Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pam pytanie czy moze mi ktos powiedzec czy wszystko ok z danych z inpy na biegu jalowym , bo cos mi chyba za duzo pali benz. 15/100 plus dolalem 1,5l oleju na 2000kilometrow - olej MOTUL 10W40, jakos nie moge sobie poradzic ze wstawieniem zdjec na forum wiec

ponizej linki do screenów:

 

http://img14.imageshack.us/img14/318/analogval3.jpg

http://img837.imageshack.us/img837/5691/analogval2.jpg

http://img571.imageshack.us/img571/4755/analogval1.jpg

http://img818.imageshack.us/img818/4923/enginewh.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/818/enginewh.jpg

Opublikowano
zbiera sie dobrze bez zastanowienia , wkreca sie do czerwonego,jak na 2,0 to raczej az za dobrze heh, obroty nie faluja,wskazówka obr. w miejscu stoi ani drgnie równo chodzi, olej mysle ze moze przez odme bo nikt jej nie wymieniał chyba , 1,5l na 2000 kilosów to duzo , no i spalanie wysokie, :( pozdrawiam
Opublikowano
Adaptacje malych obciazen mowia, ze masz za bogata mieszanke. Jest tez maly rozjazd stronami silnika. Na ostatnim screenie masz za bogato na 2 garku. Ja bym zaczal od sprawdzenia przeplywki. Na 3 biegu i pelnym busie robisz zrzut analog values 1 i ilosc mierzonego powietrza (lewy dolny rog) ma byc ok 500. Warto tez sprawdzic vanos (zaobserwuj jak sie zmienia camschaft) zaleznie od obrotow. Mysle ze wtedy bede mogl cos wiecej powiedziec.
Opublikowano
dzzieki , dodam z tym olejem bierze az czuc wlalem 6 dni temu 1,5l zrobilem 300 kilosow i juz mam na min. myslalem o odmie ale chyba nie to , jak odkrece korek oleju to gaśnie, wiec moze ktos podpowie co to moze być???? :cry:
Opublikowano

Nie strasz kolegi uszczelką. Gdyby była to ona to miał by masę różnych innych problemów.

Co do spalania to może być sonda przepływka czujnik temp i pewnie jeszcze trochę rzeczy.

 

Co do spalania to wymień odmę. Olej na syntetyk i sprawdź czy nie masz wycieków. Sprawdź pokrywę zaworów sprawdź świece czy nie są w oleju każdą z osobna. Zobacz miskę olejową głowicę też. Jeśli nie masz wycieków to przepala olej. Sprawdź czy rano nie puszcza niebieskiego dymka. Jak rozgrzeje się motor to przygazuj do 5-6tys i niech ktoś patrzy jak wyglądają spaliny. Domowy sposób na sprawdzenie uszczelniaczy jest taki: Jedziesz na biegu z górki hamując silnikiem (wybierz taką kilometrową górkę) Przejedź kilkanaście sek na biegu i po chwili zredukuj i przyśpiesz. Jak puści niebieski dym to uszczelniacze zaworowe. Ale zrób próbę olejową i ciśnienie sprężania.

Opublikowano
dzeki , uszczelke pokrywy wymieniłem nie ma zadnych wycieków sucho, silnik chodzi cicho i rowno , zbiera sie normalnie, obroty nie faluja wszystko ok, mechanik stawia na uszczelniacze zaworowe, wydech czarny sadza w srodku i jak dam gazu to idzie dym czarny z rury , czuc spaliny , odma nie wiem ja nie wymieniałem i pewnie poprzedni wasciciel tez nie, ale przez odme by tyle nie brał oleju chyba, jak odkrece korek z oleju to przygasa silik i po chwili gaśnie, sprawdzałem z inna e39 2,0i i tam normalnie motor pracuje po odkręceniu korka oleju inpa nie pokazuje błedów , ale ten 2 cyl widac ze za bogata mieszanka wiec to tez trzeba sprawdzic bo pali 15-16l/100 pb , dodam ze raz padło wisko i sie zagrzała , odrazu zjechałem na bok zgasiłem auto, wywaliło płyn ale była dziura w chłodnicy wiec ja tez wymieniłem na nową
Opublikowano

To sa adaptacje dlugoterminowe dla malych obciazen. Zalecana tolerancja to -8 do +8. U ciebie troche sie rozjechaly, ale ponoc m52 ma tendencje do delikatnego rozjezdzania adaptacji add, wiec bym sie nie przejmowal za bardzo, choc moglbys np podmienic lambdy albo wtryski stronami i wtedy zobaczyc ale ja bym nie ruszal.

 

Generalnie masz 2 lambdy, kazda na jedna polowke silnika. Zakladajac ze lambdy masz sprawne, to mozliwe ze ktorys wtrysk na garach 1-3 lekko leje i komp zubaza mieszanke, ale to co masz jest jeszcze w granicy zdrowego rozsadku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.