Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Jeżeli macie problemy z ogrzewaniem, a w szczególności podczas wolnych obrotów silnika -powodem może być elektryczna pompa wody (fot 1),

http://img71.imageshack.us/img71/6364/16ee.gif

która znajduje się pod elektrozaworami nagrzewnicy (strzałka fot 5, druga strzałka pokazuje wtyczkę pompy).

http://img226.imageshack.us/img226/2007/57at.gif

Wspomaga ona obieg płynu do nagrzewnicy.U mnie objawiało się to w ten sposób, że podczas jazdy z nawiewów leciało ledwo letnie powietrze, a jeśli tylko silnik pracował na luzie momentalnie z letniego robił się lód. Ponieważ wirnik pompy jest jednocześnie wirnikiem silnika zamontowane na nim magnesy przyciągają wszystkie metalowe opiłki znajdujące się w obiegu płynu chłodzącego. Po latach eksploatacji tego osadu (strzałka fot 3) uzbiera się tyle, że spowalnia obroty wirnika, a potem go unieruchomi.

http://img226.imageshack.us/img226/3765/39vp.gif

U mnie w samochodzie wszystko stanęło na amen i pompa się spaliła. Wyobrażam sobie jakie musiały być opory jej silnika, gdyż przewody po prostu się kruszyły przy dotknięciu. Przekaźnik i bezpiecznik tej pompy zaznaczyłem na fot 4.

http://img226.imageshack.us/img226/5146/44ec.gif

Pompa, którą kupiłem teraz jest nieco inna(produkcji boscha) i w niej ten problem nie występuje, gdyż z grubsza przypomina pompkę od spryskiwacza i tutaj płyn nie ma kontaktu z magnesami. Mam nadzieję, że komuś może to się przydać.

Wodzik
Opublikowano
Kurrde Gdyby nie ten post nie był bym świadomy ,ze ta pompka tam powinna byc u mnie raczej jej nie ma :( ktoś pewnie Gwizdnoł...
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Wsółczuję. Wiem co się działo u mnie jak była niesprawna. Jak tylko ją wymieniłem sytuacja się zmieniła radykalnie. Przy mrozach poniżej 15 stopni po ok półgodzinnej jeździe w samochodzie jest już tak gorąco, że dmuchawę włączam na najniższy bieg.
Wodzik
Opublikowano
no i dlatego zastanawiam sie nad kupnem , tylko mnie zastanawia gdzie jest wtyk na power w tej pompie ?:)
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

Dobra robota wodzik :)

 

Mam pytanie do ciebie... Jakie wtyczki miała ta pompa? Czy były to dwie wtyczki, z których jedna byłą 2-pinowa a druga 3-pinowa?

 

U mnie ta pompka też jest padnięta, ale żeby ją wymontować to zejdzie ze 2-3 godziny podobno, a że były montowane dwa rodzaje (osobna i zespolona z zaworami) w moim modelu, to może dojde po wtyczce która powinna być u mnie.

 

Ile dałeś za tą boscha?

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
U mnie ta pompa ma wtyk 2 pinowy. Tylko jeden. Dałem za nią 80 zł. Jaka powinna być u Ciebie to nie wiem. Może sprawdź w ETK.Do Klonasa- wtyk tej pompy masz zaznaczony strzałką na fot 5. Wychodzi z tej samej wiązki co 3 pinowy wtyk do elektrozaworów.
Wodzik
Opublikowano
U mnie są montowane dwa rodzaje... sama pompa lub pompa zespolona z zaworami. Nieważne ;) Poszukam na chybił trafił.
http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
U mnie ta pompa ma wtyk 2 pinowy. Tylko jeden. Dałem za nią 80 zł. Jaka powinna być u Ciebie to nie wiem. Może sprawdź w ETK.Do Klonasa- wtyk tej pompy masz zaznaczony strzałką na fot 5. Wychodzi z tej samej wiązki co 3 pinowy wtyk do elektrozaworów.

 

to teraz jestem Pewien ,że nie mam :( okradli mi Bunie z pompki .

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
Cześć Wodzik. Mam pytanko, miałem chęć zabrać się dziś za rozebranie pompy jednakże nie mogłem zdjąć tej plastikowej osłony, która przykrywa elektrozawory. U Ciebie na zdjęciu już jest zdjęta. Czy ona ma jakieś specjalne zaczepy? Próbowałem na siłę ale skubana trzeszczy, wygina się i nie puszcza. Boję się użyć jeszcze większej siły aby coś się nie rozwaliło.
Opublikowano
Michal musisz po prostu mocno z wyczuciem ciagnac do gory:D Sa tam takie zabezpieczenia chyba 3 jesli mnie pamiec nie myli i sa one wcisniete. Musi zejsc nie ma bata :)
Opublikowano
Faktycznie, u mnie też były problemy ze ściągnięciem tej pokrywki. Ja po kilku nieskutecznych próbach pokonania oporu tych zawziętych zaczepów, po prostu usunąłem wkrętakiem sprężynki( wygięte z drutu ), które tą klapkę trzymają. Te sprężynki są z boku nóżek tej pokrywki. Uważaj, żeby Ci nie spadły, bo potem ciężko znaleźć.
Wodzik
  • 1 rok później...
Opublikowano

CZy ta pompka powinna cały czas pracować? Nawet jak samochód jest wyłączony? Kupiłem nowe ( używane ) elektorzawory razem z tą pompką i ona cały czas pracuje i rozładowuje akumulator...

W czym może być problem?

Opublikowano
Pompka powinna pracować tylko w czasie, kiedy jest włączona dmuchawa a pokrętła regulacji temperatury nie są na minimum (w tej pozycji pokręteł pompa się wyłącza). Jeżeli u Ciebie pracuje non stop to przede wszystkim sprawdź przekaźnik tej pompy (zielonkawy, drugi od prawej w dolnym rzędzie przekaźników). Wyjmij go- jeśli pompka stanie to prawie pewne, że jest on uszkodzony (najczęściej przypalają się styki i pozostają cały czas zwarte). Zdejmij potem tę zieloną obudowę przekaźnika i zobacz na styki. Można spróbować je rozdzielić i powinny działać ok, ale sugerowałbym wymianę przekaźnika.
Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.