Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem na etapie zmiany samochodu i interesują mnie 2 modele bmw jak w temacie. mam w miarę sprecyzowane wersje czyli sedany, silniki to odpowiednio dla e46: 318Ci 146KM i 320Cd 150KM; dla e39: 520i 170KM i 520d 136KM. Był bym wdzięczny gdyby kilku użytkowników tych samochodów napisało kilka zdań na temat interesujących mnie modeli. Jakie jest spalanie przy spokojnej jeździe, awaryjność, koszty eksploatacji jakie zauważyli w swoich samochodach, słabe punkty które warto sprawdzić przy zakupie. jak w tych samochodach spisuje się system kontroli trakcji? Będę wdzięczny za każdą opinie a w szczególności osób które mają wysokie przebiegi w swoich samochodach.

 

Jeżeli temat ma jakieś wady z tytułu regulaminu lub jest w niewłaściwym miejscu to proszę moderatorów o wyrozumiałość i przeklejenie go we właściwe miejsce. Na pewno znajdą się opinie że wszystko znajdę na forum czy w internecie, takie osoby proszę o choć jeden link wyczerpujący temat.

Opublikowano
Na pewno znajdą się opinie że wszystko znajdę na forum czy w internecie, takie osoby proszę o choć jeden link wyczerpujący temat.

Jestem prawie pewny, że nie znajdziesz osoby, która miała wszystkie z tych czterech samochodów, zrobiła wszystkimi spore przebiegi i zna ich wszelkie wady i zalety. Temat zarzuciłeś dość szeroki więc w najlepszym przypadku, ktoś będzie musiał sięgnąć do czeluści swojej pamięci, resztę wyszukać w sieci i doczytać, później zebrać wszystko do kupy i przedstawić Ci obszerne streszczenie, bo przecież oczekujesz też "wyczerpania tematu"...

 

Jak nie będziesz mógł znaleźć czegoś konkretnego w forumowej wyszukiwarce ( http://bmw-klub.pl/forum/search.php ) to daj znać - na pewno wielu forumowiczów chętnie temat doprecyzuje i rozwieje wątpliwości. Jak już będziesz wiedział co konkretnie jest Ci potrzebne, o E46 pytaj w dziale o E46 a o E39 w dziale dotyczącym E39 - tym sposobem czas oczekiwania na odpowiedź będzie zdecydowanie krótszy. Swoją drogą, o spalaniu i kosztach eksploatacji też są osobne zakładki na forum.

 

BTW, na początek kilka z brzegu tematów posiadających w tytule "E46 vs E39":

viewtopic.php?f=69&t=187699

viewtopic.php?f=72&t=173506

viewtopic.php?f=19&t=154468

viewtopic.php?f=69&t=145266

 

;>

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

No to się trochę nie zrozumieliśmy, wiadomo że raczej nie znajdzie się osoba która jeździła wszystkimi modelami etc, no więc miałem na myśli użytkowników poszczególnych modeli, wyczerpanie tematu jest kwestią indywidualną, niech użytkownicy napiszą co wiedzą z doświadczenia jakie przyniosło im użytkowanie swoich BMW. wymieniłem kilka interesujących mnie kwestii, dla mnie najważniejsze jest spalanie (w internecie można znaleźć wiele bzdur a mnie interesują fakty), system kontroli trakcji (bo nie mam dużo doświadczenia w aucie tylno-napędowym), koszty utrzymania (np. koszt wymiany rozrządu, no chyba że jest łańcuch) i słabe punkty też z doświadczenia (np. obecnie jeżdżę vectrą b w dieslu i o czym sam się przekonałem jednym ze słabych punktów oplowskich diesli jest układ podciśnienie)

 

Temat zarzuciłeś dość szeroki więc w najlepszym przypadku, ktoś będzie musiał sięgnąć do czeluści swojej pamięci, resztę wyszukać w sieci i doczytać, później zebrać wszystko do kupy

Jak zauważyłeś tych informacji można długo szukać i w wielu źródłach dlatego pytam na forum, żeby ludzie z doświadczenia napisali co mogą bez wielkiego wysiłku. Nie oczekuję że ktoś będzie szukał dla mnie tych informacji np w prasie motoryzacyjnej czy po stronach producentów, czy wertował katalogi z częściami...

