Skocz do zawartości

E36 328i Po swapie problem z układem wydechowym


Matizgal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakiś czas temu zrobiłem sobie swapa z 1.6 -> 2.8 m52b28 i problem na który natrafiłem jest taki, że przy tym wszystkim nie miałem oryginalnego układu wydechowego, a jedynie został zrobiony na zamówienie u pewnych panów. Problem polega na tym, że auto od momentu ruszenia do około 2000-2500 tys. obrotów kiepsko ciągnie jakby miał tzw."turbo dziurę". Powyżej 2500 obrotów ma nagle kopa, że potrafi nawet na trójce zapiszczeć kołami. Może macie jakieś propozycje ? Wszystkie pozostałe elementy silnika są jak w oryginale, nawet filtr powietrza jest oryginalny. Więc pytanie czy to wina wydechu ?

 

Z góry dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możę być wina wydechu. Tłumik końcowy OEM ma taką klapkę która się otwiera przy pewnych obrotach. Ogólnie prawidło głosi, żę nie poprawia się wydechu w silniku M52b28, bo fabrycznie jest obliczony bardzo dobrze i naprawę mało ktor potrafi poprawić ten wydech a 95 procent ingerencji kończy się pogorszeniem osiągów. Ale na poczatku podłącz pod kompa, może gdzie Vanos fiksuje....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tego Ci nie powiem. Musisz poczekać, albo poszukać na forum po trochę tego było...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś zmieniłem wydech w mojej 320i m50b20 na przelotowy - auto na niskich obrotach było słabsze ... zapodałem oryginał i ładnie idzie w całym zakresie tak jak należy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odwieczny problem :) kasa :) szukaj okazji daj ogłoszenie na forum - może ktoś ma taki układ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem żeby kupić po trochu każda czesc bo w tej chwili mam zrobiony układ tak: 2na 1 na 1 czy jak to się pisze:) w sensie z silnika standardowo mam wyjście na dwie rury a zaraz za sondami lambda mam łączenie w jedna rure następnie strumienica z tzw puszka i na samym końcu z kwasowki remus z dwururka:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

sam wydech to nie wszystko

co ci po wydechu z 2.8 jak i tak "klapka" czyli przepustnica sterowana elektrozaworem nie bedzie dzialac

musisz miec dodatkowo elektrozawor ktoru otwiera sie przy wiekszych obrotach i wtedy klapka tez sie uchyla

ten elektrozawor polaczony jest z kompem i wezykami z klapka na wydechu i dodatkowo z kolektorem ssacym

ow elektrozawor znajduje sie w bagazniku po lewej stronie pod oslona podlogi

takze swapa ktos ci zrobil niezlego

zapomniales doczytac paru szczegolow albo ktos cie nie poinformowal

jednym slowem dolozyc trzeba min 1000pln aby to smigalo jak trzeba

ja mam serje 2.8 i nie mam zadnych problemow

 

zoba sobie to

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CD11&mospid=47447&btnr=18_0236&hg=18&fg=20

 

ow elektrozawor to czesc nr 16 pamietaj o okablowaniu i podlaczeniu do kompa

nie znam nikogo kto jest w stanie poprawic wydech od 2.8

zycze powodzenia w rozwiazaniu problemu

pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.