Skocz do zawartości

E34 TD M21D24 Zapowietrzająca się pompa wtryskowa


Kriss_Lodz

Rekomendowane odpowiedzi

No więc zacznę może od tego że nie miałem żadnego problemu z odpaleniem czy to na zimno czy to na ciepło, czasem zdażyło się że czknęła na biegu jałowym ale było to bardzo sporadyczne zjawisko, więc stwierdziłem że może wypadało by zrobić szybką rewizje nastawnika, nie wyciągałem go z pompy odkręciłem tylko ten górny dekielek, ścieżki są ok zostały delikatnie wyczyszczone przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej, niestety po tej operacji na zimnym mam problemy z odpaleniem, ciepły pali z półobrotu, wydaje mi się że po wyczyszczeniu nastawnika jak by bardziej miękko pracował silnik, na pewno ma lepsze odejście, i lepiej ciągnie z dołu, nie sądzę żeby to była wina nastawnika, wymieniłem wszystkie wężyki od przelewu, założyłem przezroczysty powrót i okazuje się że z powrotu walą straszne ilości powietrza :mad2: oraz kapie mi paliwko z przewodu paliwowego przy pompie od wtrysku sterującego czy to możliwe że tamtędy zaciąga powietrze ??, jutro to wszystko porozkładam na el pierwsze i poskręcam od nowa być moze to kwestia tylko wycieku. przed operacją i po operacji wybłyskany kod błędu to 3 czyli potecjometryczny czujnik położenia dozatora pompy wtryskowej, a może jednak skończył swój żywot nastawnik, za wszelkie sugestie i pomoc będę bardzo wdzięczny, nie jestem laikiem wiem jak działa diesel, nurtuje mnie tylko jeszcze ten wyciek wcześniej go nie było :mad2: Edytowane przez Kriss_Lodz

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie ma żadnych sugestii, skończyło się na tym że kolektor ssący został zrzucony i wymieniana będzie pompa wtryskowa na taką po regeneracji, a przy starej sobie podłubię. Naprawa nastawnika jest banalnie prosta jedyna rzecz która ulega tam zużyciu to ścieżki po których jeżdżą wąsy już mam wszystkie dane jaką to ma mieć oporność i mam firmę w Łodzi która zajmuje się produkcją płytek drukowanych i odbudują ścieżki jak dostarczę im samą płytkę, koszt znikomy w stosunku do zakupu nowego nastawnika tylko jeszcze nie wiem jak zdjąć ten palec z wąsami z ośki ale to tylko kwestia czasu. a problem powietrza w układzie był po stronie pękniętego wężyka od powrotu między 2 a 3 wtryskiem.

 

Przy okazji może ktoś z was wie jaka jest prawidłowa oporność wtrysku sterującego ?? ECU reaguje na jego odpięcie zmienia się praca silnika i zapala się kontrolka wtrysku, ale też go wymienię na nowy tak dla świętego spokoju.

 

Niestety panowie fachowcy przy ostatnich naprawach poskładali wszystko na sylikon :mad2:

Niech ktoś jeszcze spojrzy czy tak powinny być ułożone przewody paliwowe od pompy do wtryskiwaczy.

 

http://img705.imageshack.us/img705/5697/zdjcie0002e.jpg

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki są niedobrze podłączone, brakuje klamerek spinających jedynie.

Przykręć właściwie rurku według schematu: http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/524td-M21/LHD/M/1990/january/browse/fuel_preparation_system/nozzles_pipes_of_fuel_injection_system/

 

Z Twojego zdjęcia wnioskuję, że na pewno zamienione kolejnością są rurki 1 i 5 cylindra.

Co do zapalania - załóż wężyk powrotny między 2 a 3 wtryskiem likwidując tym samym gigantyczną nieszczelność w układzie paliwowym, uszczelnij / wymień wtrysk sterujący a M21D24 będzie zapalać jak nowe i odzyska moc :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.