Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Postanowiłem sobie zamontować halogeny w moim BMW E34 520 89' m20b20

Niestety nigdzie niemogłem znaleźć orginalnej wiązki z przewodami do których się je podłącza , dlatego podłączyłem wszystko po swojemu :wink:

 

OPIS:

najpierw należy zaopatrzyć się w odpowiedni przełącznik

http://img116.imageshack.us/img116/9456/wcznik2uu8.th.jpg http://img150.imageshack.us/img150/9353/wcznikzamuz1.th.jpg

 

i przekaźnik , niewiedziałem jaki to ma być przekaźnik , pojechałem na szrot i kupiłem pierwszy lepszy (oczywiście od BMW )

http://img97.imageshack.us/img97/4527/przekanikfg7.th.jpg

 

przekaźnik należy zamontować w tym miejscu

http://img98.imageshack.us/img98/9943/miejsceprzekanikarq7.th.jpg http://img98.imageshack.us/img98/6521/puszkaprzekanikwfc9.th.jpg

 

 

jeśli zamontowaliśmy przekaźnik i przełącznik to powinna nam się już świecić kontorlka halogenów ( trzeba mieć tam żaróweczkę sprawną :wink: )

http://img134.imageshack.us/img134/6208/kontorlkamb4.th.jpg

 

Jeśli narazie wszystko działa to przechodzimy do następnej częsci:

 

Jako że niemiałem zamontowanych kabli , to trzeba było je zamontować samemu , tylko jak dostać się do puszki przekaźników ?? Postanowiłem za pomocą kawałka drutu i świeczki wypalić małą dziurkę w obudowie puszki

http://img143.imageshack.us/img143/3927/grzaniedrutajr5.th.jpg

 

po tym zabiegu przeciągamy przewód do środka puszki ( na zdjęciach jest to niebieski kabel )

 

kolejnym krokiem jest wyciągnięcie gniazda w którym "siedzi" przekaźnik

http://img87.imageshack.us/img87/8185/wyjciegniazdazz3.th.jpg

 

dla wygody można wyciągnąć jeszcze sąsiadujące gniazda

http://img103.imageshack.us/img103/2343/wyjciegniazda2ju3.th.jpg

 

Następnie w gnieździe od przekaźnika halogenów znajdujemy ten przewód(u mnie żółto czerwony)

http://img116.imageshack.us/img116/465/tenprzewdhf4.th.jpg

 

Jeśli macie jakieś inne kolory to tutaj jest widok od góry gniazda

(to do tej wsówki trzeba będzie przylutować nasz przewód)

http://img82.imageshack.us/img82/2484/tawswkajk5.th.jpg

 

Potem trzeba ze znalezionego przewodu wyciąć kawałek izolacji , można to zrobić nożykiem zeskrobując lub opalić zapalniczką , kiedy już to zrobimy musimy nasz przewód dolutować do tego oskrobanego i wszystko zaizolować dobrze

http://img98.imageshack.us/img98/772/dolutowanieon2.th.jpg

 

No teraz musimy tylko ładnie poprowadzić nasz przewód do zderzaka

http://img136.imageshack.us/img136/4581/przewden0.th.jpg

 

Po tej czynności mamy zrobione wszystko w górnej części auta , teraz schodzimy bliżej ziemi :wink:

 

Napotkał mnie pewnien problem , niemiałem wtyczek , które łączą się z pokrywkami halogenów , więc zrobiłem tak :

za pomocą kombinerek wyrwałem bolczyki które są w tej pokrywce

http://img135.imageshack.us/img135/4066/rwaniebolcwhg2.th.jpg

 

i w otwory po bolcach wsadziłem przewód , który poprowadziliśmy od

przekaźnika i przewód masowy

http://img150.imageshack.us/img150/210/przewodyzamiastbolcwgp5.th.jpg

 

A tak na marginesie to trzeba jeszcze znaleźć sobie mase , ja załapałem ją tutaj za pomocą "oczka" (słabo widać):

http://img137.imageshack.us/img137/1644/masa2mw1.th.jpg

 

Ale zracając do naszej pokrywki , trzeba wszystko ładnie wypełnić silikonem żeby niedostała się woda do wnętrza halogenu

http://img63.imageshack.us/img63/8422/silikonjx1.th.jpg http://img291.imageshack.us/img291/561/silikongotoweor3.th.jpg

 

W środku pokrywki lutujemy końcówki które pasują do bolca w halogenie i do żarówki

http://img138.imageshack.us/img138/3159/kocwkinn0.th.jpg

 

