Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

 

 

dolalem zkanistra ok 20l ropy, drugi kanister byl wypelniony jakims olejem, weszlo moze 0,7 l auto stracilo na mocy komputer pokazuje wieksze spalanie bo czuje ze wiecej gazu musze wciskac. co teraz wystarczy ze kilka razy napelnie bak i bedzie ok czy musze sie liczyc z wymiana np filtra itp.

prosze o szybka pomoc

Edytowane przez DW1225
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałeś posta tak, że nikt nie skuma o co chodzi. Przeczytaj go i popraw aby każdy mógł zrozumieć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli dolałeś 0,7 litra jakiegoś oleju (a nie np kwasu siarkowego) to silnik a właściwie wtryskiwacze nie powinny ulec uszkodzeniu

(oczywiście jeśli to było 0,7L na cały zbiornik ok 60 L, a nie np na 10 litrów ropy).

Najrozsądniej było by spuścić całą zawartość baku, wymienić na nowy filtr paliwa, a starą zawartość baku opchnąć rolnikowi do traktora ;-) (który przepali prawie wszystko).

Po zatankowaniu dobrego paliwa (może jakiś V-Power Diesel Shella) pomyśl o dolaniu jakiegoś sprawdzonego, markowego dodatku do ropy, aby trochę przeczyścić układ paliwowy i rozpuścić resztki dolanego oleju.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
niestety w baku z tym olejem mam teraz jakies 57 litrow ropy. musze to wyjezdzic bo nie mam z tym co zrobic , wiec do wymiany bedzie po kolejnym tankowaniu filterek paliwa, mam nadzieje ze turbo i DPF nie ucierpi z powodu wiekszej oleistosci paliwa.
Opublikowano

człowieku dla 57 litrów paliwa ryzykujesz koszty napraw na kilka tysięcy zł :mad2: . Ja bym od razu to spuścił i wymienił filtry. To nie dwusuw!!!

 

W sumie to niezłe jaja - ropa z kanistra- przypomniały im się czasy PRLu, zalecają nam lać olej LL04 dbać o wtryski aby DPF dobrze działał a Ty zalałeś jak do skuterka i czekasz co będzie, dziwne że Bunia jeszcze chodzi na tym czymś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety w baku z tym olejem mam teraz jakies 57 litrow ropy. musze to wyjezdzic bo nie mam z tym co zrobic , wiec do wymiany bedzie po kolejnym tankowaniu filterek paliwa, mam nadzieje ze turbo i DPF nie ucierpi z powodu wiekszej oleistosci paliwa.

 

Nie będę wnikał skąd miałeś to paliwo, ale ja się nigdy nie nabieram i nie kupuję ropy z niewiadomego pochodzenia nawet za pół ceny.

Koszty ewentualnych napraw mogą przewyższyć nawet kilkadziesiąt razy wartość pełnego baku ropy. Nie warto ryzykować, szczególnie w nowych dieslach.

Przy następnym tankowaniu może być do wymiany oprócz filtra paliwa jeszcze parę innych rzeczy (czego ci nie życzę).

Jedź na najbliższy kanał i nie kombinuj.

Turbo raczej nie ucierpi, ale DPF i katalizator będą mały dużo gorzej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co najmniej dziwne pytanie. Jeśli nie wiesz co wlałeś do zbiornika, to nie powinieneś mieć wątpliwości - opróżnić natychmiast zbiornik i wlać dobre sprawdzone paliwo. Chyba, że jesteś miłośnikiem niespodzianek - jeśli tak, to czekaj co z tego wyniknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.