Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

opowiem po krótce moją historię związaną z klimatyzacją, może znajdę odpowiedź u Was.

Jakiś czas temu klimatyzacja zaczęła działać słabo, podczas jazdy działała normalnie wszystko pięknie chłodziło, gdy stałem na światłach wyłączała się klima i włączał zwykły nawiew, w sumie olałem sprawę, ale tej wiosny gdy przyszły wysokie temperatury klimatyzacja przestała działać całkowicie. Pierwszy wniosek, pewnie trzeba ją doładować czynnikiem. Pojechałem do "fachowców" napełnili, ładnie pięknie, ale w ich urządzeniu wyszło za wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji coś około 30 BAR, gdzie standardowo nie powinno przekraczać 15. DIAGNOZA - padnięty czujnik ciśnienia. Ok parę dni później wymienili, męcząc się przy tym niemiłosiernie, oczywiście po zamontowaniu ciśnienie wychodziło takie samo. Naciągnęli mnie pięknie, argumentując, że tak czy siak czujnik był do wymiany (stary sobie zachowałem na pamiątkę mając w myślach, że pewnie jest dobry). W tym momencie klimatyzacja działa dobrze, chłodzi ładnie, ale boję się o to za wysokie ciśnienie, skutki domniemam mogą być opłakane, więc jeżdżę aktualnie bez włączonej klimatyzacji. Miły "fachura" uznał, że nie słyszy wiatraka od klimatyzacji, ale przecież w 1 bodajże jest jeden wiatrak na chłodnicy (który z resztą jak zauważyłem normalnie się kręci) odpowiadający za chłodnicę i klimatyzację?

Drodzy forumowicze, jakieś pomysły co to za usterka?

Trochę nie widzi mi się jazda w takie upały bez klimatyzacji.

 

P.S. teraz zrobiłem mały teścik, odpaliłem auto bez klimy, wiatrak w ogóle nie kręcił, klima włączona wiatrak kręci, ale tak bardzo lekko, nie włącza się na stałe mocne chłodzenie tylko, obróci parę razy, zagaśnie, obróci zagaśnie

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nie rozumiem o co chodzi z tym ciśnieniem... jaki czujnik ciśnienia (u Nas w jedynce, czy u nich w maszynie)? Każde auto ma zalecaną ilość czynnika chłodzącego (u Nas chyba coś około 800g). Może za dużo Ci nabili czynnika i stąd za wysokie ciśnienia w układzie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podnies maske i u gory pisze ile musiz miec czynnika u mnie jest 515gr!!

nie jestem znawca klimy ale cos masz nie tak podlacz inpe i zobaczysz czy masz jakies bledy

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Oczywiście za wysokie ciśnienie w układzie w BMW, nabite 590 gram.

Z tym pytaniem chodziło mi o to, czy błąd był u Nas czy u nich w maszynie?

Tak ja napisał Krzyskiek.. jest info na masce. Z tego co napisał jest 515 (podejrzewam, że 500 +/- 15g). A jeśli Ci tam wbili 590g to nie ma co się dziwić, że jest za wysokie ciśnienie. Rozumiem, że najpierw wszystko wypompowali, a potem nabili 590g, a nie dobili do tego co już było?? ;)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Nie chce zakładać nowego tematu dlatego opisze mój problem tu . Przyznam się że dość długi czas nie używałem klimatyzacji .. Kiedy wczoraj ją włączyłem po pewnym czasie było słychać dziwne buczenie .. co dziwne słychać to buczenie tylko w środku na zewnątrz po otwarciu maski tego dźwięku nie ma .. kiedy dodaje gazu buczenie troszkę wzrasta ale kiedy obroty dojdą do 2 tys to buczenie ustaje .. w czasie jazdy jest to samo powyżej 2 tys buczenie zanika ..

 

Może ktoś się orientuje co to może być ??

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.