Jeśli wszystko zostało zrobione prawidłowo to efekt jest taki (to znaczy u mnie jest taki :wink: )

http://img91.imageshack.us/img91/4936/kopiagrkaprzd7lp.th.jpg

 

Przewody pociągnołem tak:

Prądowy z puszki przkaźników dałem jeden , który przy chłodnicy się rozdwaja i idzie do dwóch halogenów

Mase złapałem w jednym miejscu do każdego z halogenów osobny przewód

 

PS. Montaż mechaniczny ( czyli przykręcenie halogenów do swoich miejsc sobie odpuściłem bo to chyba banalne zadanie :wink: )

 

Życze powodzenia we własnym montażu :cool2:

Edytowane przez Tomek_520i_WRC
Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
przed montazem dobrze sprawdzcie czy faktycznie nie ma instalacji do halogenow. u mnie mimo ze nie byly zamontowane fabrycznie, cala instalacja byla a koncowki kabli razem z oryginalnymi wtyczkami byly podwiazane przy reflektorach glownych (wystarczylo odwiazac i spuscic na dol). przekaznik i przelacznik musialem dolozyc wg instrukcji, ktore dal Tomek_520i_WRC

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

No ja dobrze szukałem (być może wiązka została usunięta po jakiejś naprawie blacharskiej itp) , jak ktoś chce się bawić to może sprawdzić dokąd prowadzi ten przewód do którego ja się wlutowałem - przecież musi się gdzieś kończyć , mi się niechciało przy tym grzebać bo one są zwinięte w wiązke i zaizolowane a trudny dostęp to druga sprawa , niemniej jednak trud włożony w poszukiwania orginalej wiązki z wtyczkami może nam zaoszczędzić sporo pracy i grzebania.

 

Pozdrawiam

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mała wskazówka odnośnie instalacji , światełka przeciwmgielne powinny

świecić razem z postojówkami lub krutkimi lub długimi światłami ,

nigdy same . W przeciwnym razie kłopoty na przeglądzie gwarantowane .

No i policja może za coś takiego zabrać dowód .

Opublikowano

W moim przypadku światła przeciwmgielne świecą sie TYLKO I WYŁĄCZNIE przy włączonych światłach mijania ( w sumie to mnie troche dziwi bo kilku kolegów ma orginalne halogeny i zapalają się już z postojowymi )

 

Tak że niemoge włączyć samych halogenów , ani nawet z postojówkami ,

 

Pozdrawiam

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Opublikowano
W moim przypadku światła przeciwmgielne świecą sie TYLKO I WYŁĄCZNIE przy włączonych światłach mijania

 

u mnie jest tak samo a instalacja jest oryginalna

pozdrawiam

qba_m

Opublikowano

1. W niektórych autach światła przeciwmgielne można włączać osobno ( np. BMW E36 ) wtedy jest możliwość włączenia np. przednich halogenów z postojówkami , tylne zaś nawet w E36 można załączyć tylko z krótkimi lub długimi , takie przepisy . Jak dobrze pamiętam to w becie mojej żony E34 520i światełka zapalało się jednym włącznikiem , jedna pozycja tylko tylne , druga pozycja tylne i przednie , więc sama kolejność wymusza ,że można zapalić halogeny tylko z światłami krótkimi (mijania) lub długimi .

Reasumując :

Przednie halogeny – postojówki lub krótkie lub drogowe ,

Tylne halogeny – krótkie lub drogowe ,

Przednie i tylne – krótki lub drogowe .

2. :oops: Co do mojej ortografii to sorki ale każdemu może się zdarzyć , tym bardziej jeden błąd , to z radości ,że w końcu mam gdzie dowoli pogadać o NAJLEPSZYCH AUTACH ŚWIATA!!! :lol:

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
widzę brak odpowiedzi no poprzedni post więc ponawiam pytanie o E36 jak tam to wygląda może ktoś coś doradzi :roll:
  • 3 lata później...
Opublikowano
Czy ktoś miał okazję montować halogeny w E36? Jak jest z tą instalacją? Nie trzeba przeprowadzać dodatkowych przewodów od włącznika? W które miejsce włożyć przekaźnik w skrzynce?

 

Podpinam się pod wątek.

Poprzedni właściciel założył sobie zderzak z innego E36 wyposażonego w halogeny.

Oczywiście nie podłączone więc na przeglądzie kłopot.

Gdzie dokładnie szukać wiązki kabli? Słyszałem od mechanika, że MUSZĄ być pociągnięte kable, że w E36 wszystkie miały wypuszczone

gdzieś gotowe wiązki.

 

Jaki przekaźnik i gdzie go wsadzić?

Lepsze jest jakiekolwiek działanie, niż całkowity jego brak.

Odjechani.com.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.