Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zanim zacznę temat to się przedstawię, imię :Łukasz : miejsce zamieszkania Jaworzno(między katowicami a krakowem ) moje auto to BMW ;) e30 m40b18 w wersji coupe rok 1987. a teraz mój problem, na wstępie chcę poinformować iż nie idę na łatwość i poczytałem trochę fora internetowe o podobnych problemach ,piszę podobnych bo brakuje już odpowiedzi a sporo tego.

 

Jak w temacie silnik m40b18 z zwykłą instalacją gazową, problem polega na tym iż na gazie chodzi dobrze a na benzynie już nie, były problemy z zapalaniem ale już się uporałem z tym i kilkoma innymi sprawami a mianowicie po odpaleniu silnik nie równo pracuje mowa o benzynie czasami szaleją obroty czasem po prostu są za małe po wciśnięciu gazu nie wkręca się lub jak się wkręci to nagle obroty same spadają pomimo wciśniętego pedału gazu dodając powolutku gaz wchodzi na obroty do końca gdy zrobię to szybciej dławi silnik przerywa strzela , nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny objaw ten sam jedyna rożnica jeżeli przegonie auto na naprawdę wysokie obroty to mu przechodzi nie do końca bo po zgaszeniu silnika i np na 5 min objaw powraca no ale nie o to biega żeby wykręcać motor do 6 tyś napiszę co zostało wymienione żeby nie tkwić i nie powielać tematu

 

Gdy nie zapałał i trzeba było długo kręcić wymieniłem pompę (pompa zewnętrzna)na nową zamiennik,potem kupiłem używkę bosha bo się naczytałem o zamiennikach ciśnienie jest zajebiste dalej nie zapalał następnie poszła sonda lambda bo nierówno chodził jak już odpalił i czuć byłe benzynę,i tak leciałem dołożyłem zawór zwrotny bo myślałem ze paliwo spuszcza ,wymieniłem filtr paliwa,wymieniłem kable, świece NGK, wyczyściłem zawór wolnych obrotów(krokowy),wymieniłem przepływkę(na gazie nie strzela ale dla zasady wymieniłem bo ktośw starej grzebał już)skończyło się na wymianie zaworu wysokiego ciśnienia na listwie i eureka odpalał jak należy ale pojawił się w/w problem z wkręcaniem i nie równej pracy wymieniłem wtryski na inne potem znów inny komplet i ponownie wróciłem to pierwszych i dalej to samo,paliwo w baku jest, ciśnienie też ,filtr powietrza filtr paliwa są nowe, węże paliwowe posprawdzane te popękane zostały wymienione,przewody podciśnień całe na pewno żaden nie spadł żeby gdzieś lewego powietrza zaciągał.

 

i teraz tak może to pomoże motor klepie dość okazale, jak jest upał te ostatnie dni zaczęła się zaświecać kontrolka od oleju, stan oleju ok raz za czas dolewka no ale bez przesady, dziś kontrolka się nie świeciła bo chłodnej zaznaczam nie od razu się zaświeca i przedtem tego nie było a motor i tak kulał może t o zbieg o okoliczności czasem przygasa zeby ponownie przy postoju na światłach świecić jaśniej, wysokie obroty nie pomagają żeby zrobić lepsze ciśnienie, olej 15w40 taki lali więc taki jest , po zgaszeniu silnika na np 2 min i zapaleniu kontrolki nie ma, pojawia się w upalne dni ale to jest kolejna sprawa którą naprawie, no ale ta nie równa praca na benzynie mnie irytuje, czyżby motor umierał, czy wymiana czujnika położenia przepustnicy coś da bo mam taka drugą co jeszcze mam zrobić żeby w końcu żył na benzynie bo na gazie chodzi super obroty nawet nie pierdną tak równo chodzi a odpowiedź typu to śmigaj tylko na gazie mnie nie satysfakcjonuje bo w lecie to sobie mogę a w zimie będę przeklinał.

