Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem, moja skrzynia ostatnio zaczęła wydawać dziwaczne dźwięki z siebie, takie chrobotanie i do tego trzęsie autem. Dzieje się to tylko po odpaleniu biegu wstecznego i tylko na postoju, jak zaczynam jechać to jest wszystko ok. D też tak robi ale duzo słabiej, przy lekkim przyspieszeniu całkowicie ustaje, przy zatrzymaniu się na światłach też nie występuje. Na D jest tylko zaraz po przerzuceniu z R.

Niestety nie znam modelu skrzyni, wiem że ma 5 biegów, chyba niebieską plakietke, napewno ZF. Autko ma silnik M60B40 jest z listopada 94 roku.

 

Czy to może być niedobór oleju? Zasadniczo niedawno był wymieniany i przegląd generalny nie wykazał żadnej usterki.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Twoja skrzynia to 5hp30 bez steptronica. Może padac Tobie wsteczny (częsta usterka0 lub sprzegło może sie konczyć, lub też przez wymiane coś sie dzieje.
Opublikowano

Kolego a może poprostu kosz się kończy ? niestety to wada tych skrzyń , szybkie przelaczanie z R na D niszczy te skrzynie jak się myle może któryś z kolegów poprawi

Jak coś posiadam kompletną skrzynie 5hp30 wal śmiało

Opublikowano

Tak to wiem że szybkie przełączanie źle działa dlatego uważałem na tą skrzynie lepiej niż na narzeczoną :P

 

Właśnie bałem się że to może być kosz. W sumie to czekam aż się rozleci bo myśle nad wsadzeniem do niej kosza ze skrzyni z diesla. U mnie alu tam żeliwny, tak jak reszta dzięki czemu napewno trwalszy.

 

Przepraszam musze lekko sprecyzować niedawno czyli to było 30k km temu ten olej zmieniałem, nie było żadnego problemu.

 

Czy może mi ktoś mniej więcej ocenić koszt naprawy na nowych częsciach jeżeli by padł kosz? Myśle że płytki sprzęgła też bym wtedy wymieniał, bo to pewnie oszczędność czasu i kasy, bo jak padnie jedno zaraz po drugim to znowu trzeba bedzie skrzynie demontować.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Ja jednak uważam , że kolega ma skrzynie ZF 5HP24 bo takie skrzynie były montowane w 3.5 4.0 4.4

A problem nazwijmy to "telepania" nie musi wynikać ze skrzyni biegów... może to być przepływomierz czy też czujnik drgań itp....

komp pokaże na bank.... u mnie telepanie wynikało z czujnika drgań... Bynajmniej tak powiedział komputer

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Niestety muszę się chwilowo wstrzymać z naprawą. Dopiero w lipcu się wezmę. Dopóki jeździ do przodu niech jeździ, wsteczny rzadko zapinam. Poz tym to się działo stopniowo. Lekkie wstrzasy toważyszyły mi od początku bo to chyba generalnie normalne. Potem doszlo szarpanie szczegolnie po wbiciu R z P, czasami potrafilo szarpnac naprawde mocno. A teraz to.

Zauważyłęm żę wstrząsy nasilaja się jak zaczynam kręcić kierownicą. Mało tego są wyczuwalne podczas jazdy na D i to nawet z prędkościami około 70. Jak koła są prosto to wszystko jest ok, lekki skręt i się zaczyna.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Ja jednak uważam , że kolega ma skrzynie ZF 5HP24 bo takie skrzynie były montowane w 3.5 4.0 4.4

A problem nazwijmy to "telepania" nie musi wynikać ze skrzyni biegów... może to być przepływomierz czy też czujnik drgań itp....

komp pokaże na bank.... u mnie telepanie wynikało z czujnika drgań... Bynajmniej tak powiedział komputer

 

Pozdrawiam

kolego znasz się jak świnia na gwiazdach. m60 wystepowało tylko ze skrzynią 5hp30 lub 6 biegowym manualem, 5hp24 weszło dopiero z silnikiem m62 czyli 4.4 i 3.5.

