Skocz do zawartości

Awaria elektryki w 318iS (wysokie napęicie)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałem ostatnio przygodę z moim M42 w E36.

Samochód nie jest garażowany.

Podczas jazdy zaczął szarpać tak jak by przestał palić na niektóre gary, i zaczęło śmierdzieć plastykiem. Chyba zaczęło się coś smażyć w tym podłużnym urządzeniu pod maską po lewej (patrząc z zewnątrz na silnik) przykręconym obok mocowania amortyzatora, jest tam napis 1,2,3,4 oraz na dole HIGH VOLTAGE.

Podejrzewam, że zrobiło się gdzieś zwarcie od wilgoci i przy mrozach -25'C coś sie zrąbało.

 

Jakieś rady jak sie do tego zabrać. Sczerze to słabo się znam i prosze o rady, żeby chociaż do elektryka samochodowego dojechać, bo po zgaszeniu już raczej nie chciał odpalić.

Opublikowano

Prawdopodobnie poszła Ci cewka ,lub tyko wtyczka sie upaliła.Proponuje zdjąc obudowe i sprawdzic wizualnie .Na kazdy garnek jest jedna cewka.Proponuje wykręcić swiece ,włozyc w fajki i połozyc na silniku lub na czyms metalowym byle by była masa.Popros kolege aby palił silnik z kluczyka a ty patrz czy jest iskra na świecach,jeśli na jakiejś nie ma ,to po kabelku dojdziesz która cewka grymasi.A tak to wygląda :)

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83106401

Opublikowano

Dzięki za info !

jak tylko znajdę wolną chwilę, o co ostatnio bardzo ciężko, sprawdzę to i rozkręcę. Spod dekielka wypłynął stamtąd plastyk - stopił się.

 

Co moze być przyczyną awarii ? pytam, żeby nie spalić nowej cewki czy wtyczki ..

 

-edit-

świece zmieniałem na nowe, oryginalne NGK 2elektrodowe około 3 miesiace temu, jak by to miało coś wnieść do tematu.

Opublikowano
Dzięki za info !

jak tylko znajdę wolną chwilę, o co ostatnio bardzo ciężko, sprawdzę to i rozkręcę. Spod dekielka wypłynął stamtąd plastyk - stopił się.

 

Co moze być przyczyną awarii ? pytam, żeby nie spalić nowej cewki czy wtyczki ...

 

 

 

 

Przyczyną awarii było z pewnością zwarcie na skutek zawilgocenia, silnych mrozów, bądź pęknięcia przewodu, kostki. Czasami jednak to po prostu starość. Nie ma na to rady. Daj znać jakie efekty. Pozdrawiam

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano
Dzięki za info !

jak tylko znajdę wolną chwilę, o co ostatnio bardzo ciężko, sprawdzę to i rozkręcę. Spod dekielka wypłynął stamtąd plastyk - stopił się.

 

Co moze być przyczyną awarii ? pytam, żeby nie spalić nowej cewki czy wtyczki ...

 

 

 

 

Przyczyną awarii było z pewnością zwarcie na skutek zawilgocenia, silnych mrozów, bądź pęknięcia przewodu, kostki. Czasami jednak to po prostu starość. Nie ma na to rady. Daj znać jakie efekty. Pozdrawiam

 

Właśnie wykręciłem ten zespół cewek i przyjrzałem sie dokładnie z zewnątrz. Widać że zwarcie aż go rozsadziło i wypłynęło tworzywo !! Plastyk jest zmrożony i strasznie pęka więc odczekam do momentu złapania temperatury pokojowej żeby zerknąć do środka...

Opublikowano

Wymieniłem zespół cewek na nowy.

Ku mojemu zdziwieniu po tygodniowym przestoju samochód odpalił, tym bardziej, że na poprzednich cewkach rozładowałem mocno akumulator bo kręciłem rozrusznikiem ale ten wtedy nie zagadał...

 

Ale niestety coś jest nie tak ! Samochód dostaje wibracji tak jaby nie palił na wszystkie cylindry i przygasa na beznzynie. Na gazie nie przygasa i jest o drobinkę lepiej ale też szarpie. Czyli te same objawy od których wszystko się zaczęło.

 

Zgasiłem auto żeby znów nie rozsadziło nowego układu cewek i nie odpalam dopóki nie dowiem sie gdzie szukać pomocy :?