 

Sory ze przynudzam ale za chwile doktorat napiszę na ten temat może wy mi pomożecie pozdrawiam serdecznie wszystkich posiadaczy zacnej marki BMW

Opublikowano (edytowane)

i teraz tak może to pomoże motor klepie dość okazale, jak jest upał te ostatnie dni zaczęła się zaświecać kontrolka od oleju, stan oleju ok raz za czas dolewka no ale bez przesady, dziś kontrolka się nie świeciła bo chłodnej zaznaczam nie od razu się zaświeca i przedtem tego nie było a motor i tak kulał może t o zbieg o okoliczności czasem przygasa zeby ponownie przy postoju na światłach świecić jaśniej, wysokie obroty nie pomagają żeby zrobić lepsze ciśnienie, olej 15w40 taki lali więc taki jest , po zgaszeniu silnika na np 2 min i zapaleniu kontrolki nie ma, pojawia się w upalne dni ale to jest kolejna sprawa którą naprawie, no ale ta nie równa praca na benzynie mnie irytuje, czyżby motor umierał

na początek zmień olej na normalny bo tym olejem pewnie zarżnąłeś silnik o hydraulice nie wspomnę reaguje silnie alergicznie na minerał.

Edytowane przez jarosz 318is
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź ciśnienie smarowania.

Na wolnych 0,2, powyzej 2500 ma być 0,4 bara...

To że klepie to też wina popychaczy mozę być, ale skoro nie bedziesz miał ciśnienia smarowania dobrego to też bedzie kupa.

 

PZDR>

Opublikowano
Sprawdź ciśnienie smarowania.

Na wolnych 0,2, powyzej 2500 ma być 0,4 bara...

:shock: :shock: 0,2 Mpa czyli 2 bar-przy 0,2 bar to kontrolka z liczników wyskoczy :D

mierzyć na ciepłym od 1,5 bar w górę- jest dobrze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

olej i filtr wymieniony razem z czujnikiem ciśnienia,zobaczymy jak teraz będzie, powalczyłem trochę z wymianą wtrysków i zaskoczenie zmieniłem wtryski na pierwszy komplet który był kiedy kupiłem bmw i przestał odpalać na benzynie trzeba było trochę pokręcić wiec nerw i wróciłem do 2 kompletu na którym chodziło i jest teraz git odpala ok,ale ręce już mi opadają wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i dalej przerywa i się dławi obroty spadają gaśnie przechodzi mu dopiero po paru minutach jak trzymam go na wyższych obrotach oczywiście jeśli się uda pompuje pedałem gazu żeby wskoczyć na wyższe obroty,

 

co to jest ????? jakieś pomysły ???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdź kompa, u mnie w Volvo 460Turbo było to samo, komp za 60 zł i śmiga.

Albo pompa paliwa, zamiennik może nie dawać właściwych parametrów. W bawarce jak siadała mi pompa to podobnie szarpała, zamiast bawić się w zamienniki poszukaj może używki oryginalnej, ja tak zrobiłem i nie narzekam. Pzdr

Opublikowano

Moja diagnoza taka:

kontrolka oleju -- napisałeś tak

dziś kontrolka się nie świeciła bo chłodnej zaznaczam nie od razu się zaświeca i przedtem tego nie było a motor i tak kulał może t o zbieg o okoliczności czasem przygasa zeby ponownie przy postoju na światłach świecić jaśniej, wysokie obroty nie pomagają żeby zrobić lepsze ciśnienie,

stawiam że kontrolka nie ma nic do tego, piszesz że świeci jaśniej , ale nie tak jak ma świecić czyli pewnie problem z masą na liczniku albo gdzieś na kablach do czujnika masz przebicie--- mniejsza o to.

Dalej:

nie napisałeś jakie masz ciśnienie za filtrem paliwa, a to ważne , bo jak za małe to mgiełki nie bedzie......

Sprawdzałeś może na wyciągniętej listwie jak podają wtryski? Wyciągnij listwe z wtryskami podłóż pod nimi jakąś podłużną doniczke i zobacz czy leją czy daja mgiełkę, jak leją to mogły juz coś powypalać...

nie wiem czy w m40 można wyprzedzić zapłon czy kopułka siada sztywno.....

i tutaj uwaga!!! może sie okazać że to gwóźdź programu!!!

Czujnik położenia Wału .

Czasami jak jest padnięty nie ma wogóle iskry na świecach ---czyli to odpada , a czasami daje jak spawarka.... to teoretycznie na gazie zwykkłym auto powinno Ci jeździć a na benzin masz jaja. czujnik jest zimny ma inny opór inaczej pracuje, a inaczej jak jest ciepły u Ciebie wykres może wyglądać jak na ekg podczas zawału :8)

Podejrzewam że wydałeś na graty więcej pieniędzy niż mógłbyś wydać na sprawny motor .

Dawaj znać co i jak i......powodzenia

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.