Skocz do zawartości

E39 535 Brak mocy, trzęsie silnikiem, buczy + screeny z INPA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

BMW e38 535 v8 98r. 235 KM

 

Jade delikatnie wszytsko jest ok. Dodaje gazu do dechy po przekroczeniu 4000 4500 5000 tyś obrotow zaczyna trzesc buczec i traci moc. Wyłącze silnik czasem przechodzi a czasem nie.

Zrobiłem test - podpiolem laptopa z inpa i spowodowalem zeby silnik się "zepsuł" wyskoczyly 2 bledy. Skasowalem jadac dalej i od razu wrocila moc i wszytskie objawy zniknely.

Zamieszczam screeny z INPY i prosze o pomoc

 

ps:

mam nowe swiece i zamienilem miejscami cewki - blad wyskakuje dalej na 2 cylindrze (caly czas na 2 cylindze mimo zamiany cewek miejscami)

 

screeny błędów + parametry pracy silnika

 

http://vlep.pl/3arzlv.jpg

http://vlep.pl/2nep7s.jpg

http://vlep.pl/eswjio.jpg

http://vlep.pl/7fojsn.jpg

http://vlep.pl/n4latz.jpg

http://vlep.pl/ro6h0w.png

 

pomocy!!!!

Opublikowano

wgląda na rozjechane mapy ECU, dostaje za dużo paliwa na cylindrach 1-3, aż pewnie na 2 wyłącza podawanie paliwa....

Zrób reset ECU przez odłączenie akumulatora na 30 minut i sprzawdź czy jest róznica. Masz lpg?

Opublikowano

zrób reset to będzie wiadomo czy to mapy czy coś bezpośrednio zakłóca dawkę paliwa....

mapy benzynowe nie są złe tylko rozregulowane czyli komputer ECU pracował pewien czas przy złych warunkach np. niewłaściwym sygnale z jakiegoś czujnika /przepływka, sonda itp/ i nauczył się tych ustawień.

Scren smoothness pokazuje że masz za dużą dawkę paliwa na cylindrach 1,2,3 /prawie cała strona v-ki - najbardziej na 2 cyl. czyli jedna strona v-ki podaje iną dawkę niż druga stąd przypuszczenie rozjechanych map/, wartości tam powinny być bliskie zeru i wszyskie zbliżone do siebie.

Na początek reset przez odłączenie aku i podłączyć lapka

Opublikowano

zrobiłem reset ecu i teraz smoothness wyglada tak:

 

http://vlep.pl/9ez42b.jpg

 

dodatkowo w nocy urwał mi się wąż od wspomagania i caly płyn mi uciekl wiec auto stoi :( - ile ta drobna naprawa moze kosztowac?? (chodzi o waz wchodzacy do chlodnicy -taki krótki

Opublikowano

po 1 zrób wspomaganie...

jak widać jest lepiej po resecie /jednak dalej jest lekki rozjazd stron który pewnie pogłabia się po pewnym czasie/ ale nie wiadomo czy przy wysokich obrotach zacznie przerywać, a jeszcze pytanko jak pracuje ogólnie silnik, czy cały czas przerywa czy tylko na wysokich obrotach?

załącz screny po resecie z analog values 1 na wolnych obrotach i przy przegazówce /stojąc/, bo przepływka ma troche wysokie wartości... Ponadto przerywanie powyżej ok.4500 obr wskazuje na czujnik wałka rozrządu ale raczej powinien wyskoczyć błąd. Generalnie do sprawdzenie przepływka i czujnik wałka - najlepiej na podmianke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.