Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moje bmw to 320d Turing z 2005r. Od jakiegoś czasu pojawiły się dziwne stuki dochodzące z prawej tylnej strony zawieszenia , napędu lub koła. Pochodzenie tych dźwięków jest trudne do zlokalizowania gdyż pojawiają się tylko przy ostrym skręcie w lewo. gdy skręcam w prawo nic nie słychać. zauważyłem że nie prędkość ani stopień ostrości zakrętu ma wpływ na stuki a jedynie przechylenie auta,tzn przy dość ostrym lub szybkim skręcie w lewo auto łapie przechył (normalny,jak każde inne auto ) i obciąża prawą stronę zawieszenia właśnie wtedy słychać te stuki. Wydaje mi się że stuki nasilają się tzn że wcześniej były trochę mniej słyszalne a z upływem przebiegu występują coraz częściej. W lipcu byłem na corocznym przeglądzie pracownik sprawdził auto i nie miał żadnych zastrzeżeń poprosiłem go by sprawdził jeszcze raz bo słyszę ten stukot i może pomoże mi zlokalizować usterkę. Sprawdzał dwu krotnie ,szarpał,trząsł na tych przyrządach i nic. stukot pojawia się tylko przy przechyleniu. Zaprosił mnie do kanału i pokazał mi tuleje pływające i powiedział ze może chodzić o to bo to częsta usterka tych aut ale są nie popękane gumy nie ma wycieków ani luzu więc się nie przejmować i jeździć tak powiedział lecz lubię ten samochód i staram się dbać o niego i chciał bym zlokalizować i usunąć usterkę. Czy może spotkał się ktoś z was z podobnym przypadkiem ? Pozdrawiam
Opublikowano
....stuki dochodzące z prawej tylnej strony zawieszenia , napędu lub koła. .... przy ostrym skręcie w lewo. ....gdy skręcam w prawo nic nie słychać.

 

Byćmoze to luz na łozysku. Koło stoi w minusie więc przy skręcie w prawo nie następuje odchylenie prawego koła przez co brak stuków. Moga mieć na tej stacji szarpaki typowe do osobowych, a one czesto szarpią agresywnie, więc trudno wyczuc łozysko. Chwyć sobie to koło dwiema rękoma od góry i zablokuj nogą u dołu. Szarp z umiarem i może wyczujesz luz.

Opublikowano
Widziałem jak na przeglądzie właśnie tak koleś sprawdzał. Najpierw na tych szarpakach że mało auta nie przesunie a później rękoma tak jak ty to opisałeś. Koleś się znał i bardzo mnie zmartwiło że nic nie znalazł. Bo jak nikt nie ie co to metodą prób i błędów można pół auta zmienić. mam też taką małą teorie: rok temu latem zmieniałem wahacze z przodu ( lemforder ) i właśnie po tej operacji pierwszy raz usłyszałem ten stukot. Może to nie mieć znaczenia. ten stukot jest podobny do padającego przegubu w przednio napędowym aucie lecz stuka też na luzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.