 

Poradźcie co zrobić ! !

Opublikowano
Witam. cieszę się że, z zapłonem dałeś radę. Taraz czas na świece. Sprawdź czy masz iskrę na czerech świecach. Może być to powodem tego szarpania. Jeżeli na gazie nie masz żadnych wystrzałów itp., a na benzynie dzieją się cuda sprawdź filtry, i sam dopływ paliwa.
Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano
Witam. cieszę się że, z zapłonem dałeś radę. Taraz czas na świece. Sprawdź czy masz iskrę na czerech świecach. Może być to powodem tego szarpania. Jeżeli na gazie nie masz żadnych wystrzałów itp., a na benzynie dzieją się cuda sprawdź filtry, i sam dopływ paliwa.

 

Same świece zmieniałem ok 2 tys km wcześniej, ale racja trzeba by sprawdzić iskrę... czy wogóle jest na wszystkich garach.

Co do cudów to i na LPG i na benzynie jest lipa tylko na gazie jakby ciut lepiej. Dopływ paliwa raczej mnie nie martwi bo jak wspomniałem problem jest na gazie też, tylko powiedzmy troszkę mniej szarpie co nie znaczy, że chodzi prawidłowo. Bo pracuje fatalnie. Ostatnio gdy przejechałem samochodem 3 km na takim szarpaniu to stopiło i rozsadziło mi cewki.

 

Dodam ze zespół nowych cewek nie był tani i wolałbym znów nowego nie kupować.

 

Wg mnie najbardziej prawdopodobne jest zwarce/przebicie lub brak styku. No chyba, że to wina przepływomierza albo innych czujników lub sond, ale z 2giej strony jak by tylko elektronika źle pracowała to by sie cewki nie spaliły. Sam nie wiem. No chyba ze to wina kabli WN - nie wyglądają na oryginalne.

 

Jak od kogoś załatwie klucze to wykręce świece bo jestem teraz na wyjeździe i nie mam dostępu do domoweg warsztatu :(

Opublikowano
Wiesz ja mialem taka akcje w innym aucie! Tak to super jechal a jak zaczal prychac kichac itd to juz nie szlo jechac!! Oczywiscie sie to okazalo ze to cewka! Byla sprawdzana 30 razy i kazdy mowil ze jest oki ale nikt nie wiedzial o co chodzi!! Co sie okazalo kiedys stwierdzilem ze w nocy odpale! W dzien nie bylo nic widac!! I jak go odpalilem :jawdrop: Iskry skakaly po pol silniku (tylko wtedy jak byl wilgotny jak byl suchy to ok) nie wiedzialem czemu!! I sie okazalo ze 1 przewod wysokiego napiecia siedzial w tez gumce ale wogle praktycznie swiecy nie dotykal! moze raz na jakis czas ale to i tak za malo! No i u mnie skonczylo sie to wymiana jednego kabla! i bylo wszystko oki!! Wiec w nocy go odpal zobacz czy gdzies uciekaja iskry po kablach albo przez aparat gdzie kolwie! Jak tak to zobaczy czy swieca sie nie zwarla jakims smieciem czy kable kontaktuja i powinno byc oki!! daj znac!!
BMW a to dobre jest!!!!!
Opublikowano

No i teraz to wcale nie wiem co jest grane !

 

Odpaliłem samochód i w ciemności sprawdzałem czy nigdzie nie przeskakuje iskra. Jak sie okazało to nie było nic widać.

 

Dlatego dalej szukałem przyczyny: wykręciłem świece i sprawdzałem iskrę, iskry brakuje na 3-cim garze.

 

Zamieniłem świece miejscami i znów brakowało na nr 3 :duh: a na pozostaych iskra jest.

Wniosek: świece sprawne.

 

Zamieniłem kable przy wyjściu z cewki, iskra była na kablu, na którym wczesniej nie było a zniknęła na tym którym była.

Wniosek: kable dobre.

 

Podumowując; brak iskry na garze nr 3, kable ok, świece ok, na wyjściu ZS3 z cewki brak iskry.

Poprzednio w układzie cewek rozwaliło mi właśnie cewkę nr3 !

