Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam forumowiczów! Jako że jest to mój trzeci post, postanowiłem, że znajdzie się on w tym dziale. Od dobrych kilku lat marzyłem o swojej E30, w końcu całkiem niedawno się jej doczekałem. Biała jest z 1988 roku, kupiona w Polsce, lecz sprowadzona z niemiec. Jest to wersja 318i czyli: pełnoletnia trójeczka z silniczkiem 1.8 M40 wersja z katem (który jest wycięty). BMW stoi na 16" (wys) i 9.5" (szer) Borbetkach, klasyczne rant+gwiazda :) (nie pamietam dokladnej nazwy modelu). Po przyciągnięciu zostały wymienione eksploatacyjne rzeczy, ale co do tego to szkoda się rozpisywać. A teraz najlepsze: E30 została fabrycznie wyposażona w mechanizm różnicowy o zwiększonej sile tarcia (Szpera) 25% i sportowym zawieszeniu M, co wynika z rozkodowania vinu, poza elektryczna antena, szyberdachu i dzielona kanapa z podłokietnikiem i workiem na narty to jest golas. Zapraszam do komentowania i oceniania. Jest to moje pierwsze BMW oraz jest to mój drugi pojazd, obok FZS 600. Jestem prawie pewien ze moim kolejnym autkiem będzie fura spod niebiesko-białego skrzydełka :)

 

Jeszcze Vin:

Kod typu AF51

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E30 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M40

Pojemność skokowa 1.80

Moc 83

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor ALPINWEISS 2 (218)

Tapicerka (0276)

Data prod. 1988-01-29

 

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału

S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S464A SKISACK Worek na narty

S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse

S682A RADIOANTENNE AUTOMATISCH Siedzenie tylne z materiału

S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN Lampa kierunkowskazu dodatkowego

 

 

 

http://img829.imageshack.us/img829/2145/dscf7298u.jpg

 

http://img100.imageshack.us/img100/9504/dscf7299k.jpg

 

http://img502.imageshack.us/img502/9425/dscf7305u.jpg

 

http://img3.imageshack.us/img3/5251/dscf7300k.jpg

 

http://img818.imageshack.us/img818/6239/dscf7307x.jpg

Edytowane przez ZuchJedyny
Opublikowano
no pięknie gratuluje zakupu :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Ah, zapomnialem napisać co zamierzam przy niej zrobić, no to lecimy:

 

Przód - dokładka od IS lub zwykla (potrzebuje opini która lepiej by pasowala), halogeny oraz zaślepka na zderzak, lampy Black Hella lub stylizacja na Helle, dymione kierunkowskazy. (co do tego jeszcze nie do końca wiadomo)

 

Tył - Końcówka wydechu z stali kwasowej (troszke grubsza niz jest obecnie)

 

Wymiana błotnika ze względu na ognisko korozji oraz wgniotkę (niewidoczne na zdjęciu)

 

Środek - OBC, kierownica MT2 (sprzedam kierownice M-Pakiet do E36, taka jak MT2 do e30), oryginalne zegary od M40 1.8 (jakis kowal wsadził od 2.7 eta nawiasem mówiąc są do sprzedazy lub wymiany na oryginalne), fotele sportsitze E30 lub sportsitze e36, dywaniki, czarne podszybie.

 

Silnik - w przyszłości w planach zmiana na M42 1.8IS

 

Serdecznie pozdrawiam.

Opublikowano

Gratuluje zakupu!

 

Z drugiego postu wynika że masz zegary od R6 i źle wskazują obroty? Jeśli tak to skąd jesteś? Bo ja mam zegary u siebie od 1.8, a wsadziłem M50 więc moglibyśmy zrobić zamianę tych kości kodujących. Wtedy ja bym miał obrotomierz cacy i ty.

Opublikowano

Nie do końca kolego, w mojej E30 siedzą chyba zegary od 2.7 ety, wnioskuje to po tym, ze obrotomierz jest wyskalowany do 5 tysięcy obrotów, i małej smiesznej naklejce ABS na szybce zegarów, zegary działają, ale mam zastrzezenia co do wskazań ekonomizera no i do tego ze obrotomierz kończy się na 5 tyś obrotow :duh:

Pozdrawiam

Opublikowano
Diesel...

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Jeśli dobrze zaobserowwalem to zegary od diesla są wyskalowane do 6 tys obrotow, a pod ikonka dystrybutora na wskazniku poziomu paliwa jest napis DIESEL. Zaraz wrzucę zdjęcie.

 

http://img16.imageshack.us/img16/9086/dscf7303x.jpg

 

Prosze nie zwracać uwagi na smieszną sportową kierownice, taka juz kupilem, ale zmienie ja napewno :D Ktos ma pomysl z czego to sa zegary? :?:

Opublikowano
hmmm 5 kafli, a D a TD to, to samo?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba od diesla. ETY miały zawsze do 6 tyś wyskalowane...

Ładna autko...Z lewej masz Blach Hella na lampach bosch, wiec pewnie ktoś już przerabiał...wie ktoś gdzie na forum bylo o przeróbce na BH???

No i mie nie pasują te żółte kirunki z przodu do koloru karoseri...

powodzenia w modach.

