Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam problem który pojawił się po założeniu gazu (instalacja Stag 300) wcześniej na benzynie nic takiego nie wyskakiwało.

Chodzi o to ze mniej więcej po przejechaniu 30-40km wyskakują mi takie błędy:

106 control-VANOS position outlet camshaft

228 lambda control tolerance Bank 2 to big

227 lambda control tolerance Bank 1 to big

18 signal Camshaft sensor outlet

 

Po skasowaniu błędów na jakieś 30-40 km jest w porządku a potem znowu to samo. Denerwuje mnie to bo auto traci znacznie na mocy i w momencie zapalenia się lampki check engine gaśnie fan z jazdy.

Moze ktoś coś doradzi.

Auto to E46 328 M52 2xVanos

Opublikowano
Witam wszystkich.

Mam problem który pojawił się po założeniu gazu (instalacja Stag 300) wcześniej na benzynie nic takiego nie wyskakiwało.

Chodzi o to ze mniej więcej po przejechaniu 30-40km wyskakują mi takie błędy:

106 control-VANOS position outlet camshaft

228 lambda control tolerance Bank 2 to big

227 lambda control tolerance Bank 1 to big

18 signal Camshaft sensor outlet

 

Po skasowaniu błędów na jakieś 30-40 km jest w porządku a potem znowu to samo. Denerwuje mnie to bo auto traci znacznie na mocy i w momencie zapalenia się lampki check engine gaśnie fan z jazdy.

Moze ktoś coś doradzi.

Auto to E46 328 M52 2xVanos

 

Sądzę, że w związku z mało precyzyjną regulacją LPG, może dochodzić do znacznych róznic w przyspieszeniu kątowym wału korbowego, który z kolei szarpie łańcuchem rozrządu i wpływa na chwilowe zdepozycjonowanie wałka rozrządu i wału korbowego - elektronika BMW jest wrażliwa i bardzo dokładna. Napisz, Kolego, jakie masz pozostałe podzespoły instalacji, sprawa się wyjaśni, jak sądzę.

Opublikowano

Nie wiem czy to wystarczy bo nie znam dokładniejszych oznaczeń ale:

reduktor KME, zawór gazowy i wtryskiwacze Valtek

Opublikowano

Czujnik wałka po prostu padł ze zużycia i nie ma to związku z instalacją gazową. Po wymianie czujnika na ORYGINAŁ ZA 400zł błędy 18 i 106 znikną.

 

Błędy 227 i 228 świadczą o g*wnianej lub źle wystrojonej instalacji gazowej.

Twoje wtryskiwacze jednym słowem SYF - chyba nie istnieją na rynku gorsze niż valteki. Reduktor za słaby do tego auta. Jeśli czujesz spadek mocy na gazie to póki co jeździj bardzo delikatnie, bo jak będziesz dusił to zniszczysz głowicę!

 

Przede wszystkim olać gazownika PARTACZA który montuje valteki do bmw i poszukać kogoś kto ma pojęcie.

Poza tym jeszcze:

- reduktor silver czy gold? Jeśli silver to kicha, jeśli gold to nie wyrobi dopiero na autobanie.

- jak długie wężyki od wtrysków do kolektora?

- czujnik ciśnienia/temp gazu przy listwie czy przy reduktorze?

- miedź 6mm czy 8mm??

- butla do jazdy przodem czy odwrotnie?

- ten silnik wymaga korekcji po obrotach, czyli mozolne strojenie auta na drodze.

Opublikowano

Gdyby ci padł czujnik to powinieneś mieć dokładnie takie objawy:

- problem pojawiałby się sporadycznie, po godzince postoju z ciepłym silnikiem trudności z odpaleniem i utrata mocy poniżej 4000rpm

- po całej nocy odpalasz z rana bez problemów i masz dieslowski moment obrotowy od 700rpm

- problem pojawia się coraz częściej, raz na tydzień, raz na dwa dni, kilka razy dziennie itd.

- na kompie pojawia się błąd "sporadic error" który można skasować i auto pojedzie normalnie

 

Wymiana czujnika na oryginał rozwiązuje problem. Wymiana czujnika na zamiennik za 100zł nie zawsze rozwiązuje problem, a jeśli nawet rozwiąże, to błąd znów powróci za miesiąc.

 

BTW, padł ci czujnik wałka wydechowy - ten bez kabelka.

Opublikowano

Dzieki za podpowiedz i odpowiedz. Nie jestem aż tak oblatany w tym temacie wiec bardzo mi pomogłeś. Postaram się podmienić czujnik i zobaczę czy wszystko ucichnie.

A i dodam jeszcze ze faktycznie utrata mocy jest odczuwalna po zapaleniu lampki check, natomiast nie ma problemu z odpaleniem auta (pali na dotyk) a błąd po skasowaniu pojawia sie systematycznie co jakieś 30-50km

Opublikowano

Błędy mieszanki tez da się wykasować. Ale tobie chodziło pewnie o to ze chociaż błędu nie widać to mieszanka nadal jest zła.

O ile Cie dobrze zrozumiałem.

Podsumowując to co mam zrobić? Wymienić czujnik i ustawić instalacje tak.

Opublikowano
Co z tego że wykasujesz błędy mieszanki, jak one powrócą po minucie jazdy na LPG. Skasowanie błędów to jeszcze nie zlikwidowanie problemu! U ciebie instalacja gazowa jest tak badziewna i tak źle wystrojona, że rozjeżdża adaptacje paliwowe ECU do takiego stopnia, że ECU traktuje to jako stan awaryjny, wywala błędy i check engine na desce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.