Od jedenego z forumowiczów zakupiłem używany układ cewek (sprzedawca gwarantował że sprawny) i na nowych cewkach nie ma iskry na wyjściu na 3-ci gar, przypominając, że to nr3 rozsadziło wcześniej.

 

Skoro to nie cewka, nie świece i nie kable WN to dlaczego nie ma iskry na 3ci gar ? ? ?

Opublikowano

i nadal nie wiem co robić ... :cry2:

przeglądałem schemat Ignition System M42

i podejrzenia padły na Engine Control Module (prawdopodobnie Bosch DME M1.7).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=12_0430&hg=12&fg=10

 

Gdzie szukać tego sterownika?, bo chętnie bym go rozkręcił i zajrzał do środka. A może jakieś inne pomysły co może być nie tak ? ?

Opublikowano

Sprawdź czy dopływa napięcie do cewki. Kontrolka (jeden przewód na wejście, a drugi do masy). Podczas kręcenia żarówka powinna mrugać.

 

Nie wiem jak u Ciebie jest to rozwiązane, jednak w M40 jest kopułka i palec rozdzielacza aparatu(lubią sie wypalać styki). Jeżeli masz rozwiązane podobnie zobacz palec i kopułkę w jakim jest stanie.

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano
Sprawdź czy dopływa napięcie do cewki. Kontrolka (jeden przewód na wejście, a drugi do masy). Podczas kręcenia żarówka powinna mrugać.

 

Nie wiem jak u Ciebie jest to rozwiązane, jednak w M40 jest kopułka i palec rozdzielacza aparatu(lubią sie wypalać styki). Jeżeli masz rozwiązane podobnie zobacz palec i kopułkę w jakim jest stanie.

 

W M42 nie ma kopułki ani palca rozdzielacza. Są 4 osobne cewki na każdy cylinder i to komputer steruje kiedy ma dać iskrę.

 

Oto wtyczka do układu cewek:

http://img146.imageshack.us/img146/5949/wtyczkadoukladucewek7zg.png

 

I rozpiska pinów do cewki:

http://img146.imageshack.us/img146/1020/piny0wv.png

Jest 6 pinów. Jeden to "+", który ciągle daje napięcie, cztery to masy "-" do poszczególnych cewek, i jeden nie wiem po co. (Na schemacie jest 7 ale normalnie we wszystkich iS jest 6).

Opublikowano

Witam. Z rysunku wynika, że z wtyczki podawana jest "masa" na cztery cewki, natomiast "plus" dochodzi bezpośrednio do modułu.

 

Wszystko wskazuje na to, że masz uszkodzony Engine Control Module (Bosch DME M1.7). Przypuszczam, że w tym module będzie do wymiany tranzystor mocy od trzeciego cylindra. Niestety nie wiem gdzie u Ciebie ten komputer się znajduje. Możliwe, że masz go w schowku z przodu po stronie pasażera.

 

 

Zanim jednak weźmiesz się za rozbiórkę, zamień cewkę np.z pierwszego cylindra z trzecim. Myślę, że cewki są jednakowe tak więc powinno byc ok. W ten sposób sprawdzisz, czy nie jest uszkodzona.

 

Jest jeszcze jedna możliwość. Z rysunku wynika, że na wtyczkę dochodzi zasilanie z akumulatora, a także cztery masy. Jeżeli rzeczywiście tak jest, odłącz plusową klemę od akumulatora i sprawdź miernikiem przejście samej trzeciej masy wtyczki z masą np. akumulatora. Jeżeli pozostałe piny będą miały przejście a ten jedyny (od 3 cylindra) nie, będzie wskazywało, że uszkodzony jest przewód.

 

 

Daj znać jakie efekty, pozdrawiam.

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Oddaję furę do zakładu, zobaczymy co powiedzą...

 

i czy będą w stanie naprawić czy tylko wymiana części będzie wchodziła w grę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nie bardzo jestem w temacie ale tak sobie mysle, ze warto przesledzic niskie napiecie dochodzace do feralnej cewki. Upewnij sie (jakas zarowka) ze impuls jest przy kazdym pozadanym zaplonie oraz, ze jest tam odpowiednie napiecie. byc moze cos jest pozwierane, pokaszanione, i cewka dostaje zbyt niskie napiecie lub zbyt slaby prad i nie jest w stanie wygenerowac odpowiedniej iskry

pozdrawiam

t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.