Skocz do zawartości

318i 118km - przepływomierz?


skdawidall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

3 tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW - kilka informacji o moim modelu poniżej:

 

- BMW e46 318i 118km

- rocznik 1999

- przebieg 210000km

 

Z góry mówię, że poczytałem trochę na forum na temat problemów z przepływomierzem, odmą, sondą itd. Myślę jednak, że udało mi się zdiagnozować mój problem dlatego stwierdziłem, że zapytam.

 

Od samego początku jak kupiłem auto wydawało mi się trochę mułowate. Wcześniej miałem civic 1,4is 90km i zbierała się lepiej niż ta bmka. Później doszedłem do wniosku, że jest to całkiem inne auto przede wszystkim dużo cięższe no i prędkość też inaczej się odczuwa. Po około tygodniu używania zapaliła mi się żółta kontrolka silnika. Kumpel, który ma 320d i kupił sobie kompa podłączył mnie i wykryło błąd 171 coś tam coś tam. Po skasowaniu błędu pojawił się ponownie po ok 50km. Wyczytałem na forum sporo postów i jedni sądzą że to przepływomierz inni że sonda jeszcze inni że odma... Ogólnie jeśli chodzi o spalanie to jest w normie 9,5-10 litrów po mieście, trasa 7,8 litra. Auto poza tym, że wydawało się być trochę mułowate to nie dławiło się nie było żadnych problemów. Jednak po około tygodniu jazdy z tym problemem auto przestało mieć wogólę moc między 1,5 a 3,5tys obrotów. Jak się rozgrzało to było w miarę ok ale i tak mół (od 0-100 przysiepszenie 14,5 sekundy...). Najgorzej jest jak auto odpalę rano - codziennie to samo przyspieszenia na 1 i 2 biegu praktycznie nie ma. Nawet jak gaz wcisne do dechy na 2 biegu to od 20km/h do 50km/h przyspiesza w 8 sekund jak nie więcej. I tak się dzieje codziennie z rana jak tylko odpalę auto. Nie jestem mechanikiem chodź coś tam sam pogrzebać potrafię. Dzisiaj z rana stwierdziłem, że przed odpaleniem auta zrobię pewnien test. Odłączyłem przepływomierz. Auto zupełnie inaczej się zachowywało. Żadnego zamułu na starcie, kopa dostało jak niewiem aż sam byłem zaskoczony jak idzie do przodu i radzi sobie bez problemu ze swoją masą. Elastyczność bez porównania (przysieszenie do 100 ok 10sekund). Wychodzi na to, że przepływomierz do wymiany?

 

Prosiłbym o potwierdzenie przez jakiegoś specjalistę czy to będzie to? I z jaki ryzykiem wiąże się jazda z odłączonym przepływomierzem? Oczywiście jeśli potwierdzi się, że to przepływomierz kupię oryginalny BOSHA bo wszyscy piszę, że nie ma na tym co oszczędzać. Z góry dziękuję z poświęcenie czasu przy czytaniu tego długiego postu. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.