Oczywiście podane tematy przejrzę:)

Opublikowano
dla mnie najważniejsze jest spalanie (w internecie można znaleźć wiele bzdur a mnie interesują fakty)

Tu też jest "w internecie" - jak poznasz, kto pisze "bzdury"? Weź dane katalogowe i dodaj z 10-20%, będziesz miał fakty.

 

 

system kontroli trakcji (bo nie mam dużo doświadczenia w aucie tylno-napędowym)

OIDP, przed 2001 ASC, później ASC+T, w międzyczasie za dopłatą, później w standardzie DSC - szczegóły sobie doczytasz.

 

 

koszty utrzymania (np. koszt wymiany rozrządu, no chyba że jest łańcuch)

Tak, jest łańcuszek - wystarczy dbać o olej (jakość i ilość). Generalnie, ceny podobnie jak w innych markach klasy premium.

 

 

i słabe punkty też z doświadczenia

Słaby punkt większości BMW to ich poprzedni właściciel. Reszta usterkowości raczej w normie.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
Moją główna skarbnicą wiedzy o samochodach jest http://www.autocentrum.pl niestety nie zawsze dane podane tam zgadzają się z rzeczywistością. Bo wątpię że 320d w cyklu mieszanym będzie palić 5,5l , może na trasie ale nie w cyklu mieszanym, rozbieżność w danych podawanych przez użytkowników też jest różna choć jak widzę że komuś 2,0l diesel pali 9-10l/100km to dalej nie czytam. dlatego pytam o opinie użytkowników.
Opublikowano

Dzięki, bardzo fajna strona, jak rozumie skoro wg tej strony spalanie 320d po lifcie jest 5,6l/100km to rzeczywiste będzie do 6,5l/100km.

Co do dsc to faktycznie nie wiedziałem jak w bmw dokładnie nazywają się te systemy, przyda się choć bardziej mnie interesuje jak spisują się w praktyce, głównie w zimie.

Podejrzewam że znajdę taką samą o e39

 

Czy w e46 znajdę już dsc? na tej stronie nie wymieniono http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia-kontroli-trakcji-stabilnosci-w-bmw-asc-asc-t-dsc/

Opublikowano
jak rozumie skoro wg tej strony spalanie 320d po lifcie jest 5,6l/100km to rzeczywiste będzie do 6,5l/100km.

Tak mniej więcej. Średnio oczywiście, bo spalanie zależy nie tylko od silnika. Równie ważny jest stopień sprawności całego samochodu, styl jazdy, nawet ciśnienie w oponach, ale pewnie to wiesz.

 

 

Co do dsc to faktycznie nie wiedziałem jak w bmw dokładnie nazywają się te systemy, przyda się choć bardziej mnie interesuje jak spisują się w praktyce, głównie w zimie.

Systemy kontroli trakcji, jak wszystkie inne podzespoły BMW zachowują się całkiem dobrze, również zimą.

 

 

Podejrzewam że znajdę taką samą o e39

Tak, na tej samej stronie są wszystkie modele... http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_5/e39/#dane_techniczne

 

 

Tak. We wcześniejszych modelach na zamówienie, później w standardzie. Oczywiście jeżeli jakieś e46 nie ma DSC to na 100% ma ASC lub ASC+T.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa ubezpieczenie i marki bmw, pytam bo ktoś mi mówił że bmw to auta o podwyższonym ryzyku i ich ubezpieczenie z zasady jest droższe. Czy coś takiego ma miejsce?
Opublikowano

Podobno tak jest faktycznie. Ale ja jakoś nigdy nie zwracałem na to uwagi. W ogóle ubezpieczanie samochodów to dla mnie stresująca rzecz, po co sobie jeszcze nerwów dokładać? ;)

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
A co możesz mi powiedzieć na temat silnika 3,0l 204KM, jakieś małe porównanie 320d z 330d:) moc i moment to znam ale coś więcej?? jak wypada stosunek ekonomii do dynamiki i ceny?
Opublikowano

330d jest trudniejsze do upolowania w dobrym stanie, droższe w zakupie oraz w utrzymaniu (eksploatacja i serwis), generalnie droższe pod każdym względem i tyle. No ale ma też oczywiście kilka drobnych zalet - dużo lepiej przyspiesza, lepiej hamuje, nieziemsko brzmi i co najważniejsze - daje milion razy więcej frajdy z jazdy niż 320d.

