to robic. Moze ktos mial obled na punkcie wysokiej temperatury silnika.
Opublikowano
Wiatrak przed chłodnicą jest chyba tylko z kilmatyzacją, bez niej jest samo wisko, które chłodznice terz słchadza. Zasprzelone wisko na zgaszonym silniku obraca się z większym oporem niż rozsprzęglone. I tak najbezpieczniej to zprawdzić ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Tak też mi się wydaje, bo klimy nie mam i wiatraka przed chłodnicą, patrząc od przodu auta nie mam, tylko ten właśnie miedzy chłodnica a blokiem. Z temp jak już mówiłem problemów nie mam i w zimie też nie miałem, kupiona była w grudniu. Czy opór przy obracaniu w innych autach, diesle benzyny, będzie taki sam? Ciężko mi inaczej porówna czy opór jest dobry, ale próbując zakręcic ręką całego obrotu samo na pewno nie zrobi.
Opublikowano
To inaczej. Jeżeli na zgaszonym silniku zakręcisz wiatrakiem to są dwia opcje: zatrzyma się zaraz- wisko zasprzęglone, pokręci się siłą pędu- wisko rozsprzęglone. Poszukaj w internecie o sprzęgle wiskotycznym, jak zrozumiesz zasadę jego dzialania to łatwiej będzie Ci to ogarnąć ;)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Zrob tak jak napisal Boston.

 

Zapal silnik, otworz maske i patrz na wiatrak. Jak zagasisz silnik powinno sie krecic dluzszy czas swoja siłą pedu. Jezeli zatrzyma sie odrazu wraz z silnikiem to znaczy ze jest zablokowane.

 

Nowe, najtansze wisko to koszt kolo 100zl. Od Diesla nie pasuje.

Opublikowano

niech sprawdzi ręką. Nic się nie stanie. Wiadomo żeby od razu nie pchać na siłę szybko ręki tylko robić to ostrożnie i powoli. Rozsprzęglone visko spokojnie zatrzymasz ręką. Jeśli jest zasprzęglone to zobaczysz, że ręka tego nie zatrzyma.

 

Wydaje mi się, że jest u Ciebie wszystko ok tylko nie znałeś zasady działania takiego wentylatora

Opublikowano

Dzisiaj posprawdzam to jak mówicie i będę już wiedział co i dlaczego, a jakby co to zamówię wisko i będzie po problemie bądź też będę miał na zapas. Dam znać co i jak, może sie komuś przyda. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc :wink:

 

I faktycznie wiatrak zatrzymuje się praktycznie zaraz z silnikiem, a nie powoli wytraca siłę rozpędu, więc nie pozostaje nic innego jak wymiana wisko. Jeszcze raz dzięki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.