Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy, i jako że forum jest jeszcze dla mnie nie do końca przejrzyste i czytelne to nie znalazłem tematu w którym mogę się oficjalnie przywitać. Mam nadzieję że w niedługim czasie się tu odnajdę. Przeglądałem trochę forum ale nie znalazłem odpowiedzi dla swojego problemu.

 

Mam do Was kilka pytań.

Jestem "Szczęśliwym" posiadaczem BMW E39 523i 1999 r. - wersja przed liftem, silnik z podwójnym Vanosem, sekwencyjne LPG.

Mam następujący problem:

Gdy uruchamiam auto na zimnym silniku to wszystko jest w porządku, auto ładnie przyśpiesza, reaguje na gaz. Gdy wyłączę silnik jak już jest ciepły i uruchomię ponownie to auto traci moc, słabo przyśpiesza, spalanie rośnie, potrafi czasami zaświecić się kontrolka CHECK ENGINE. I już przeważnie tak zostaje do momentu gdy silnik ostygnie i uruchomię go od nowa.

Na diagnostyce komputerowej wykryto 8 błędów, z których po skasowaniu tylko jeden powrócił. Jednak nic to nie pomogło.

Kody błędów to:

217 - jako jedyny powrócił

97- nie wiem co to za błąd

100-

40-

24-

194-

27-

07- nie wiem co to za błąd.

 

Czy potraficie rozszyfrować te błędy i podpowiedzieć w czy może być problem?

Z góry dziękuje...

Opublikowano

Dużo łatwiej by było, jakbyś podpiął go pod Inpę i stamtąd odczytał błędy oraz wskazania w live data podczas tego "zamulenia".

Tak samo dzieje się na benzynie i na LPG?

Opublikowano
Dobrze kolega doradził, najlepiej podpiąć pod INPE, u mnie padł 2 dni temu kupiony pół roku temu orginalny czujnik wału Siemensa. Bywa. Na zimno wszystko było ok. a po rozgrzniu juz pokazywało jako stały błąd. Objawy były jak piszesz. Dobry komp to podstawa. Powiem jeszcze jak srawdziłem czujnik wału chociać wiem że grono osób mnie wyśmieje. Rozgrzałem samochód do momentu aż zaczął mulić. wziłołem wąż ogrodowy i wsadziłem koło czujnika wału i zaczołem go zchładzać i po 5 minutach palił na dotyk i objawy zamulenia znikły...puki sie znowu nie nagrzał.
Opublikowano
Mechanik używał do diagnostyki taki mały przenośny skaner, ale dokładnie nie wiem na jakim programie to pracowało, za bardzo się na tym nie znam. Bywa że jak jest ciepły to faktycznie ciężko odpala. Dodam że jak go odpalę i jadę nawet jak już jest ciepły to silnik nie traci mocy aż do momentu zgaszenia i ponownego uruchomienia.Czy możliwe jest że to czujnik położenia wałka rozrządu chociaż nie wyświetlił się jego błąd ( chyba że to któryś z tych nie rozszyfrowanych kodów)? Na 100% w moim aucie jest podwójny Vanos.
Opublikowano
W weekend pożyczyłem od kolegi z jego BMW obydwa czujniki położenia wałków oraz przepływomierz, niestety nic to nie dało. Objawy nie ustąpiły. Muszę jednak podjechać do warsztatu z porządnym programem do diagnostyki, wg waszych sugestii powinna być to INPA. Być może to czujnik położenia wału. Czy możecie polecić jakiś zaufany warsztat w Warszawie w którym porządnie mi zdiagnozują auto?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.