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

A jak ze spalaniem, słyszałem że jest minimalnie wyższe niż w 320d...i można się zamknąć w 7l w mieście jak się spokojnie jeździ.

Na upolowanie będę miał trochę czasu za granicą więc myślę ze będzie mniej zajechanych trupów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupowanie 330d, żeby spokojnie jeździć i się zamykać w 7 ltr po mieście nie ma sensu. To raz.

Dwa, że spalanie rzeczywiście jest minimalnie (akceptowalnie) mniejsze, ale w trasie. Z oczywistych względów. Mowa o trasie typu niemiecka autostrada, nie polska trasa przez wioski.

Opublikowano

Większy silnik nie koniecznie musi służyć szybszej jeździe. Czasami wystarczy że lepiej reaguje na gaz i jest mniej obciążony czyli bardziej żywotny i ma większy zapas mocy np do wyprzedzania.

Jeszcze jedno pytanie, Który diesel 320d 136KM czy 320d 150KM, który jest lepszy (mniej awaryjny i bardziej oszczędny, tańszy w ewentualnych naprawach)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie nie chodzi o szybką jazdę, tylko o dynamikę właśnie. Jeśli 330d miałby palić 7 w mieście, to zapomnij o zapasach mocy przy wyprzedzaniu i wielkich reakcjach na gaz. Albo reakcje, albo szukanie zejść ze spalania. Bez sensu.

 

Jeśli chodzi o 320d, to auta przedliftowe są po prostu starsze, większy przelot mają itd.

Ja po zmianie z 136KM właśnie na 150KM odczułem jedną rzecz, która mnie uderzyła przy pierwszej jeździe - dużo cichsze wewnątrz jest moje poliftowe auto, niż to przed liftem. W obu autach nie narzekam na turbinę itp., obecne kombi pali ok. 0,5 litra więcej. Dynamika podobna, te kilka koni więcej nawet przy takiej samej budzie wielkiej różnicy nie zrobi.

 

I tak koniec końców wszystko zależy od budźetu. Można kupić super zadbane 136KM za 20k, albo za tyle samo zajeżdżone 150KM. I oczywiście kwestia odrobiny szczęścia podczas poszukiwań, której ci życzę z całego serca. Wiadomo jak z kupowaniem auta u nas jest.

Opublikowano

wyjeżdżam teraz na 2 miesiące i auta będę przez ten czas szukał w niemczech, przewiduje 4500-4700 euro na samochód. a co do reakcji na gaz itp to miałem na myśli to że mocniejsze auto nie potrzebuje tyle gazu żeby jechać tak samo, można je delikatniej eksploatować.

Jak na początku pisałem, zastanawiałem się jeszcze nad e39 ale tam chyba potrzebował bym większego silnika i większy budżet.

Opublikowano
wyjeżdżam teraz na 2 miesiące i auta będę przez ten czas szukał w niemczech, przewiduje 4500-4700 euro na samochód.

Budżet ok, zakładając, że na opłaty za trzylitrowca (koniecznie sprawdź ile to będzie...) masz kasę odłożoną osobno.

 

 

a co do reakcji na gaz itp to miałem na myśli to że mocniejsze auto nie potrzebuje tyle gazu żeby jechać tak samo, można je delikatniej eksploatować.

Odrobina prawdy w tym jest - mając pod maską ponad 200 koni, trochę momentu więc i w miarę elastyczny silnik (330d ;)), do normalnej, zupełnie nie emeryckiej jazdy wystarczą obroty poniżej 2000, w 318i już będzie "trochę" inaczej. Ale to i tak nie będą żadne oszczędności - większy silnik to zawsze większe wydatki.

 

 

Jak na początku pisałem, zastanawiałem się jeszcze nad e39 ale tam chyba potrzebował bym większego silnika i większy budżet.

Piątka to większy samochód, wyższa klasa, lepszy komfort, wskazany większy silnik, niestety też większe wydatki. Jeżeli potrafisz sobie te koszty uzasadnić, przemyśl E39.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.