Co do kosztów to naprawa wstecznego ok 2200, regeneracja sprzęgła to ok 1000, tak to niestety jest ze starymi sztruclami :wink:

Opublikowano

No nie da się ukryć :P ale i tak nie mogę się pozbyć tego samochodu, za dobrze mi się jeździ.

 

Koszt nie są jakieś kosmiczne w sumie za remont skrzyni. Do tego pewnie trzeba dodać wymiane oleju, filterków, uszczeleczek itd.?

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Znam :) często bywam :) Niedawno ładną 7er sciągnął, byłem i widziałem :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
No nie da się ukryć :P ale i tak nie mogę się pozbyć tego samochodu, za dobrze mi się jeździ.

 

Koszt nie są jakieś kosmiczne w sumie za remont skrzyni. Do tego pewnie trzeba dodać wymiane oleju, filterków, uszczeleczek itd.?

2200 za wsteczny to cena na gotowo(olej filtr itd) przynajmniej w mojej okolicy :!:

Opublikowano
Ok, mam obok siebie takiego magika od automatów, podjade w pon i się dowiem wszystkiego.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Panowie a jest mozliwość podłączenia skrzyni 5hp24 pod silnik m60b40 ?

 

przepraszam za taki mały off topic

Opublikowano

Dzisiaj przez strone BMW Fans dowiedziałem się że skrzynia która siedzi u mnie to ma oznaczenie A5S 560Z. I teraz pytanie co to :P czy to napewno ZF 5hp30?

 

 

Podobno, bo sam się zastanawiałem nad tym można podłączyć skrzynie 5hp24 do M60B40. Tylko trzeba ogarniętego elektronika który zgra komputery skrzyni i silnika razem. Ale mówie to tylko zasłyszane gdzieś tam od kogoś tam i może być nieprawidłowe.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
:duh: więc: A oznacza automat, 5 liczbę biegów S nadbieg 560 maksymalny moment obrotowy Z producenta czyli ZF. Wniosek: 560 Nm może przenieść tylko skrzyna zf 5hp30. Proste? Co do zmiany na 5hp 24 to da rade ale to bdzie rzeżba w ch.., trzeba zmienic wiązke w skrzyni itd. Pozatym nie rozumiem czemu chcecie wymieniać na gorszą skrzynie?
Opublikowano

Ok dziękuję.

 

Już nie chcę, źle zformułowałem moją odpowiedź Powinno być "Kiedyś ..."

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

I już wiem na czym stoje. Skrzynia zdjęta, rozłożona. Okazało się że jest to taka kiła że nie ma co zbierać. Konwertor padł, źle podawał ciśnienia. Genralnie zapinając wsteczny zapinał się też Drive i dlatego tak trzęsło. Kosz w 1 miejscu lekko ukruszony. Magnesy w misce zajebane opiłkami. Kiła i mogiła. Została mi wymiana skrzyni. Na szczęście warsztat w którym to robie (żadni oszuszci znajomi od rajdówek) załatwili mi skrzynie po regeneracji, razem ze sprzęgłem. Będzie montowana w poniedziałek.

 

Całość "naprawy" czyli zdjecie i założnienie na nowo skrzyni, skrzynia, sprzęgło i zalanie olejem = 7000zł.

 

Ponad 50% wartości samochodu :P ale czego się nie robi dla swojego oczka w głowie :)

Szkoda tylko że nie stać mnie już w tym roku na umówionego lakiernika :(

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano

Zdecydowałem że jednak pozbędę się tego samochodu. Jeżeli znacie kogoś kto by się chciał pobawić w naprawę, a marzy mu się 7er e38 to prosiłbym o przekazanie dalej. Dam dobrą cene na nią. Pozdr

 

Aktualnie jeździ, ale troszke kuleje. Jeszcze jeździ w obie strony. Nie licząc tej kulejącej skrzyni reszta w całkowicie rewelacyjnym stanie. Nic więcej do roboty.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.