 

PZDR>

Opublikowano

Zanlazłem zdjęcie BMW E30 325E (uwaga link z innego forum) http://img710.imageshack.us/img710/1715/23413725.jpg Na nich dobrze widać ze tez sa wyskalowane do 5 tysięcy, wygladaja identycznie jak moje, nawet naklejka obok wskaznika paliwa ta sama (inne zdjęcie). Pozatym w zegarach od diesli była kontrolka grzania swiec zarowych, a moje takiej nie posiadaja.

 

Kierunkowskazy beda zmienione na białe, pozniej ewentualnie przydymione, poprzedni wlasciciel sie juz bawil w przyciemnianie, jedna lampa czarna, reszta normalne :D

Pozdrawiam, będę aktualizował wątek.

Opublikowano

Wybaczcie, że pisze posta pod postem, ale chcialem zeby zdjęcia były w osobnych. Dzisiaj doszły dlugo oczekiwane welurowe dywaniki. Jak za te pieniądze to jestem zadowolony bardzo :D :cool2:

 

Jedno zdjęcie ze środka:

http://img189.imageshack.us/img189/2314/dscf7313c.th.jpg

 

 

 

Jedno wspomnianych zegarów:

http://img585.imageshack.us/img585/6842/dscf7312x.th.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czesc, dawno nic nie zamieszczalem w temacie o mej Bedzi, kilka zmian się dokonało, i pragne zaprezentować stan aktualny. Mialem jedna glupia przygode i niestety budzet na mody chwilowo stopnial, ale powoli nabieram rozpędu :D To teraz czas na liste zmian od ostatniego postu:

 

-Nowa podpora wału

-Instalacja centralnego zamka, 2 drzwi

-Dokładka a'la IS

-Przyciemnienie jednej lampy (wczesniej byla tylko jedna z 4, teraz sa 2 z 4)

-Wymiana końcówek drążka stabilizatora z tyłu

-Wymiana poduszek amortyzatorów z tyłu

-Włożenie w spręzyny tylne gum usztywniających

-Polakierowanie gwiazd w felgach na czarny kolor

-Naprawa felg :duh: :duh: przez wlasna głupote :oops: :oops:

-Zmienione radio (poprzedni blaupunkt sie niefortunie zakodowal :cry: a pasowal do stylu e30)

 

 

To by było na tyle, to co zostało do zrobienia:

-Swap M50b25

-Halogeny

-Krzyże w długich

-Fotele

-Kierownica

-Zegary od 318i

-Mieszek i gałka biegów

-Moze jakies OBC sie znajdzie na miejsce zegarka ;p i to by pewnie bylo na chwile obecna tyle, no jeszcze konserwacja przed zima i usuniecie ognisk rdzy (w 2 miejscach dosc powaznych) ;p

 

Co by nie zanudzac, wklejam 2 zdjęcia:

 

http://imageshack.us/a/img819/6066/19102012242.jpg

 

http://imageshack.us/a/img856/908/19102012236.jpg

 

Wybaczcie za jakość zdjęć :oops:

 

 

Pozdrawiam i szerokości :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ALe jak się bawić w swap to nie lepiej m52b28?? On jedzie o niebo lepiej...

 

PZDR>

Opublikowano

Wiadomo, 2.8 litra jedzie lepiej jak 2.5 ale niestety fundusze nie pozwalaja na wiekszy, do tego dochodzi utrzymanie takiego potworka, a spalanie to male nie jest napewno :lol: ale dzieki za podrzucenie pomyslu.

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Opublikowano

Niby pojemność większa ale z tego co koledzy ze swapem M52 mówią że spalanie mniejsze. Ja mam M50 z Vanosem i po mieście waham się koło 15L.

 

Szczerze mówiąc gdybym teraz robił swap to bym pozbierał kase na 2.8.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Siemka, dawno nic nie pisałem, wiec dzisiejszego, ciepłego zimowego dzionka postanowiłem wyprowadzić E30 na spacer, po jakis 2 miesiecznej przerwie w garażu :D (Nie bijcie za zdjęcia, niestety tylko telefonem :oops: wybaczcie :wink: ) :

 

http://img571.imageshack.us/img571/9930/27122012264.jpg

 

http://img404.imageshack.us/img404/2899/27122012263.jpg

 

http://img534.imageshack.us/img534/9991/27122012261.jpg

 

 

 

 

Na zdjęciach brakuje dokładki pasa przedniego (poszła do "profesjonalnego" lakierowania :D ) oraz przednich długich (w trakcie przerabiania na BH)

 

Okej, no to jakie zmiany zaszły:

Przeróbka na BH (czekam na nowe szkła)

Polakierowanie blendy rejestracjy tylnej oraz dokładki z przodu i nerek z przodu (złaziła farba)

"Profesjonalne" :D przyciemnienie kierunków z przodu

Zmiana foteli na półskóre z e36 :)

 

Kolejne zmiany wkrótce :D

 

http://img15.imageshack.us/img15/6117/24122012259.jpg

 

Fotele zmienione ponieważ wyrwałem je w (tak mi sie zdaje) rewelacyjnej cenie patrząc na ich stan :8) jestem zadowolony z nich, wygodnie się siedzi, regulacja w 3 płaszczyznach i do tego wysuwany "nosek" pod uda

http://img836.imageshack.us/img836/3084/27122012267.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.