Skocz do zawartości

[E36] M50B25 Vanos - Problem na zimnym z LPG


kretfr

Rekomendowane odpowiedzi

Gaz zakładany 19 Czerwca 2012 w Blue LPG.

- Reduktor KME Silver

- Wtryski Hana zielone

- Stag 300-ISA2.

http://img14.imageshack.us/img14/2196/gaz1l.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/6098/gaz2.jpg

 

Na benzynie chodzi bardzo dobrze, na gazie też pod warunkiem, że silnik jest dobrze nagrzany.

 

Cały problem przedstawiony na filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=M2csVP6dBHg

 

Dodam, że podczas tego falowania strasznie czuć gazem. Jeśli wciskam pedał gazu powoli, to normalnie wkręca się na obroty, ale gdy zrobię to za szybko, to dzieje się jak na filmie. Gdy już ruszę, to jedzie normalnie bez żadnych przerywań.

 

Jako wskazówkę mogę powiedzieć, że gdy silnik się już nagrzeje i chodzi na LPG, to po wciśnięciu energicznie pedału gazu wkręca się jakby "na raty", tzn. Obroty lekko wzrosną do 1200-1300, zawacha się ułamek sekundy i później idzie do odcinki bez problemów. Na benzynie wskazówka idzie po całej skali bez przystanków.

 

Po założeniu gazu często dolewałem płynu chłodnicznego, zapewne przez odpowietrzanie się całego układu wraz z reduktorem. Ostatnio podniosłem przód do góry i odpowietrzałem wg zaleceń z internetu.

 

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem typowy dla M54, ale nie słyszałem żeby zdarzał się w M50. Wygląda na to, że przy gwałtownym depnięciu silnik jest za bardzo zalewany paliwem. Na benzynie jest okej, bo ma wyżej położoną granicę palności niż LPG. Śmierdzi gazem bo po depnięciu nie przepala i wypluwa gaz z wydechu.

 

Musiałbyś pokazać oscylogram z jazdy ze STAG'a, to by dużo powiedziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny? Hm, zdaje się, że ECU źle interpretuje sygnał z TPS, a może to być spowodowane uszkodzeniem przepustnicy, nieszczelnością kolektora itp. wieloma rzeczami.

 

Zubożenie na zimnym może pomóc, ale z tą opcją trzeba uważać żeby nie dochodziło do niszczenia silnika zbyt ubogą mieszanką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie przyczyny i możliwe rozwiązania tego problemu? (o ile to jest to, co masz na myśli)

 

Właśnie poczytałem trochę - czy może tutaj pomóc opcja zubożania na zimnym?

 

Tak jest, problem jest bardzo typowy dla M50. Pomoże opcja "zubożanie na zimnym". Ustaw próg obrotów na ok 1500 i temp na 45-50 st. Maksymalną wartość czasu wtrysku dobierz doświadczalnie, nie bądź zdziwiony jeśli najlepsza reakcja na depnięcie pedału gazu pojawi się przy zejściu do 14-15 ms a nawet niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako wskazówkę mogę powiedzieć, że gdy silnik się już nagrzeje i chodzi na LPG, to po wciśnięciu energicznie pedału gazu wkręca się jakby "na raty", tzn. Obroty lekko wzrosną do 1200-1300, zawacha się ułamek sekundy i później idzie do odcinki bez problemów. Na benzynie wskazówka idzie po całej skali bez przystanków.

Problem występuje również na rozgrzanym, ale jeśli w odczuciu właściciela jest do zaakceptowania, to rzeczywiście można zrobić próg temperaturowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzałem dolot, jest szczelny.

 

TPS (obrazek zapożyczony stąd http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904)

http://img225.imageshack.us/img225/4236/wtyczkauh6.gif

 

Nóżki 1-3 = 4300 ohm

Przy zamkniętej przepustnicy 1200ohm, przy otwartej 4800ohm. Zmienia się płynnie - na tyle, na ile można to zauważyć gołym okiem.

 

Spróbuję dorwać od kogoś przepustnicę i podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Śmiało trochę niżej można zejść i zrezygnować z progu temperatury - niech ogranicza też na rozgrzanym.

 

BTW, to jest M50TU, a nie M50.

Żeby nie szarpało w ogóle - nawet trzeba zejść niżej z czasem cięcia. Okolice 12,7-13ms wydają się optymalne. Ważnym jest dobrze dobrana wartość progu obrotów dezaktywacji strategii, żeby nie wywołać z kolei niedolania przy jeździe na niskich obrotach.

Co do progu temperatury - w testowych wersjach softu nie dawało się zdezaktywować tego progu - właśnie ze względu na M50 domagałem się możliwości pominięcia dezaktywacji od temperatury, żeby dało się ciąć nawet na rozgrzanym. M50 na sterowniku Boscha (Motronic 3.1), nawet max nagrzany - jeśli go bardzo dynamicznie kopnąć w pedał gazu - na LPG się lekko zadławi. Chyba że użyjemy w/w strategii.

PS M50TU (motronic 3.3) ma takie same jazdy. Tylko sterownik siemensa realizował inne strategie wzbogacania po delta_TPS, które nie "wariowały" sterownika LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.